Gå til innhold

Kan jeg spille vanlige spill på Linux?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først: Det finnes MASSE bra spill til linux, i tillegg funker alle de mest populære spillene som WoW, HL2, CS osv med Wine, bruker man Cedega funker enda flere av dem.

Når det gjelder ytelsen til wine så viser det seg gang på gang at man faktisk får bedre ytelse i wine på linux enn man får i windows. Dette gjelder selfølgelig ikke alt, men endel.

Lenke til kommentar
Først: Det finnes MASSE bra spill til linux, i tillegg funker alle de mest populære spillene som WoW, HL2, CS osv med Wine, bruker man Cedega funker enda flere av dem.

Når det gjelder ytelsen til wine så viser det seg gang på gang at man faktisk får bedre ytelse i wine på linux enn man får i windows. Dette gjelder selfølgelig ikke alt, men endel.

7218482[/snapback]

Slutt nå å spre propaganda. Jada, på NOEN spill, ET PAR spill så får man et par fps mer, men det er heller sjeldent. Min erfaring er at jeg får mye verre ytelse. Si det heller som det er, ingenting er verre en fanboys (til og med når det gjelder Linux).

Endret av Canute
Lenke til kommentar
Du kan emulere, men noen spill er laget til begge platformer.

Brukte en emulator kalt "Wine" her om dagen, og jeg fikk da til steam spilla og starcraft :)

7216800[/snapback]

Wine Is Not a (CPU) Emulator. Wine just provides the Windows API.

Du kan være heldig å få spillet til å fungere med WINE, Cedega etc. Men sikker på at det går kan du ikke være :)

Lenke til kommentar

7218482[/snapback]

Slutt nå å spre propaganda. Jada, på NOEN spill, ET PAR spill så får man et par fps mer, men det er heller sjeldent. Min erfaring er at jeg får mye verre ytelse. Si det heller som det er, ingenting er verre en fanboys (til og med når det gjelder Linux).

7218702[/snapback]

Dette er min erfaring, og ja ifølge den så stemmer det. Jeg opplever bedre ytelse med en del programmer (mulig jeg tok i litt hardt i forrige innlegg). Og jeg driter da i fps (er jo bare et tall :p) dette er hvordan jeg opplever det. Men som sagt så vil man i de fleste situasjoner få dårligere ytelse i Wine. Også må man jo huske på at med WIne så er det jo mange ting som rett å slett ikke fungerer og da hjelper ytelse lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...