Patz Skrevet 5. november 2006 Rapporter Del Skrevet 5. november 2006 Vi skal arrangère et LAN med 38 deltakere, vi har tilgang på 3stk. 16A-kurser, og jeg vil bare forsikre meg om at dette holder? Hvor mye effekt er det vanlig å regne med pr. deltaker? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 6. november 2006 Rapporter Del Skrevet 6. november 2006 Fra hva jeg husker å ha lest regnet de ut 230W per PC på HW-LAN, altså 1A. Så lenge alle PC-ene ikke blir skrudd på samtidig skal det holde. Lenke til kommentar
Borf Skrevet 6. november 2006 Rapporter Del Skrevet 6. november 2006 Spørst om 3 x 16A holder. En tommelfingerregel er å ikke ha mer enn 12 PC`er på en 16A kurs. Da kan du ha 36PC`er på 3 kurser. Eller regnet 1.33A til hver PC, da medregnet skjerm. Men om noen har laptop så trekker jo den mindre, slik at du kan ha flere enn 12 på en kurs. Dere skal vel ha andre ting enn de 38 PC`en også tenker jeg, slik som lys, musikk, matlageting, osv. Alt dette trekker også strøm. Når dere har begrenset med tilgang på strøm må dere også planlegge godt hvor mange pcer dere setter på hver kurs. For av erfaring blir som regel noen av kursene brukt mer enn andre. Det kan gå, men vil anbefale deg å skaffe en 16 eller 10 A kurs til, for å være sikker. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 6. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. november 2006 Takker for svar Tror vi satser på å trekke en skjøteledning til enda en 16A-kurs, da har vi totalt 4 stk 16A-kurser til PCer og skjermer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå