Ari Behn Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Hei! Vurdere å oppgradere min PC...når jeg bytter cpu, ram, hovedkort og kasse.Trenger jeg da legge inn windows på nytt? Eller kan jeg bare koble til diskene fra den gamle pc'n.....ytelsen blir vel ikke dårligere for det? Den vil vel boote opp på første oppstart da.....har 2 disker i gamle pc'n, XP er innstalert... Lenke til kommentar
jevel Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Helt umulig å svare på uten å vite hva du har i dag og hva du skal oppgradere til. -KJ Lenke til kommentar
Ari Behn Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 Har en P 3 600.....vul ah en P4 2,4/2,5..har det noe å si da? Spørsmålet var jo bare om det var vits å reinstalle windows etter man bootet opp for første gangen med gamle diskene.... Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Jeg ville helt klart foretatt en reinstallasjon for at alle settingene skal bli korrekte med de nye komponentene. Men det kan godt være at Windows greier det, men jeg ville ikke anbefale det. Lenke til kommentar
Sfinx Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Reinstall Windows du! Det anbefales på det sterkeste hver gang du skifter HK,CPU og RAM! Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Jeg bytta faktisk bare hk engang. Da ville ikke winxp starte opp etterpå. Var fra I850--->I850E. Ergo meget små forandringer, men det blei full skjeræings! Ta en clean install du, så erru sikra. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Quote: iceraven skrev (2002-11-11 10:06):Jeg bytta faktisk bare hk engang. Da ville ikke winxp starte opp etterpå.Var fra I850--->I850E. Ergo meget små forandringer, men det blei full skjeræings!Ta en clean install du, så erru sikra. Det var nok neppe skiftet av chipset som gjorde susen hos deg. I850E er akkurat det samme chipsettet som I850, bare sertifisert for 133MHz FSB. Den vanligste problematikken ligger i harddiskkontrollere og minnekontrollere. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå