Gå til innhold

Fiberkabel-tv og media center. HJELP!

h_vestbo

Anbefalte innlegg

Har kabel-tv gjennom fiber levert av lyse.no

Her har jeg en tv-dekoder som tar inn signalene osv.. Denne får alt gjennom en cat-5 kabel fra fibersentralen hjemme.

Jeg har windows media center og vil jo ha tv innpå der..

Problemet er bare at jeg kun klarer å koble til dekoderen med en s-video kabel til pc. Da må jeg skifte kanal med dekoderen hele tiden og kan ikke gjøre det med pcen..

Noen som har peil på hvordan jeg kan klare å få fiksa dette??

Eventuelt om jeg får tak i dekoder som jeg putter i pcen min??

Hadde det vert vanlig kabel-tv hadde det nok gått men dette er spesielt siden det går gjennom cat-5, vanlig nettverkskabel..

Håper inderlig noen kan hjelpe meg med dette her:)

Endret av h_vestbo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har kabel-tv gjennom fiber levert av lyse.no

Her har jeg en tv-dekoder som tar inn signalene osv.. Denne får alt gjennom en cat-5 kabel fra fibersentralen hjemme.

Jeg har windows media center og vil jo ha tv innpå der..

Problemet er bare at jeg kun klarer å koble til dekoderen med en s-video kabel til pc. Da må jeg skifte kanal med dekoderen hele tiden og kan ikke gjøre det med pcen..

Noen som har peil på hvordan jeg kan klare å få fiksa dette??

Eventuelt om jeg får tak i dekoder som jeg putter i pcen min??

Hadde det vert vanlig kabel-tv hadde det nok gått men dette er spesielt siden det går gjennom cat-5, vanlig nettverkskabel..

Håper inderlig noen kan hjelpe meg med dette her:)

7219652[/snapback]

Vanligvis gjøres dette ved at kanalene streames fra forskjellige IP-adresser på en bestemt port. Du kan bruke VLC (www.videolan.org) til å tune inn fra en slik, men du må få informasjon fra Lyse om hvilke adresser som er i bruk. Microsoft Media Center har ikke støtte for IP-TV. Så vidt jeg vet har ikke andre PVR-løsninger det heller, men det skulle være mulig å skrive en plugin for SageTV.

Lenke til kommentar

ok. takk for svar:)

da må jeg nok bruke dekoderen til å velge kanal.

men peiling på om dekoderen har en opptak-funksjon?

slik at kl 1800 f.eks går den til nrk så jeg kan ta opp barnetv på datamaskinen?

slik paraboltunere ofte har..

har ikke funnet en sånn funksjon enda.

Medion: helt enig! superbilde. eneste er at jeg av og til har problemer med at lyd og bilde ikke er 100% synkronisert. men dette larseg fikseved p bytte kanal for så å bytte tilbake.. litt irriterende av og til:/

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...