Gå til innhold

PCen min nekter å skru seg av!!!???

Tim

Anbefalte innlegg

Jaja, les topic. Når jeg velger "steng av" så jobber den bare litt og så slutter spesialfuksjonene til musen min å funke. PCen fortsetter bare å funke helt vanlig unntatt det med musa.

For å få skrudd den av, må jeg enten trekke ut kontakten eller holde av knappen innei 6 sek. Dette er jo ikke bra, og uuttrrrolliiggg irriterende! Forresten så skrur den seg helt plutselig på innimellom også, dette har ikke med at det ringer.

Jeg bruker Windows XP, og har dl alle "hot fixes". Noen som kan hjelpe meg eller?

MVH

Tim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket at kontaktene fra paa/av-knappen staar godt i paa rette plass? Dette kan du sjekke ved aa lese i manualen for hovedkortet, over hvilke ledninger som skal inn hvor.

Naar det gjelder at boksen din skrur seg paa uten videre( som du gir inntrykk av ), saa kan du jo se litt hvilke innstillinger som er i BIOS'en for wake-up events og saant.

Kanskje du har noen venner som har spilt deg et lite pek med aa koble ut kontakter + sette maskina paa "vekking"? :wink:

Lenke til kommentar

Hhmmm, jada dvalemodus funker fint. Ingen har tukla med Bios instillingene mine. FOrresten så har jeg hatt maskina i flere måneder, og det er nå plutselig det ikek funker å skru den av med "slå av datamaskinen" knappen inne i Windows.

Er det ikke noe sted man kan stille på hva de forskjellige knappene gjør? Tror jeg har hørt noe om dette før...???

Lenke til kommentar

Akkurat det samme problemet hadde jeg og fant ut at jeg måtte søke om akkurat dette på nettet, og der fant jeg akkurat løsningen på dette problemet. Du må endre litt i registry fila di for å få dette til å funke. Og slik skal det gjøres.....

--

Option Explicit

Dim WSHShell, n, p, itemtype

Set WSHShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")

p = "HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindows NTCurrentVersionWinlogon"

p = p & "PowerdownAfterShutdown"

itemtype = "REG_SZ"

n = 1

WSHShell.RegWrite p, n, itemtype

--

Cut og paste alt imellom -- tegnene og lagre fila som poweroff.vbs og dobbelklikk poweroff.vbs og så skal alt funke hos deg.

Lenke til kommentar

Nå prøvde jeg å bare lage et normalt "teksdokument" på skrivebordet, så pasta jeg det du sa inn i den og lagra det som det du sa. Da fikk jeg opp en anne fil på skrivebordet. En skript eller noe. Dobbeltklikka på denne, og da kom Norton Antivirus opp. HEr kunne jeg velge om å la den være aktiv, om jeg skule katanene den osv. HVa gjør jeg???

Lenke til kommentar

Du lager denne filen ved å starte opp notepad i kjør menyen. Trykk Start knappen og trykk på Kjør.... så skriver du notepad og i notepad så limer du inn alt som var mellom -- som jeg skrev tidligere og trykker lagre som... i menyen på notepad og dette er viktig i Filtype velger du allr filer, ikke kun *.txt filene og lagrer det som reboot.vbs. Du kan lagre reboot.vbs på skrivebordet og dobbelklikk derfra og du skal få en maskin som slår seg av fra nå av.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-11 16:02, skrev Tim:

De filene jeg fikk fra deg, skal jeg legge de inn på skrivebordet, og så dobbeltklikke på de? JEg har gjort det nå, men det funker fortsatt ikke :sad:

Har du rebootet?

Trykk på poweroff,vbs sist, og reboot derfra. Det kan være at du har fått problemet hvor innstillningene ikke lagres etter hver poweroff og da er mitt råd til deg å besøke denne web siden som kan være redningen din.

http://www.tipsdr.com/windows-xp-tips.html

Lenke til kommentar

Det den vbs-fila gjør er å opprette en nøkkel i registeret og legge til en strengverdi i denne.

Dette kan du gjøre selv uten å lage noe script!

Start "RegEdit" (Startmeny - Kjør - "Regedit.exe")

Gå til følgende nøkkel:

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersion

Hvis du ikke finner en mappe (nøkkel) som har navnet "Winlogon" under "CurrentVersion" må denne opprettes først.

Rediger -> Ny -> Nøkkel --> "Winlogon"

Du må så opprette en ny strengverdi i "Winlogon" mappen.

Rediger -> Ny -> Strengverdi --> "PowerdownAfterShutdown"

Dobbelklikk på strengverdien "PowerdownAfterShutdown"

og skriv inn 1 i verdidataboksen.

Dette gjør samme nytten som poweroff.vbs

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...