12Anonym12 Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Hei, på torsdag har vi "smal talk" i engelsk der vi skal snakke om noe i london på 3-5 min. jeg har valgt å skrive om Madame Tussauds og dette er det jeg har skrevet til nå. : Madame tussauds is a wax museum in London, Madame tussauds real name was Marie.She lived from 1761 to 1850, she grew up in France, and worked as a housekeeper for Dr. Philippe Curtius. He was a physican skilled in wax modelling. Tussauds created her first wax figure in 1770. When Curtius died in 1794 ,he left his collection of waxworks to Marie. In 1802, she went to London. As a result of the Franco-English war, she was unable to return to France, so with her collection she travelled throughout Great britain and Ireland. She established her first permanent exhibition on Baker Street in London in 1835. In 1842, she made a self portrait which is now on display at the entrance of her museum. In 1925 a fire destroyed many of the figures, but the moulds survived. Madame Tussaud`s wax museum has now grown to become a major tourist attraction in London. At the museum there are historical and royal figures, film stars, sports stars and famous murders. The museum is owned by a company called The Tussauds group. Noen som vet noe mere jeg kan skrive? eller noe jeg kan forandre på? Mvh Espen Endret 7. november 2006 av Espen56 Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Ingen som vet hvor jeg kan finne mere stoff eller noe? Mvh Espen Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Marie made also alot of other famous people like : Adolf Hitler, George Bush, Ozzy Osbourne and Michael Jackson. Hun døde for 150 år siden, men lagde likevel figurer av disse fire personene - som alle er født lenge etter hennes død? Endret 5. november 2006 av Treblad Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 det har jeg ikke tenkt over... Men hvem r det smo har laget alle de nye da? Lenke til kommentar
Azubi Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Ser fint ut dette her. Hvis det bare skal vare 3-5min så antar jeg at dette burde være mer enn nok info Litt mange årstall, men hvis du husker dem så funker det vel fint. She lived from 1769 to 1850, she grew up in France, and worked as a housekeeper for Dr. Philippe Curtius. 7218913[/snapback] Måtte bare. Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 det har jeg ikke tenkt over... Men hvem r det smo har laget alle de nye da? 7229042[/snapback] De nye figurene er laget av diverse voksfigur-skulptører, tipper jeg. Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 der ser du hvor god jeg er i engelsk Hehe.. håper det er nok stoff... Finner ikke noe merer nå. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 For mere stoff se her: http://en.wikipedia.org/wiki/Madame_Tussauds Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 "She lived from 1769 to 1850" ..."Tussauds created her first wax figure in 1770." Stemmer disse tallene? "At the museum is it historical and royal figures" There are Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Oi, Skreiv av litt feil fra wikipedia det skulle være 1761 ikke 1769 =) Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Glem det =) fant det ut selv. Endret 7. november 2006 av Espen56 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå