Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mye teller kilometer?

superdigg

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter ny bil - VW Passat TDI 02 og nyere. I min prisklasse har mange av bilene gått 100'-'150' km.

Har en bil som har gått så mye gått for "mye"? Den ene bilen jeg har tittet på har stått i garasje og har webasto motorvarmer, langkjørt og har gått over 140'. Er liksom usikker på om jeg bør ligge unna eller om det er et reelt alternativ med en bil som har kjørt så langt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er på jakt etter ny bil - VW Passat TDI 02 og nyere. I min prisklasse har mange av bilene gått 100'-'150' km.

Har en bil som har gått så mye gått for "mye"? Den ene bilen jeg har tittet på har stått i garasje og har webasto motorvarmer, langkjørt og har gått over 140'. Er liksom usikker på om jeg bør ligge unna eller om det er et reelt alternativ med en bil som har kjørt så langt?

7219429[/snapback]

Er den langkjørt så ser jeg ingen problemer!

Det er jo diesel det er snakk om, så ikke tenk på km avstanden!

Tenk bare på om alt fungerer osv!

Lenke til kommentar

At servicene er fulgt er viktigerer enn kilometerstand, jeg hadde eller kjøpt en bil som hadde gått 140.000km med fullt servicehefte enn en bil som hadde gått 90.000km med mye mangler i servicehefte. Pass på at registerreima er byttet når den skal.

Lenke til kommentar

Pass på hovedservicene (kamrem) da disse koster temmelig mye. Skal være hver 90.000km.

02 og nyere er et godt valg, mange forbedrinegr på disse bilene i forhold til de litt eldre. Har en 2002 Passat TDI 130 selv, gått 155.000 nå og har ikke gjort annet enn normalt vedlikehold. Helt problemfri bil, skinninteriøret er fortsatt feilfritt, aldri hatt noe som helst problem.

Lenke til kommentar

Espenevo: du vet sikkert dette allerede, men det er ikke mange av de under 30 som har nok penger til å kjøpe "nybil". Du, som godt etablert, har mye større forutsetninger for å få lån til å kjøpe en slik ny og sikker bil...

Mvh

en som kjører gamle biler, men likevel ikke er så gammel selv

Lenke til kommentar

Ok, jeg skjønner at jeg må ha misforstått noe her, for jeg kan ikke se hvordan det innlegget bidrar til noe i forhold til original posters spørsmål om kilometer på en konkret bil. Og ja, jeg har fått med meg hva de fleste trådene her inne handler om; det var derfor jeg svarte i nettopp denne tråden og ytterst sjelden svarer på noe annet her inne. Og det var også derfor jeg tydeligvis lot meg provosere mer enn jeg trodde.

Hvilken relevans har det at en uspesifisert gammel bli har gått lengre? Jeg oppfattet det som et forsøk på å snobbe nedover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...