dagjonas Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Fantastisk, det fungerer. Lenke til kommentar
MrRuthless Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Fantastisk, det fungerer. 7282996[/snapback] Kan du skrive ned alt av koding, fra my sql til jsp, du brukte for at d skulle fungere? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Fantastisk, det fungerer. 7282996[/snapback] Kan du skrive ned alt av koding, fra my sql til jsp, du brukte for at d skulle fungere? 7290040[/snapback] Jeg kan dele kildekodene mine etter fredag (når fristen går ut) Lenke til kommentar
MrRuthless Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Fantastisk, det fungerer. 7282996[/snapback] Kan du skrive ned alt av koding, fra my sql til jsp, du brukte for at d skulle fungere? 7290040[/snapback] Jeg kan dele kildekodene mine etter fredag (når fristen går ut) 7290077[/snapback] Supert! Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Faen dette er litt av ei øving når man ikke har vært på noen forelesninger. Men det skal sies at det egentlig er ganske skøy. Sliter mest med passordhoret atm. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 HTML-biten: <form target="jspfil.jsp"> <!-- Masse form data her--> <input type="password" name="pass" /> </form> JSP-biten: String passord = request.getParameter("pass"); if("passordetmitt".equals(passord)){ //do shit.. Slik løste jeg den. Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Ja det var jo greit. Men det jeg ikke får helt til er liksom hva skal ha i // do shit... vil ha helle tabellen min som out.println eller noe slikt, men det blir bare tull, catch without try osv. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 du kan skrive jsp som dette f.eks: <% try { // do shit %> <b>html here</b> <% } catch(Exception ex) { out.print(ex.getMessage()); ex.printStackTrace(); } %> Da kan du fint bland jsp/java kode hvordan du vil. Når en fyr logger inn så er det mulig å lagre at han har logget inn i session objektet. På de sidene hvor man skal være logget inn kan du så sjekke session for nevnte objekt. Hvis han er logget inn er det der, ellers ikke. session.putObject("key","data"); String data = (String)session.getObject("key"); Husker ikke navnet akkurat nå men bruker du en ok IDE så vil du ha code completion på det og se det rimelig kjappt. Evt slå det opp manuellt i javadoc'n. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Det er en overkill med exeptions, sessions og alt det der. Ikke nødvendig for bestått på oppgaven. Men moro, det er det Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Jeg prøvde å forklare hvordan du kan blande jsp/java kode selv inne i blokker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå