a-beck Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Har et problem med s-video inntaket på skjermkortet, det vil si standar s-video kabel går ikke inn i s-video intaket på skjermkortet !! Har et Nivida geforce 6600 GT kort. Det er rettogslett et annet s-video intak en standar ! Noen som har vært borti lignende ? finnes det overganger, eller spesialkabler ? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 S-Video har tre forskjellige "standard" kontakter. Tror det er 5, 7 og 9 pinner. På min fulgte det med kabel fra 9-7pinners kontakt. 7-pinner tror jeg er vanligst Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Kanskje det er en VIVO port? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Kontakten på skjermkort er ofte ikke S-Video. Det trengs en overgang, fordi den kontakten brukes både som utgang og inngang. Lenke til kommentar
a-beck Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 vet du hvor jeg får kjøpt en slik overgang da ? Finner ikke noe som ligner på komplett Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Slike overganger følger ofte med i esken når man kjøper skjermkortet. Hva står det om tilkoblingen i brukermanualen? For du har vel lest den.....? Lenke til kommentar
covah Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Ofte er det bare å knekke plast-pinnen på s-video pluggen, så passer kontakten. En vanlig s-video plugg har 4 vanlige pinner + en plast-leder. Mange skjermkort bruker en annen type s-video kontakt med flere pinner for ekstra fuksjonalitet (feks. kombinert s-video/kompositt). Vanligvis følger det da med en ekstra splitter for dette (feks. en splitter med både vanlig s-video kontakt og composit kontakt). Plastlederen på disse pluggene er ofte snudd 90 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå