Gå til innhold

Hva skjedde med Vanilla-Coke?

Bjorhus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vaniljecola kan fort fiksees i heimen - bare ta en god slump vaniljeessens i den kulørte sukkerlaken, og du er i boks.

Forøvrig var jeg en av de 20-30 menskene i hele landet som likte vaniljcola, så ikke rart Coca Cola Norge la prosjektet på is.

Lenke til kommentar

Hvis det inneholder cappucinoekstrakt, er jeg skeptisk. Smakte Pepsi Max Cappucino da den kom for kanskje et halvår siden, og den var jo avskyelig.

Anyway - Vanilla Coke var god (dog veldig temperaturavhengig som flere har påpekt), og jeg kunne tenkt meg å få den tilbake. Fant imidlertid noe her som kanskje kunne vært noe å prøve:

Vanilla Coke Syrup

1 1/2 cups granulated sugar

1 1/2 cups water

1/2 teaspoon salt

2 tablespoons vanilla extract

Mix sugar, water and salt in a small saucepan. Heat to boil, then boil gently for 5 minutes.

Remove from heat and stir in vanilla extract. Use one shot per can of coke over ice for vanilla coke.

(kilde: http://www.recipestogo.com/syrup/syrup40.html)

Virker ikke akkurat komplisert, og sikkert effent nok dersom man får det til rett. Regner med at dette ligger nærmere hva de serverte på Jackrabbit Slim's også.

Lenke til kommentar

Coca-Cola Blak er alt annet enn Pepsi Max Cappucino. Pepsien smaker dritt. Blak, etter min erfaring, avhenger av temperatur. Har den stått varm en stund så er kaffesmaken veldig framtredende. Er den kald så merker du den nærmest bare som en ettersmak. Dette gjelder dog den franske versjonen. Jeg har ikke smakt den Amerikanske eller Kanadiske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...