cmi Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Det jeg er ute etter er eldre speilreflex kameraer, har prøvd: qxl, finn.no netthandlen etc. Noen som vet om noen andre med litt utvalg?? tenker på noe auksjon eller noe brukthandler på nett, eller butikker man kan besøke mellom Drammen og Oslo området. Har søkt rundt på google i timesvis nå, tenkte kansje noen hadde noe de viste om? Har besøkt mange på nett, men ingen av de jeg fant som er noe særlig. Takker på forhånd Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Det jeg er ute etter er eldre speilreflex kameraer, har prøvd: qxl, finn.no netthandlen etc. Noen som vet om noen andre med litt utvalg?? tenker på noe auksjon eller noe brukthandler på nett, eller butikker man kan besøke mellom Drammen og Oslo området. Du kan jo prøve foto.no sitt bruktmarked, der er det ganske bra utvalg. Kan være du må vente litt, men det ligger ganske mye ute også. Lenke til kommentar
olemm Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Det kommer jo an på hva du er interessert i, men når det gjelder type "vintage"-ting, så får du tak i det meste på ebay. Det averteres periodevis en del på foto.no, men det kommer litt an på hva du skal ha. Man bør være forberedt på å vente litt. Hva er det du er interessert i ? Lenke til kommentar
cmi Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Tenker på noe speilreflex fra 70 tallet og nedover eldre foto kameraer liksom, ikke kompakt. Lenke til kommentar
olemm Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Ebay er sannsynligvis stedet. Du har ikke noe mer spesifikt om hva du er på jakt etter, f.eks. rammesøker/mellomformat/storformat/35 mm speilrefleks etc? Lenke til kommentar
cmi Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 det er 35mm kameraet skal fungere, vil bruke dem fått sansen for eldre 35mm speilreflex kameraer høre de drar filmen, stille det inn, følelsen av og gå tilbake i tid.. når man er vant til et D200 blir det STOR forandring. Lenke til kommentar
olemm Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Pentax er jo definitivt en klassiker blant vintage speilrefleks, og K1000 kan være en modell som fungerer for deg: http://search.ebay.com/search/search.dll?c...1000&category0= Her må du kanskje ha en batterikonverter pga. at de kvikksølvbatteriene ikke er i virk lenger. Det er også ganske bra tilgang på Canon FD-optikk, også her i Norge, men hvis du har nikon d200 kan du vel kanskje ha glede av å kjøpe et gammelt nikonapparat, siden du da (vel) kan bruke den gamle optikken på d200en. Da tenker jeg type Nikon FM2 eller noe sånt (jeg har ikke for bra peiling på Nikon). Jeg har gjort noen "vintage"-kjøp på Ebay, og har ikke opplevd trøbbel - det er stort sett relativt billige ting det er snakk om, tross alt. Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Gamle Nikon FE2 og FM2 er stadig til salgs på både finn.no og foto.no Gjør du et søk vil du muligens fremdeles finne noen. Jeg antar du er PRO siden du herjer rundt med et D200, og da kan det være fint å teste ut et FM2 da dette er helmanuelt og gir deg den kontrollen du sikkert er ute etter. Et godt eksemplar går for mellom 1000 og 1500, strøkne varianter enda høyere. Det er derimot solid bygget og FM2 varianten er jo fri for problemskapende elektronikk mht lukker. Jeg ser ingen grunn til å skulle gå til noen andre merker i og med at du sikkert besitter sjefsoptikk fra Nikon. Eneste aberet er jo at du må ha aperaturring men det har jo de fleste proffobjektivene fremdeles. (med unntak av DX serien offkørs) Lenke til kommentar
cmi Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 MEninga er at jeg skal kjøpe diverse typer, med en liten linse som evt følger med, og evt da se etter linser om jeg finner ut av det, men først og fremst hus og en liten linse Detter vel kansje mer over på samling. Lenke til kommentar
engekri Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Har ikke du en del Nikon optikk? Noe av dette som ikke er basert på DX-format? Da kan det være lurt å kjøpe Nikon hus gjerne? Lenke til kommentar
cmi Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Joa, men skal bare bruke disse til utstilling evt. ta noen få bilder for og se kvalitets forskjell... derfor er det samme om det er et annet merke skal ikke bytte bruke opptikken jeg har nå på disse kameraene Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Snakk med gamle fotografer som muligens vil selge noe av sitt ustyr. Sjekk paa foto.no sitt bruktmarked, sammen med andre fotosteder og sjekk paa Ebay Lenke til kommentar
cmi Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Fikk kjøpt 2 gamle belg kameraer fra 1919, identiske. Det ene ubrykt i orginal embalasje, det andre lett brukt i orginalt skinn etui Fonrøyd nå De gamle kameraene, er det sikt og skyt kameraer?? SE HER Lenke til kommentar
funkiee Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Jeg har ett speilrefleks kamera fra 68-70tallet. med standarlinse på 50mm, 1-1,9 lysstyrke. Har også en zoom linse til den på 90mm til 230mm. Merket på kamera huset er Miranda. Lenke til kommentar
modin Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Selv handler jeg mye på ebay. Der finnes det mange alternativer litt avhengig hva du ønsker å legge i det av penger eller hva slags bruk du vil ha. På den en siden har man veldig billige alternativer som kan gi veldige gode bilder, men som ikke har den samme mekaniske kvaliteten som klassikerne. Feks Zenit 12 xp som jeg har to av, kameraene kan gir gode bilder og det følger med en skarp Helios 44, og prisen er som regel under 200 kroner inkludert frakt. Den kan selvsagt ikke måle seg med min klassiske Nikkormat, men den måtte jeg også betale en del mer for, men alikevel så kommer man langt med 1000 kroner når det er snakk om klassikere fra Nikon. Fikk tilbud om en komplett F2 med tre objektiver og hard veske for 1400 kroner for en tid tilbake. Endret 19. mai 2007 av modin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå