Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverk gjennom en annen pc med Krysset Tp!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg må koble internet rett fra modemet til pcn, og må bruke swithcen min i et annet rom for å få telefonen til å funke, Jeg har besøk av en kamerat, han har pc men ikke lang nok kabel til å dra den til swithcen,

Kan han få internet via min pc med Krysset Tp!? hvilke instillinger må jeg ha og hva må jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gjør følgende.....

på din pc....

du trenger

2 nettverks kort...

det ene nettverks kortet tar du og setter in tp til internet og sett på automatisk ip da får du interner på din maskin...

det andre korter setter du en anenn type ip... har du 192.168... på det først bruker du for eks 172.16.1.X på det andr... på nettverks kort nummer 2 må du bruke statiske(faste) ipr... du setter pcn din som .1 og kompisen din som .2 kompisen din må også sette din pc som gateway og legge til en åpnen DNS server...

du tar så og deler det første internet kortet slik at maskine din funger som en gateway..

du skal nå ha nett på begge maskinene.

Lenke til kommentar
Hei, har gjort alt.. sorry, jeg er ganske noob på pc :/ men ja, har 2 nettverkskort, og ordna ip'er..

Men hvordan setter jeg pcn som Gateway og legger til en Åpen DNS server?

Dere sitter sikkert å ler nå, men svar a, plis! :p

7229581[/snapback]

Du må aktivere ICS.

Har engelsk XP, men du fikse biffen:)

Åpne Network Connections

Høyre klikk koblingen til internet du vil dele og velg Properties.

Klikk Advanced tab

Velg "Allow other network users to connect through this computer's Internet connection".

Hva med en bro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...