Moksha Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Jeg har akkurat satt sammen en datamaskin (men en kompis), men ingenting kommer på skjermen. Den våkner ikke i det hele tatt. Jeg har koblet til skjerm, tastatus, mus. De kontaktene til kabinettet som går til høyttaler + div er også koblet til. Noen tips om hva det kan være? Dette er det jeg har (+ lydkort) Endret 9. november 2006 av Moksha Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Har du noen lys ifra hovedkortet som sier at den har strøm? PS: Skrudd på strømbryteren bak på PSU? og koblet riktig på de pinnene som går til av og på push bryteren? Lenke til kommentar
s7yle Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 når du starter pc-en, går vifta? Hvis nei, les i manualen og sjekk at strømforsyningen er koblet til riktig. Hvis ingenting skjer når du trykker på start knappen så har du nok plassert noen ledninger feil. Sjekk det i manualen. Lenke til kommentar
Moksha Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Det lyser på hoved kortet. Vifte på prosessor, skjermkort og 3 i kabinettet går rundt Alt dette starter når jegg trykker på startknappen Lenke til kommentar
s7yle Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 du har kanskje glømt en sånn 4 pins strømkablen som skal inn en plass i nærheten av cpu-en. Den gir liv til prossesoren. Har du sjekket dette i manualen? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Tja? Sjekk at hardiskene står riktig, mange ganger så skaper det problemer om du har dem koblet i feil rekkefølge, for eksempel Dvd på enden av kabelen og så Harddisk (om det er ide), med sata så skal det være mindre problematisk. Som regel er det bare å sette Master via jumper på HD, så slave på optisk drev. Lenke til kommentar
kjartman123 Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Jeg hadde det samme problemet selv da jeg bygde min maskin:) Det viste seg å være en strømkabel som ikke var plugget til hovedkortet. Sikkert ikke noe mer alvorlig enn det, les manualen som foreslått av s7yle. Lenke til kommentar
Cissa_K Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Det lyser på hoved kortet.Vifte på prosessor, skjermkort og 3 i kabinettet går rundt Alt dette starter når jegg trykker på startknappen 7219249[/snapback] Dette hendte meg også for en uke side. Problemet var da RAMen. Sier ikke at det er det hos deg, men det er en mulighet. Det du kan gjøre er å koble fra alt, så starte maskinen med bare HK og CPU. Da skal (viss CPU og HK er kompatibelt) det komme en beep-code om at du ikke har minne i HK. Viss du ikke får noen lyd i det hele, så skal det enten være CPU eller HK. Sjekk om kanskje HK trenger en BIOS oppdatering for å kune bruke CPUen. Dette skal stå på hjemmesiden til produsenten av HK. Viss det er lyd når du har CPU og HK, så er det bare å sette i en ting av gangen, helt til PCen er "død". Lenke til kommentar
Moksha Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Dere her jo helt sinnsykt greie til å svare! Takk alle sammen. Litt flaut å innrømme, men det var nok den kabelen til nær CPU ja... Det pep i alle fall, så nå kan jeg prøve igjen. Skulle ønske jeg hadde to skjermer Lenke til kommentar
Moksha Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Jippi! Alt funker nå! Det tok meg en time før jeg kom på internett... måtte installere nettverksdriver for hovedkortet. Takk alle sammen! Lenke til kommentar
larseman Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 hehe, for å si det sånn...Du er ikke den første som sitter å ser oppgitt på sin nye pc som ikke virker, nettopp på grunn av den 4-pins kontakten:) Lenke til kommentar
ps77 Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Jeg hadde og samme problemet, hadde glemt 4 pins kabelen ved cpu jeg og. Takk takk, satt i 2-3 timer og lurte på hva det kunne være...hehe Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 forige gang jeg byggde så hadde jeg ikke glemt 4 pinnsen men jeg hadde kobbla en 6 pins inn istedenfor 4 pins XD brukte vell 2 dager på å forstå dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå