riroil Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Hei. Jeg har ikke så veldig mye erfaring, men har puslet litt med php og sql. Det jeg er på jakt etter er et script eller et tips til hvordan jeg kan få en link til å virke kun engang. Nærmere forklart: Jeg skal legge ut et filmklipp på min server. Linken til dette filmklippet skal jeg sende til en bekjent. Han skal kunne klikke på linken, se filmen og så skal linken ikke være gyldig mer. Det skal heller ikke gå å laste ned denne filmen. Jeg vet ikke om det er mulig, men er det noen der ute som har en løsning? Lenke til kommentar
travis_g Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Det er vel mulig med php å logge ipen og bruke en: if (ip er logget) { $link= "du har allerede sett filmen" } else { $link = "<a href="link.filending>Link</a>" } $echo $link; Eller noe, men dette bør nok legges til php-delen av forumet. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Eventuellt få eit script til å endre fila til at der ikkje lenger er ei lenke når serveren registrerer at filmfila har blitt opna ein gong. Akkurat korleis det gjerast i praksis orkar eg ikkje tenke på her og no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå