kris-pc Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 hei...! jeg plages mye med at pc'en restarte seg under spilling. når jeg spiller cs:s og bf2 skjer det som plager meg mest! når jeg sitter og venter på at jeg skal komme inn på en server(loade)slår maskinen seg av det skjer mest når jeg skal spille cs:s. men det rare er at det aldri har skjedd når jeg har spillt oblivion er det noen som har forslag eller en forklaring på hva dette er?? Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Ta en virus og spyware scan på maskina og rydd opp i registere dit med div scan. Laste ned den nyaste patchen til spelet og ta en windows update. Sjå om det hjelper Lenke til kommentar
kris-pc Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Ta en virus og spyware scan på maskina og rydd opp i registere dit med div scan.Laste ned den nyaste patchen til spelet og ta en windows update. Sjå om det hjelper 7217592[/snapback] pc'en er helt ny(bygget selv)så jeg trenger ikke rydde opp i så mye men jeg prøvdet det du sa men det hjalp ikke noen andre forslag? Endret 4. november 2006 av kris-pc Lenke til kommentar
s7yle Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Det kan hende at pc-en blir for varm når du kjører sånne tunge spill eller at strømforsyningen klarer ikke å lever nok strøm. Last ned SpeedFAN og sjekk varmen når du kjører noen tunge spill. Eller gå inni bios og sjekk varmen der etter at pc-en har restartet seg selv. Skjer dette kun når du spiller eller kjøre tunge applikasjoner? Lykke til!! Lenke til kommentar
kris-pc Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Det kan hende at pc-en blir for varm når du kjører sånne tunge spill eller at strømforsyningen klarer ikke å lever nok strøm. Last ned SpeedFAN og sjekk varmen når du kjører noen tunge spill. Eller gå inni bios og sjekk varmen der etter at pc-en har restartet seg selv. Skjer dette kun når du spiller eller kjøre tunge applikasjoner? Lykke til!! 7219110[/snapback] det skjer aldri når jeg sitter på nette eller noe sånt skal prøve det du sa! Lenke til kommentar
kris-pc Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 i biosen stod det 38 og 33 grader....er det mye? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Det er ikke mye, men du kan prøve å sjekke hvor varm den blir når du starter litt krevende programmer? Har du montert kjøleren selv eller? Hvilken strømforsyning har du? Endret 5. november 2006 av Herr Brun Lenke til kommentar
kris-pc Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Det er ikke mye. Hvilken strømforsyning har du? 7220920[/snapback] jeg har en hiper 530w...hvordan det?? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Det er ikke mye. Hvilken strømforsyning har du? 7220920[/snapback] jeg har en hiper 530w...hvordan det?? 7220931[/snapback] Den kan være grunnen til ustabiliteten. Har du en annen du kan prøve maskina med? Har du montert kjøler selv? Lenke til kommentar
kris-pc Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 (endret) jeg har orginal kjøler...nei jeg har ingen annen psu,men er hipers psu ustabile?? Endret 5. november 2006 av kris-pc Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Nei, hiper-psuer har vel et relativt godt rykte, men ting kan være defekte fra fabrikk. Monterte du stock-kjøleren selv? Altså, bygde du maskina selv? Lenke til kommentar
kris-pc Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Nei, hiper-psuer har vel et relativt godt rykte, men ting kan være defekte fra fabrikk. Monterte du stock-kjøleren selv? Altså, bygde du maskina selv? 7220964[/snapback] ja jeg bygget den selv for 1 uke siden Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Har du satt i alle kontaktene godt? Både 4/8-pins og 24-pins? Og har du montert kjøleren riktig? Lenke til kommentar
kris-pc Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Har du satt i alle kontaktene godt? Både 4/8-pins og 24-pins? Og har du montert kjøleren riktig? 7220975[/snapback] ja...sekket akkurat det ser greit ut! Lenke til kommentar
Seian Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Fremst av alt, se hva load-temperaturen ligger på de forskjellige komponentene. Er det CPU-en som blir forrykende varm, eller er det kanskje GPU-en? Så fyr opp et temperatur avlesningsprogram så du kan utelukke div. komponenter. Hadde selv en lignende situasjon der jeg hadde montert en CPU-kjøler (Thermaltake XP-90c forresten) selv. Temperaturen lå på rundt 70 grader celsius. Selv uten tvil visste jeg at noe måtte være galt og det viste seg at det hadde lurt seg et hårstrå mellom prossesoren og kjøleblokka. Da var det fram med pinsett, lure hårstrået vekk, kline på litt ekstra kjølepasta og deretter var det bare velvære og lave temperaturer. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Kjenn på prosessor-kjøleren når pcen blir varm. Hvis den ikke blir varm, må den nok remonteres. Lenke til kommentar
kris-pc Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Fremst av alt, se hva load-temperaturen ligger på de forskjellige komponentene. Er det CPU-en som blir forrykende varm, eller er det kanskje GPU-en? Så fyr opp et temperatur avlesningsprogram så du kan utelukke div. komponenter. Hadde selv en lignende situasjon der jeg hadde montert en CPU-kjøler (Thermaltake XP-90c forresten) selv. Temperaturen lå på rundt 70 grader celsius. Selv uten tvil visste jeg at noe måtte være galt og det viste seg at det hadde lurt seg et hårstrå mellom prossesoren og kjøleblokka. Da var det fram med pinsett, lure hårstrået vekk, kline på litt ekstra kjølepasta og deretter var det bare velvære og lave temperaturer. 7221018[/snapback] når jeg sitter på nette viser speedfan temp 1: 33grader temp2: 37grader hd:41grader skal sekke når jeg spiller Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Last ned Intel TAT: http://www.techpowerup.com/downloads/392/mirrors.php Og sjekk der heller. Lenke til kommentar
Seian Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 skal sekke når jeg spiller 7221046[/snapback] Var det i utgangspunktet jeg lurte på. Idle-temperaturen kan være som så. Lenke til kommentar
kris-pc Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 skal sekke når jeg spiller 7221046[/snapback] Var det i utgangspunktet jeg lurte på. Idle-temperaturen kan være som så. 7221052[/snapback] okei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå