wowkris Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) hei jeg har nettop bygd min nye pc til 14 tusen er ikke så veldig erfaren men har bygd en pc før jeg har satt sammen alt og starter maskinen det funker og gå i bios osv og starte den men den lager en fæl ulyd eller en type alarm er dette et tegn på at noe ikke funker eller at noe kan bli ødelagt? trenger info fort =) Endret 4. november 2006 av wowkris Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Si hvordan pipelyden er... F.eks lang, kort eller 2pip? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Vanlige pip er feilkode fra post. Søk på Google på "post error Codes" eller les manualen til hovedkortet. Er det sirenelyd tyder på varmeproblemer. Er kjølevifte (CPU) montert riktig og kjølepata benyttet? Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 ikke så veldig lett å forstå 1. post. mtp ikke punktum eller komma eller noe... prøv å starte med bare det elementære, uten hdd med en ram brikke osv Lenke til kommentar
wowkris Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 (endret) hmm... det er en slags sirene lyd synes jeg(varer hele tiden, starter ca 3sec etter at jeg starter pc'en). jeg har prøvd og starte med 1 ramm brikke og uten skjermkort osv. noe annet jeg burde prøve? (perb cpu'n er på 22*c) så trur ikke at den går varm Endret 4. november 2006 av wowkris Lenke til kommentar
wowkris Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 ingen som har hatt samme problem eller noe lignende? Lenke til kommentar
taleg Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Har mer eller mindre samme prob, på mediasenter pc'n min.. Pipingen starter når Xp loades og slutter hvis jeg starter hardware monitor (abit nf7-s v2 hk) Var vekk en stund etter sist reinstalasjon, men har nå kommet tilbake.. skjønner ingen ting. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 og alt står i mus og tastatur skikkelig? <<<<hadde en gang en pipe dag da musen ikke sto skikkelig i Lenke til kommentar
ViperGTS Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Sjekk at du har plugget i eventuelle ekstra strømkontakter fra PSU til hovedkortet. Samt at du har plugget i evt. ekstra strømledning i skjermkortet Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 jepp.. dette høres veldig ut som en temperaturalarm med bakgrunn i de sikkerhetsfunksjonene som er bygget inn i BIOS. Gjør som nevnt over, sjekk at alle vifter og kontakter til MoBo er satt der de skal. Jeg hadde litt trøbbel med dette i forbindelse med at jeg gikk over til vannkjøling. For øvrig så håper jeg at du ikke har gjort som en kamerat av meg----- glemte å ta av plasten på cpu før han monterte den. Kjølepasta har liten funksjon mellom smeltet plast og kjøleelementet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå