Gå til innhold

Musikk: Feedback på Reason 3.0 låt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

laster dem ned nå. skal høre dem så gi feedback så editerer jeg denne posten :)

EDIT: hørt den øverste sangen nå. den var litt kjedlig syns jeg men er fin som bakgruns musikk. til å være din første låt i reason 3 syns jeg dette er utrolig bra. husker min første låt i reason var langt ifra bra.

den andre sangen var grei men begge sangene magler litt trykk på noen av lydene. bruk mclass settet av og til. husk at det er flere mclass sett å finne.

dance og multiband mclass er bra. test dem ut. eller så er det jo best å lage selv men kan ta litt tid men enklere å begynne med de man har i soundbanken først kansje.

Endret av Dilly Man
Lenke til kommentar

Mulig den er litt kjedelig ja. Men intensjonen var først og fremst å lage noe harmonisk, med tanke på ikke altfor høye skills.

Merker også tendensen til at enkelte lyder drukner litt, ved bruk av mange spor og synther. Må jobbe litt med "masteringa".

Hvilke Mclass sett anbefaler du på leaden, strykere osv?

Hehe var kanskje ikke så rart du la merke til det. Har bare benyttet et Mclass sett..

Lenke til kommentar

vil anbefale deg å gå igjennom de som er der. noen ganger kan du bare ordne litt på det selv. når du skal ta opp lyden men ikek vil bruke for mye av lydbildet så abefaler jeg at du bruker en maximizer isteden for å ta opp lyden i mixeren.

når jeg åpner reason 3 så har jeg det slik at jeg kun har audio hardware interface fram. mixeren og default mastering suite er ikke der. det jeg begynner med da er å ordne en mastring suite. multiband et eller annet er veldig bra og dance funker og. men jeg har laget min egen som jeg bruker.

når du har lagd en låt i reason syns jeg du skal la sangen gå i repeat og så ordner du med mixeren og masterer litt og så gå inn på hver og enkelt lyd. bruk litt forskjellige mclass sett og se hva som passer.

så vil jeg anbefale deg å exportere hver og en lyd hvor for seg og sette det inn i adobe audiotion eller hva annet edit prg du har. se om noen av fx der kan hjelpe deg litt mer med bedre kvalitet og slikt. er sånn jeg jobber med min musikk bare at jeg bruker mer cubase og slikt nå.

Lenke til kommentar

Tar for meg "Glacierize".

Starten er grei nok, ikke for mye repetisjon her hadde gjort det hakket bedre. Litt mystisk og forlokkende, og det er bra.

Trommene hadde fungert greit som prekursor til noe som biter enda hardere, men de vedvarer. De er altfor slappe til å kunne bære låta.

Melodien som dukker opp etter innledningen hadde også vært en grei prekursor, men den gir seg heller ikke. For svakt for å være en evt hovedmelodi.

Pianoet låter godt sammen med resten av låta og minner meg nesten litt om Massive Attacks Teardrop. Dessverre blir den for kjedelig etterhvert, som resten av låta.

Det øvrige er nesten bare utfyllingsmateriale, uten særdeles spesielle særtrekk eller progresjon. Den siste delen gir liten mening, ettersom den bare fortsetter ut i ingenting, for så å drukne i decrescendo.

Lenke til kommentar

Rapidshare virka lamt. Gadd ikke finne ut hvordan jeg fikk den den andre låta di, men hørte på den første. Du burde kanskje bruke litt mer tid på trommene. Ble litt lei av dem etterhvert.

Men låta ble ganske kul etter at den dype pianotonen ble introdusert.

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldinger! Mye bra konstruktiv kritikk her :)

Har vært klar over en del av det som blir nevnt. Sliter litt med å skape variasjon. Låta engasjerer og vil liksom litt for lite. Har en del å jobbe med. Valgte først og fremst å fokusere på et behagelig lydbilde, overenstemmelse med de forskjellige instrumentene og til dels timing(Sikkert en del som er uenig her :p )

Variasjon, trommesoloer og skills får komme etterhvert ;)

Lenke til kommentar

Syntes du fikk til behagelig lydbilde, overenstemmelse og slikt veldig bra, men selve sangen er ikke sa veldig bra.. Elementene du tar inn bygger opp rimelig bra men som sagt, en litt mer givende melodi og litt mer punch i trommene + tettere lydbilde kan gjore mye..

Til a vaere din forste lat i reason hxres dette veldig bra ut da..

GL og post dine videre prosjekter :)

Endret av joltaire
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...