DaJev Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 case closed. guttungen ga meg laptopen idag på oslo S. En pus med en søster som kjørte han TILGITT. Lenke til kommentar
Iudex Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Du kan jo tro hva du vil.... Forresten hva har kjøpsloven med dette å gjøre? Dette er mellom 2 personer, ikke mellom en person og en bedrift. 7231251[/snapback] Kjøpsloven har jo alt med dette å gjøre som du vil se om du leser den. Kjl. gjelder i prinsippet alle typer kjøp uavhengig av partsforhold, geografisk begrensning og vilkårene i avtalen. Dette innebærer også kjøp mellom privatpersoner. Lenke til kommentar
Iudex Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 case closed. guttungen ga meg laptopen idag på oslo S. En pus med en søster som kjørte han TILGITT. 7231576[/snapback] Flotte greier Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 case closed. guttungen ga meg laptopen idag på oslo S. En pus med en søster som kjørte han TILGITT. 7231576[/snapback] Supert! Er alt i orden med den? Ingen defekte deler eller lignende? Lenke til kommentar
DaJev Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 eneste problemet med den er at laptoppen kjører ikke uten strømtilførsel. Altså med engang strømkabelenes trekkes ut så skrur den av seg. Hadde laptopen vært for mitt bruk hadde jeg krevd penga tilbake, men heldigvis skal den brukes som stasjonær hos en slektning av meg Lenke til kommentar
cagalli Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Har du sjekket batteriet? Kan jo prøve med et annet batteri. Lenke til kommentar
DaJev Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 ok skal prøve ............................... Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 hehe liker slike tråder så fint at alt ordnet seg. Jeg stoler ikke på folk over internett til å betale flere tusen kroner for å få en ting, da gjør man det ved oppkrav, så er man hvertfall sikret at man får NOE når man betaler Lenke til kommentar
g5r Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Happy end men selgeren er en dr*****kk uansett. Hadde det vært eBay og betaling vært gjennom PayPal ville det være en helt annen sak. Jeg tror at salg mellom to privatpersoner i Norge er lettest gjort hvis forhåndsbetalingen er postoppkrav tur-retur og betalingen for selve varen skjer på postkontoret. Endret 14. november 2006 av g5r Lenke til kommentar
cagalli Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Happy end men selgeren er en dr*****kk uansett.Hadde det vært eBay og betaling vært gjennom PayPal ville det være en helt annen sak. Jeg tror at salg mellom to privatpersoner i Norge er lettest gjort hvis forhåndsbetalingen er postoppkrav tur-retur og betalingen for selve varen skjer på postkontoret. 7281589[/snapback] Hvordan ville det vært en helt annen sak dersom det hadde skjedd gjennom Ebay med Paypal. Du tror vel seriøst ikke at Ebay og Paypal hadde gjort noe for å hjelpe? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Du tror vel seriøst ikke at Ebay og Paypal hadde gjort noe for å hjelpe? 7281785[/snapback] Joda, de hadde beslaglagt kontoen til selger fordi han var mistenkt for svindel, tatt alle pengene hans, og aldri gjort noe mer med saken... Eller, forresten - det går vel ikke under "hjelpe"? Lenke til kommentar
pertm Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Et kjøp av bærbar PC kan komme over det beløpet paypal sin garanti gjelder, da vil en eventuelt ikke få tilbake mer enn dette beløpet, tror jeg uten at jeg har undersøkt betingelsene til paypal nå. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Er utsatt for samme ting, jeg handlet pc deler av en fyr, betalte nesten 7000 inn på kontoen hans.. men fikk pc-deler til en verdi av si 5000kr.. jeg ventet over en mnd på å få delene, og når jeg fikk dem manglet mye. Såvisst noen bor i trondheim og hadde orket å tatt seg en tur bortom han, så hadde vi helt sikkert kunnet kommet fram til en løsning begge hadde vært fornøyde med.. Personlig har jeg ikke anledning til å dra til trondheim for å hente pengene. *edit. Dette skjedde i sommer engang. Jeg møtte han ved en ren tilfeldighet for et par mnd siden på irc, da unnskylte han seg og sa at han hadde "glemt" det. Jeg kunne bare sende han mail så skulle han ordne opp snarest, vell... 2mnd har gått.. og nå er han borte vekk igjen... Endret 15. november 2006 av vargaz Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Eg ville for sikkerheitsskuld åpna pakken på postkontoret slik at du har vitner viss det er nokre bøker han har sendt istadenfor maskina. 7230894[/snapback] Tror faktisk ikke dette gjelder. Åpner du pakken/skriver under at den er mottatt, sier du også fra deg muligheten til å si at du ikke vil betale for varen, fordi varen er feil. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Så det du sier er at man bare kan sende noen gamle bøker til en fyr som tror han skal få en ny laptop, og i det han signerer på hentelappen har selger 'vunnet'? Henter man en pakke på posten får man ikke åpne den før den er utlevert, så det vil da bety fritt frem for slik svindel. Er selvsagt å anbefale å åpne pakken på postkontoret, for da har man, som Jankee sier, vitner hvis det faktisk skulle være gamle bøker i pakken. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Så det du sier er at man bare kan sende noen gamle bøker til en fyr som tror han skal få en ny laptop, og i det han signerer på hentelappen har selger 'vunnet'? Henter man en pakke på posten får man ikke åpne den før den er utlevert, så det vil da bety fritt frem for slik svindel. Er selvsagt å anbefale å åpne pakken på postkontoret, for da har man, som Jankee sier, vitner hvis det faktisk skulle være gamle bøker i pakken. 7336485[/snapback] Nei, det vil det ikke si. Men i det øyeblikk kjøper underskriver kan ikke posten ta den tilbake. Da må dette tas opp mellom personene. Posten i dette tilfellet fungerer bare som en tredjepart, og har ikke noe utover saken å gjøre! Lenke til kommentar
Super-E Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Det er kjempe bra at dette løste seg,men vil legge til at jeg også ble svindlet for nærmere 20 000 kr av en som også svindlet mange på nett. Jeg gikk til politiet mange ganger men ble avvist da de hadde viktigere saker å ta seg av og var underbemannet,og gikk til slutt til advokat med en skriftlig tilståelse der han hadde skrevet under. Men alikevel,jeg hadde visstnok ingen sak...det eneste jeg sitter igjen med er en lekse om å ikke være naiv når det kommer til dette,og ikke tro at å være ærlig og tro at å gå til politiet løser noen ting. Det eneste man kan gjøre er å være forsiktig selv. Lenke til kommentar
DaJev Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Det er kjempe bra at dette løste seg,men vil legge til at jeg også ble svindlet for nærmere 20 000 kr av en som også svindlet mange på nett. Jeg gikk til politiet mange ganger men ble avvist da de hadde viktigere saker å ta seg av og var underbemannet,og gikk til slutt til advokat med en skriftlig tilståelse der han hadde skrevet under. Men alikevel,jeg hadde visstnok ingen sak...det eneste jeg sitter igjen med er en lekse om å ikke være naiv når det kommer til dette,og ikke tro at å være ærlig og tro at å gå til politiet løser noen ting. Det eneste man kan gjøre er å være forsiktig selv. 7344519[/snapback] 20 000??!! jeg hadde gitt han juling Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Ja, og fått en fin prikk i rullebladet og evt. et par månder i buret? Det er ganske dumt spør du meg. Er man så dum at man ikke forsikrer seg mot svindel så kan man skylde seg selv. Lenke til kommentar
Super-E Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Scrim,da du vet overhodet ingenting om hvordan jeg ble svindlet så synes jeg det er drøyt å si at jeg fortjente det. Kan legge til at jeg ikke ble svindlet gjennom netthandel. Ikke ga jeg han juling heller. Da jeg er jente så ville ikke det blitt en rettferdig kamp fra noen sin side tror jeg. Men ellers ordnet vel saken seg for førsteposter så da er vel diskusjonen avsluttet.. Endret 26. november 2006 av Super-E Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå