cyberPanda Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 jeg har begynt å lese en bok som heter Galapagos av Kurt Vonnegut. synes den er veldig spesiel, men intersang. er det noen her som har lest den eller andre bøker av Kurt Vonnegu? Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Hm, pløyde gjennom Timequake for en del år siden. Syntes ikke noe særlig om romanen på tidspunktet, men har i ettertid hørt at jeg begynte i feil ende av spektret, og at jeg derfor ikke under noen omstendighet ville ha kunnet plukket opp alle tekstens nyanser. Mental notis til mitt fremtidige jeg: Begynn i rett ende. Du vet hva jeg snakker om. Endret 6. november 2006 av Tchernobog Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Jaaa! Har nettop lest Slaughterhouse 5 og den er utrolig bra, genial osv. Synes også Timequake dro ut litt, men les Slaughterhouse 5, du kommer ikke til å angre. Slaughterhouse 5 skildrer livet som krigsfange under andre verdenskrig og er basert på forfatterens egne opplevelser under krigen. Den er skrevet med mye humor men samtidig viser den krigens grusomhet, ikke minst med å sette søkelys på tilintetgjørelsen av kulturbyen Dresden, der 30.000 sivile tyskere omkom. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Gammel tråd, men Kurt Vonnegut døde i går. Alle de tre bøkene dere nevner her er verdt å lese, og da spesielt Slaughterhouse-5, som må være en av mine absolutte favoritter. Endret 12. april 2007 av unge thendrup Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Har lest to bøker av Vonnegut, som begge var meget leseverdige: Gud velsigne Dem, Mr Rosewater, eller Perler for svin Slaktehus-5, eller Barnekorstoget : en pliktdans med døden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå