h_vestbo Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Har kabel-tv gjennom fiber levert av lyse.no Her har jeg en tv-dekoder som tar inn signalene osv.. Denne får alt gjennom en cat-5 kabel fra fibersentralen hjemme. Jeg har windows media center og vil jo ha tv innpå der.. Problemet er bare at jeg kun klarer å koble til dekoderen med en s-video kabel til pc. Da må jeg skifte kanal med dekoderen hele tiden og kan ikke gjøre det med pcen.. Noen som har peil på hvordan jeg kan klare å få fiksa dette?? Eventuelt om jeg får tak i dekoder som jeg putter i pcen min?? Hadde det vert vanlig kabel-tv hadde det nok gått men dette er spesielt siden det går gjennom cat-5, vanlig nettverkskabel.. Håper inderlig noen kan hjelpe meg med dette her:) Endret 4. november 2006 av h_vestbo Lenke til kommentar
stigto Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Har kabel-tv gjennom fiber levert av lyse.noHer har jeg en tv-dekoder som tar inn signalene osv.. Denne får alt gjennom en cat-5 kabel fra fibersentralen hjemme. Jeg har windows media center og vil jo ha tv innpå der.. Problemet er bare at jeg kun klarer å koble til dekoderen med en s-video kabel til pc. Da må jeg skifte kanal med dekoderen hele tiden og kan ikke gjøre det med pcen.. Noen som har peil på hvordan jeg kan klare å få fiksa dette?? Eventuelt om jeg får tak i dekoder som jeg putter i pcen min?? Hadde det vert vanlig kabel-tv hadde det nok gått men dette er spesielt siden det går gjennom cat-5, vanlig nettverkskabel.. Håper inderlig noen kan hjelpe meg med dette her:) 7219652[/snapback] Vanligvis gjøres dette ved at kanalene streames fra forskjellige IP-adresser på en bestemt port. Du kan bruke VLC (www.videolan.org) til å tune inn fra en slik, men du må få informasjon fra Lyse om hvilke adresser som er i bruk. Microsoft Media Center har ikke støtte for IP-TV. Så vidt jeg vet har ikke andre PVR-løsninger det heller, men det skulle være mulig å skrive en plugin for SageTV. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Du kan ikke skifte kanal via PC'en. Alt må gå igjennom dekoderen. Lyse har ett tungvint system nå, men de har supre tv bilder. Har dette systemet hjemme selv i Drammen. ~ Medion Lenke til kommentar
h_vestbo Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 ok. takk for svar:) da må jeg nok bruke dekoderen til å velge kanal. men peiling på om dekoderen har en opptak-funksjon? slik at kl 1800 f.eks går den til nrk så jeg kan ta opp barnetv på datamaskinen? slik paraboltunere ofte har.. har ikke funnet en sånn funksjon enda. Medion: helt enig! superbilde. eneste er at jeg av og til har problemer med at lyd og bilde ikke er 100% synkronisert. men dette larseg fikseved p bytte kanal for så å bytte tilbake.. litt irriterende av og til:/ Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Du kan få PC-en til å styre Kreatelen (evt. annet) vha en IR-blaster (følger med MCE fjernkontrollen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå