Ole-P Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Når jeg starter gamle dos-spill i winxp, får jeg bare se den første "frame'n" før bilde fryser. Når jeg f.eks. startet Theme Hospital får jeg bare se et stillbilde av den snurrende avisa, før alt står stille. I Deluxe ski jump kan jeg bare se Mediamond logoen før bildet fryser. Trykker jeg alt+tab kommer jeg tilbake i Windows, akkurat som det skal. Prøvde akkurat å legge inn de nyeste omegadriverne, uten at det hjalp. Kjørte de nyeste fra ATI før det. Skermkortet det er snakk om er et 9600, på et Athlon 2800+ (754). Norsk XpPro. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 http://www.google.no/search?q=Theme+Hospit...=restrict&cad=9 Lenke til kommentar
Ole-P Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Har sjekka google alt, de fleste tipsa går på å sette xp i windows 95 kompabilitetsmodus, men det hjalp ikke. Det merklige er jo at det gjelder alle dos-spill, de fryser umiddelbart etter at grafikken kommer opp i fullskjerm. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Har sjekka google alt, de fleste tipsa går på å sette xp i windows 95 kompabilitetsmodus, men det hjalp ikke. Det merklige er jo at det gjelder alle dos-spill, de fryser umiddelbart etter at grafikken kommer opp i fullskjerm. 7218967[/snapback] Nå har jo XP ikke DOS da... Lenke til kommentar
TorsteinP Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Tror det finnes en dos emulator. Prøv å google etter dosbox. Kan jo også bruke MS virtual PC. Tror den er gratis nå og kan lastes ned fra MS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå