Knuty Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Hei. Hjelper kjæresten min med å fikse hennes laptop. En 2 år gammal toshiba laptop. Den krasja her om dagen, manglet noe systemfiler. Jeg forsøkte nå å legge inn windows xp pro på nytt, men installasjonen fungerte ikke som den skulle. Den gamle installasjonen ble slettet, men da den kopierte filer til den nye installasjonen, ble det problemer. Blant annet advapi32.dll ble ikke kopiert. Etter maskinen rebootet for å fortsette installasjonen, kommer det bare en bluescreen som sier advapi32.dll mangler. Dette skjer nå hver gang maskinen starter opp. Hvordan kan jeg hindre dette? Kan jeg gjøre noe for å få begynt en ny installasjon? Virker ikke som maskinen prøver å boote fra CD overhodet, selv om dette står først på boot priority. Litt viktig å få ordnet dette. Det er mange dokumenter og sånt hun trenger sårt. Hva kan jeg gjøre?? Håper på RASKT svar! Lenke til kommentar
Dreambox Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 om den står på boot fra cd, nor du ordner i bios, så skal den atrte fra cdn. kanskej den er ødelagt? prøv med en annen win cd. så legger du bare inn win på nytt. håper alle dise dokumentene du snakker om ligger på en annen disk, siden du nå sikkert har slettet c, siden du la inn win på nytt. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Jeg regner med at du IKKE har formatert, siden du nevner at det ligger noen viktige dokumenter på disken. Da kan du prøve en "repair-install", hvis du da får startet fra CD'en. Hvis ikke noe av dette funker, kan du kjøre et OS fra CD, såkalt LIVE-CD. Da vil du få mulighet til å brenne ut filene, kopiere de til en USB-minnepenn eller kopiere de til en annen maskin via nettverk. Det siste gjorde jeg nylig. En venninne som ikke kom inn i Windows på sin bærbare. Brukte Ultimate Boot CD for Windows (ubcd4win.com) for å kjøre Windows XP fra CD og fikk da kopiert filer over netterket til min PC og brent dem ut der. Du kan også bruke en Linux-versjon, f.eks. Knoppix. Disse CD'ene laster OS'et i minnet og berører ikke disken eller filer. Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Jeg regner med at du IKKE har formatert, siden du nevner at det ligger noen viktige dokumenter på disken. Da kan du prøve en "repair-install", hvis du da får startet fra CD'en. Hvis ikke noe av dette funker, kan du kjøre et OS fra CD, såkalt LIVE-CD. Da vil du få mulighet til å brenne ut filene, kopiere de til en USB-minnepenn eller kopiere de til en annen maskin via nettverk. Det siste gjorde jeg nylig. En venninne som ikke kom inn i Windows på sin bærbare. Brukte Ultimate Boot CD for Windows (ubcd4win.com) for å kjøre Windows XP fra CD og fikk da kopiert filer over netterket til min PC og brent dem ut der. Du kan også bruke en Linux-versjon, f.eks. Knoppix. Disse CD'ene laster OS'et i minnet og berører ikke disken eller filer. 7218528[/snapback] Stemmer at jeg ikke har formatert. Men får som sagt ikke gjort noe med en vanlig windows-cd, siden den er midt i en pågående installasjon. Boot fra CD står først i boot priority, men det hjelper ingenting. Kommer rett til denne bluscreen'en nå. Laster ned Ultimate Boot CD nå. Kan du forklare litt mer hvordan jeg skal gå fram? Bare brenne ut denne CD'en, og så starte pc'en med den? Hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Kanskje dette vil funke? http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?advapi32 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå