krishm Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Heisan .. har en bærbar Compaq evo n1000v hvor jeg ikke kommer inn i bios pga et passord som jeg ikke husker .. Noen som vet om en måte å resette dette passord styret ?? Takknemlig for svar Mvh Krisha Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Vet ikke hvor enkelt det er å resette biosen på bærbare, har ikke vert borti det. Men viss du har fått det til så ville nok passordet blitt borte. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Om det ikke er en slags "hemmelig kode" eller masterpassord som gjør at du kommer deg igjennom, må du nok demontere den og dra ut CMOS-batteriet. Da forsvinner nok passordet, men det spørs hvor dette sitter på en bærbar, kan hende du mister mer enn garantien. Lenke til kommentar
krishm Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Om det ikke er en slags "hemmelig kode" eller masterpassord som gjør at du kommer deg igjennom, må du nok demontere den og dra ut CMOS-batteriet. Da forsvinner nok passordet, men det spørs hvor dette sitter på en bærbar, kan hende du mister mer enn garantien. 7219593[/snapback] Som jeg tenkte dette med batteri osv .. på stasjonær er det jo såre enkelt, har ikke åpnet en bærbar før og vet derfor ikke hvor batteriet ligger osv .. Ingen andre muligheter noen ? Garantien er utløpt så det spiller ingen rolle lism Mvh Krishm Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Men var dette et passord som du har laga, eller var det der fra før? Lenke til kommentar
krishm Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Men var dette et passord som du har laga, eller var det der fra før? 7219616[/snapback] Var der fra før av .. forrige eier husker ikke hva det var lism Mvh Krishm Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 CMos brikka på bærebare skal ikke være så veldig vansklig og finne, er bare og skru av alle de små platene under til du finner dem har gjort det hunde ganger minst på min bare for gøy Vist ikke er det kansje en luke rett ved tastaturet (ovenfor) da tar du en liten tyn kraftig plastik dings og dytter den mellom F10 og F11 tasten, og drar den bare opp, skrur av skrua for og ta av tastaturet, og kobler IKKE av den hersens kablen til tastaturet, lett og ødlegge det da. Lenke til kommentar
krishm Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 CMos brikka på bærebare skal ikke være så veldig vansklig og finne, er bare og skru av alle de små platene under til du finner dem har gjort det hunde ganger minst på min bare for gøy Vist ikke er det kansje en luke rett ved tastaturet (ovenfor) da tar du en liten tyn kraftig plastik dings og dytter den mellom F10 og F11 tasten, og drar den bare opp, skrur av skrua for og ta av tastaturet, og kobler IKKE av den hersens kablen til tastaturet, lett og ødlegge det da. 7219655[/snapback] Hørtes skummelt ut MEN skal prøve nå med en gang .. og DU går ikke å legger deg FØR jeg har skrudd på plass lism :!: Mvh Krishm Lenke til kommentar
krishm Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Dette var stress FY***** nå klrte jeg å ødelegge to taster ca hehe dritt as .. takler ikk fikse bærbar tror jeg .. Må en ha av tastaturet da ? Kan en ikke angripe faanskapet undenifra ved å skru ut det som er å skru ut LISM ?? Mvh Krishm Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Hvilken bios er det? Visse bioser har et bypass passord som skal fungere uansett. WARNING: Some BIOS configurations will lock you out of the system completely if you type in an incorrect password more than 3 times. Read your manufacturers documentation for the BIOS setting before you begin typing in passwords Link under: http://searchwindowssecurity.techtarget.co...fer=W2SLBbiotip Lenke til kommentar
krishm Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Bios er Compaq 07F8 Version 68P4C Ver F09 Lenke til kommentar
kehax Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 På min gamle HP hadde jeg en bitteliten knapp under som jeg måtte bruke blyantspissen på. Den resetta BIOS. :!: ps: det er ikke alle laptopper man tar bort tastaturet på den måten han duden ovenfor foreslo. Få tak i en servicemanual før du begynner å skru på den selv. Lenke til kommentar
krishm Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Fiksa det med brukermanual.. lokk på undersiden med EN liten skrue i så swips var det gjort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå