TSP Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Hva gjør du når du har gått lei av å spille den orginale Medieval 2 Total War -demoen? Laster ned MedBattleSelector vel! Noen kloke hoder på www.twcenter.net sitt forum satte for en god stund tilbake, allerede da den første demoen var ute, i gang med å finne ut hvordan de kunne lage egendefinerte slag ("custom battles") til demoen til spillet Medieval 2 Total War. Det hele førte til ett lite avansert program kalt MedBattleSelector. Så hva gjør egentlig dette fiffige lille programmet? Vel; når du første gangen starter opp filen MedBattleSelector.exe vil det taes en backup av data.pack i mappen packs. Når du velger ett av de nå 21 tilgjengelige slagoppstillingene og trykker "Play" vil spillet automatisk startes opp med det slaget "aktivert" og du kan velge slaget ditt. Om du for eksempel valgte agincourt\agincourt_new_v1.02_totalwar_turkiye_mod vil du måtte velge "Battle of Agincourt" fra menyen til demoen når du er kommet til den. Du kan "aktivere" 4 slag med "Gold Demo" og tre slag med "SE Demo", men det må da eksempelvis være på 4 eller 3 forskjellige lokasjoner. Det er verdt å merke seg at ved å ta en "Alt+TAB" ut til MedBattleSelector -programmet igjen, velge ett nytt, eller flere, slag for så å trykke på "Play" vil dette enkelt og installeres og spillvinduet vil kjapt dukke opp igjen. Så du trenger ikke lukke spillet for å "aktivere" ett annet "custom battle". Men så kommer savnet igjen, du begynner å savne de orginale slagene og det at slagene er scriptet. Ikke noe problem svarer MedBattleSelector, trykk på knappen "Undo" og du kan spille de orginale slagene. Har du spørsmål om, bilder fra eller rett og slett bare vil diskutere denne modifikasjonen av demoen Medieval 2 Total War, post her! Jeg har allerede spilt litt så det er bare å spørre meg eventuelle spørsmål. MedBattleSelector finner du her: http://www.twcenter.net/forums/showpost.ph...22&postcount=17 Du kan også finne den her: http://strateginorge.orresnei.com/MedBattleSelector.zip Merk: Du må unzippe mappen i hovedfolderen for demoen. (Som standard er: C:\Programfiler\SEGA\Medieval II Total War Demo Gold ) Endret 4. november 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
sattar Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 ------------- men hvordan kan jeg få rgistret meg på twc ?? ------------- jeg er rgistret takk ! ------------- men når jeg trykke på noe battll så kommer det den feil meldingen 11/4/2006 6:01:22 PM: System.ApplicationException: Patch file does not exist: C:\Documents and Settings\abaas\Lokale innstillinger\Temp\Rar$EX00.352\packs\data.pack". at ShellShockEnterprises.MedBattleSelector.Patcher.ApplyPatch(String[] items, Boolean& forceApplyPatch, Boolean restoreBackup) at ShellShockEnterprises.MedBattleSelector.Patcher.Apply() ------------- her er en til : 11/4/2006 6:32:05 PM: System.ApplicationException: Back up file does not exist: C:\Documents and Settings\abaas\Lokale innstillinger\Temp\Rar$EX00.352\packs\data.pack.backup". at ShellShockEnterprises.MedBattleSelector.Patcher.UndoPatch(String[] items) at ShellShockEnterprises.MedBattleSelector.Patcher.Undo() ------------- [Modertor har slått sammen 5 poster til en. Husk å bruke rediger-knappen så unngår vi flere innlegg på rad.] Lenke til kommentar
TSP Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 1. Ikke post så mange innlegg etter hverandre og les retningslinjene ett par ganger til... Så over til problemet. 1. Legg den komprimerte mappen inn i hovedmappen til demoen. Mest sannsynlig er dette: C:\Programfiler\SEGA\Medieval II Total War Demo Gold 2. Unzip MedBattleSelector.zip der. 3. Det virker. Det er da vel ganske logisk at den måtte inn i mappen hvor demoen er... Lenke til kommentar
sattar Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 1. Ikke post så mange innlegg etter hverandre og les retningslinjene ett par ganger til... Så over til problemet. 1. Legg den komprimerte mappen inn i hovedmappen til demoen. Mest sannsynlig er dette: C:\Programfiler\SEGA\Medieval II Total War Demo Gold 2. Unzip MedBattleSelector.zip der. 3. Det virker. Det er da vel ganske logisk at den måtte inn i mappen hvor demoen er... 7217502[/snapback] sorry !! takk for hjelpen den virker Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 jeg har unzipa den i gold mappa, men finner ikke MedBattleSelector icon alt som har skjedd er at den har lagt til en "MTW2D custom battle" mappe Lenke til kommentar
TSP Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Hmm, gjør det manuelt da. Filene finner du her: http://strateginorge.orresnei.com/MedBattleSelector/ Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 fikk det til å virke til slutt, var bare noe feil på downloaden, men ai'n virker like dum som altid på dette slaget sto de bare å tok julingen fra arty og arches. de hadde 87% casualties før de i det hele tatt angrep. på bilde så man hvordan det ente Lenke til kommentar
sattar Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 men kommer ikke flere Battles tror dere ?? det va dri... kult Lenke til kommentar
TSP Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 (endret) sattar: Kan du roe litt ned? Hvorfor quote seg selv kun ett minutt etter ditt orginale innlegg uantsett? Det kommer forøvrig flere og det kommer slag hele tiden, jeg kan muligens linke til noen flere på ett senere tidspunkt, men ikke nå. @Gunfreak19: Det er ikke den AIn som vil være i spillet tross alt, men når man tar fra den scriptet så er den kun programmert til å kunne gjøre noen enkle ting, sikkert fordi CA underveis ville teste litt her og der. Men AIn i spillet skal visst være ganske god. Endret 4. november 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 men kommer ikke flere Battles tror dere ?? det va dri... kult 7218440[/snapback] Det kmmer flere battles i fullversjonen. kommer nok ikke en ny demo 5-6 dager før release. Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Er det bare jeg som får feil når jeg prøver å laste opp slag som bygger på tutorial mapet? sytes dette er litt dumt da jeg syntes dette mapet er det feteste for en "stand and fight" kamp. Ellers var det morro å se at samme enheter med forskjellig amrour upgrades osv faktsik så forskjellige ut ingame sergant spearmen f.eks har bare noen tøystykker når de ikke har upgrade. Når de får bronsje fikk de leather armour som for seg var en stor forbedring Også våpnene så annerledes ut. Så bla at spearmen uten upgrade hadde ett enkelt spyd med to mothakker mens de med bronsje hadde en mer forseggjort spiss Lenke til kommentar
TSP Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Jeg får feil på kun det ene spillet til tutorial-kartet. Det andre går. Selv har jeg ikke sett etter det der med experince enda, et spesiellt slag du oppdaget dette på? Forøvrig gunfreak19; enkelte slag byr da på en smule utfordring. Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Jeg får feil på kun det ene spillet til tutorial-kartet. Det andre går. Selv har jeg ikke sett etter det der med experince enda, et spesiellt slag du oppdaget dette på? Forøvrig gunfreak19; enkelte slag byr da på en smule utfordring. 7223736[/snapback] Husker ikke om jeg testet begge. Mente jeg gjorde dette men det er litt vansklig å skjeldne mellom slagene i battleselectio da det kun er masse tekst ok ikke noe bilder. Det slaget jeg så forskjellen på var ett slag der jeg forsvarte som frankriket mot england på agincourt. starta vel med 6-8 grupper med sgt spearmen hvorav alle untatt to var utstyt med bronsje rustning og våpenupgrade. Så ganske bra forskjell Dette gir enda bedere stemning en det spillet allerede har Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå