Gå til innhold

Hva skjedde med Vanilla-Coke?

Bjorhus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vanilla coke er fantastisk, ikke bare smaker den godt, du får også ha den for deg selv :D .

7239717[/snapback]

Må si meg enig i den der! Ingen som vil ta brusen din da :D

7244093[/snapback]

Må tydeligvis sørge for at ingen av oss fra denne tråden noen gang møtes i levende live, da. :!:

Lenke til kommentar

Problemet var vel at folk flest bare smakte den en gang som jeg gjorde, og det var nok til og holde seg unna. Folk flest rakk rett og slett ikke å bli vant med smaken før den ble fjernet fra hyllene.

Kanskje den hadde levd hvis de hadde gjort som med ZERO, bestilte peppes pizza på døra med vanlig cola og fikk med en zero. Varm var den ikke spes. god, men dagen etter da den var ISKALD var den nesten BEDRE enn vanlig cola :yes: Pluss at den holdt seg god i mange dager :wow: Poenget er altså hadde de slengt med en vanilla sammen med pizza bestillinger hjem f.eks sånn at folk fikk smake ordentlig kan det jo hende flere hadde likt den :hmm: Hvem vet :shrug:

Lenke til kommentar

Godt poeng, Goodall. Men hvem er det som egentlig betaler for denne dytte-på-kampanjen? Er det Coca Cola eller er det kjedene selv som betaler dette? Husker Narvesen har noe lignende nå for tia, en roller burger + en vanlig Cola og en Zero.

edit: Til prisen av en, selvfølgelig.

Endret av Seian
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Kanskje den hadde levd hvis de hadde gjort som med ZERO, bestilte peppes pizza på døra med vanlig cola og fikk med en zero. Varm var den ikke spes. god, men dagen etter da den var ISKALD var den nesten BEDRE enn vanlig cola :yes: Pluss at den holdt seg god i mange dager :wow: Poenget er altså hadde de slengt med en vanilla sammen med pizza bestillinger hjem f.eks sånn at folk fikk smake ordentlig kan det jo hende flere hadde likt den :hmm: Hvem vet :shrug:

7254103[/snapback]

Godt poeng, Goodall. Men hvem er det som egentlig betaler for denne dytte-på-kampanjen? Er det Coca Cola eller er det kjedene selv som betaler dette? Husker Narvesen har noe lignende nå for tia, en roller burger + en vanlig Cola og en Zero.

edit: Til prisen av en, selvfølgelig.

7254588[/snapback]

Cola betaler selv dette, og det ble gjort liknende ting da Vanilla Coke ble introdusert, en tid ble de jo kastet etter folk for å få skeptikerene til å smake.

At det satser så hardt på Zero er jo naturlig siden det åpner en helt nye markedsgruppe.

Produktet Zero ligger ikke så langt fra Light, og om den er så mye mer lik den orginale Colaen, hvorfor erstattet de ikke bare rett og slett Light'en med dette vidundermiddelet? Jo, fordi;

Cola er notorisk sett på som en søt og usunn brus, dette er et image som de fleste kjenner til og det har bygget seg opp over lang tid.

For å tiltrekke seg kunder som er opptatt av slikt, lanseres Light dog såpass tidlig at de fleste menn da ikke er blitt så opptatt av hva de spiser og får i seg, slanking er fremdeles kvinnenes tidsfordriv.

Nå i dag som stadig flere menn er opptatt av å holde seg i form og sunne, eller frykter å bli som en gjennomsnittlig amerikaner, vil de kanskje kutte ned på Colaen, men ikke starte med Ligth, siden den nå er etset inn på hjernebarken som en feminin jente-brus. Derfor trengs ett mannlig, sukkerfritt alternativ, og der har du Zero. Se på ettiketten, på reklamene osv, det er ett utvilsomt maskulint preg over den.

Litt satt på spissen, men like fullt sant.

Lenke til kommentar
Savner den jeg også, ikke det at den smakte noe særlig, men det er vanskelig å være like kul som Vincent Vega uten Vanilla Coke.

7474419[/snapback]

... men tenk deg hvor usunn DEN er, da. Tror neppe den er basert på Coke Light, og den Vanilla-delen av navnet kommer sikkert fra en anselig mengde vaniljesirup som heller ikke tilrådes av hverken Grete Roede eller tannlegen din.

Lenke til kommentar
Nevn noe sunnt som er coooolt da

7477367[/snapback]

Nettopp! Om Vincent Vega drikker det, kan jeg drikke det.

Nei altså; jeg tror de tok den vekk fra hyllene for tidlig. Selv fikk jeg bare smakt den en gang, ble ikke akkurat forelsket, men om den hadde blitt litt lenger skal du ikke se bort i fra at jeg hadde begynt å kjøpe den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...