Gå til innhold

Ekstern Harddisk Diskstruktur

Anbefalte innlegg

Hei, plutselig en dag når jeg skulle overføre ei fil fra maskina mi til den eksterne harddisken min (Maxtor ett eller annet), så kom det noe rart. den kunne ikke overføre fila pga diskstrukturen er ødelagt. etter ei stund så prøvde jeg å gå innpå flere mapper, og det ser ut som de ble "ødelagt" en etter en som tida gitt. jeg plugga ut disken, og forsøkte en gang til den neste dagen.

Når jeg nå skal gå innpå disken igjen, så kommer det at det ikke er mulig pga Diskstrukturen er ødelagt?? noen som kan fortelle meg hvorfor dette skjer, og hvordan dette er mulig å fikse?

Mvh :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du ikke får til å redde data med de programmer som er foreslått bør du reklamere på produktet. Du har rett å reklamere på produktet dersom det er mindre enn to år gammelt. (noen vil kanskje hevde 5 års reklamasjonsrett, men det er iallefall aldri mindre enn 2 år). Dette finner du i forbrukerkjøpsloven som jeg har linket til i signaturen min.

Dersom du ikke har reklamasjonsrett på produktet kan du åpne det eksterne kabinettet og ta ut hardisken. Dette er en helt vanlig harddisk som du bruker i den stasjonære pcen din. Denne kobler du opp i den stasjonære pcen din og prøver å redde det derfra. Dersom ikke dette heller funker kan du bare glemme å redde dataen (dersom du ikke vil sende til IBAS og betale profesjonelle for å gjøre det). Du finner noen kraftige magneter og litt gøy inni disken dersom du ikke har hjerte til å kaste den som den er.

Lenke til kommentar

ok, jeg kjørte GetDataBack.. den gikk gjennom alt på disken osv, og fant alle filene og mappene. men da jeg skulle gå innpå disken i explorer så kom det at diskstrukturen var skadet og kan ikke leses. :|

var da rart at jeg kan gå innpå filene og mappene fra GetDataBack og se de der, at alt er der, men jeg kan ikke gå innpå mappene fra Explorer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...