Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

poltianmelde en på hardware.no

DaJev

Anbefalte innlegg

hei

jeg kjøte en laptop fra en her på bruktmarked.hardware.no

jeg har betalt via banken, og det var for 2 uker siden.

men nå prøver vedkommede å lure meg tror jeg.

han sier hele tiden "jeg har sent den".

og når jeg ber om å få pakkesporingsnummret sier'n jeg sender deg den når jeg kommer hjem. Begynner å bli litt mistenktsom. burde jeg anmelde han?? og hvem bør jeg kontakte? kripos? :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei

jeg kjøte en laptop fra en her på bruktmarked.hardware.no

jeg har betalt via banken, og det var for 2 uker siden.

men nå prøver vedkommede å lure meg tror jeg.

han sier hele tiden "jeg har sent den".

og når jeg ber om å få pakkesporingsnummret sier'n jeg sender deg den når jeg kommer hjem. Begynner å bli litt mistenktsom. burde jeg anmelde han?? og hvem bør jeg kontakte? kripos?  :dribble:

7217218[/snapback]

Politiet er vel det rette stedet å gå. Men ikke forvent noe særlig, politiet består stort sett av inkompetente kontor rotter.

Politiet vil sannsynligvis innkalle han til avhør, men dersom han nekter for å ha svindlet deg så må politiet etterforske og det gidder de ikke å gjøre.

Lenke til kommentar
Posten har vel oversikt om den er utlevert eller ikke?

7217291[/snapback]

Hvordan skal posten kunne vite det? De må i så fall ha et sporingsnummer.

7217300[/snapback]

ja gutten påstår at han har sporingsnummret. Men hver gang jeg ringer han er han "ute" og lover å sende den når han kommer hjem. Har skjedde 4 ganger allerede.

Lenke til kommentar

Å sende ein laptop (les: dyr sak) utan pakkespor er jo heilt på trynet. Skal eg sende ting av litt verdi tar eg alltid med sporing. Kostar deg kanskje ein hundrelapp, men du har kvittering på at den er sendt, pakkesporing og forsikring på inntil 10 000,- kroner.

Lenke til kommentar
Posten har vel oversikt om den er utlevert eller ikke?

7217291[/snapback]

Hvordan skal posten kunne vite det? De må i så fall ha et sporingsnummer.

7217300[/snapback]

ja gutten påstår at han har sporingsnummret. Men hver gang jeg ringer han er han "ute" og lover å sende den når han kommer hjem. Har skjedde 4 ganger allerede.

7217315[/snapback]

Ja og da kan ikke posten sjekke om pakken er utlevert så da har ikke du noe bevis på at du aldri har mottatt pakken.

Vær klar over en ting, dersom du anmelder noen så må DU legge frem beviser for dine påstander. DU må bevise at du aldri har fått laptop'en.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Da hadde i alle fall alarmklokkene mine ringt. Ring han, gi han en siste frist (kort!) for når pengene skal være tilbake på din konto/PC-en i din varetekt, og si at du ellers vil anmelde han uten å nøle. Er du ikke voksen, få en annen myndig person (foreldre) til å ta samtalen.

Lenke til kommentar

jeg er myndig. Jeg bor faktisk ikke langt unna. Han sa han bodde i lillestrøm :)

men jeg gir han frist til på mandag/tirsdag siden posten ikke sender pakker på fridager.

etter det blir det sannsynligvis anmeldelse eller penga tilbake.

Endret av DaJev
Lenke til kommentar

Du kan jo anmelde han til politiet og håpe at han blir så redd at han betaler deg tilbake.

Men dersom han nekter for dette i avhør med politiet eller nekter å avlegge forklaring så har du tapt pengene. Han er faktisk uskyldig inntil det motsatte er bevist, og dersom du ikke kan bevise at du aldri har mottatt laptop'en så sliter du.

Lenke til kommentar

Når dette har pågått over lengre tid så er det noko "fishy" med saka.

Ville ha informert selgar om at du anser dette som eit svindelforøsk og anmelder han.

Pakken skulle uansett ha komme fra då posten bruker ikkje så lang tid på å sende noko.

Du hare bevis på at pengene er overført, mens det finnes ikkje bevis på at du har mottat varen, dermed er det selgar som sitter med bevisansvaret. Han skal ha sendt det med pakkesporing , dermed skal det finnes ein signatur for utleveringa. Så lenge denne ikkje finnes er det bevis nok at kunde ikkje har mottat vara.

Lenke til kommentar
Når dette har pågått over lengre tid så er det noko "fishy" med saka.

Ville ha informert selgar om at du anser dette som eit svindelforøsk og anmelder han.

Pakken skulle uansett ha komme fra då posten bruker ikkje så lang tid på å sende noko.

Du hare bevis på at pengene er overført, mens det finnes ikkje bevis på at du har mottat varen, dermed er det selgar som sitter med bevisansvaret.

7217380[/snapback]

Dette er FEIL!!! Det er faktisk den som anklager som må legge frem bevis.

Lenke til kommentar

vet du hva... jeg tror jeg prøver å sikre meg bevismateriale allerede.

ringer han, tar opp samtalen.

spør om han han har sendt den, spør om han har pakkesporingsnummret.

så legger på. Lagrer filen og legger den ut i denne tråden :D

holder det cagalli?

Endret av DaJev
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...