Gå til innhold

Utrolig unøyaktig speedometer

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer litt på om opp- og nedlastingsmåleren deres ikke er helt frisk. Jeg har ADSL Basis fra Telenor, og får omtrent 1500 kbits/sekund ned både hos itavisen og på måleren for kun nedlasting, men på opp- og nedlastingsmåleren får jeg mellom 2500 og 3000 kbits/sekund ned. Dette kan da ikke være helt riktig?

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at dette er en flash dingseboms, og den vil regne hastigheten utifra hvor fort den laster ned ett bilde(vanligvis ett bilde).

Om du for eksempel laster ned samtidig så vil du få lavere.

Flash målere er unøyaktige, om det å vite om hastigheten din er veldig viktig, så laster du ned en linux ISO og finner ut gjennomsnittslig hastighet, for så å gange med åtte.(eller du kan bruke en tptest)

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
Jeg vet hvor rask linja mi er. Det er ikke det som er problemet, det jeg ville fram til er: Hvorfor måler den ene av hw's målere riktig, og den andre feil?

7219105[/snapback]

Hei, det er javaversjonen av måleren som bruker litt for små datasett for testingen og feiler da overføringen ikke rekker komme opp i topphastigheten til dagens nettlinjer før den sier seg ferdig med målingen. Vi har planer om å få ut en ny versjon av denne som vil takle dette bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...