L2killer Skrevet 4. november 2006 Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 Hei! Kan jeg bruke vanlige spill på Linux, eller er de laget spesielt til Windows? Spesielt Lineage 2 jeg tenker på.. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 4. november 2006 Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 Du kan emulere, men noen spill er laget til begge platformer. Brukte en emulator kalt "Wine" her om dagen, og jeg fikk da til steam spilla og starcraft Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. november 2006 Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 iD Software lager spill som fungerer både i Windows og i GNU/Linux uten bruk av emulatorer eller lignende. Lenke til kommentar
L2killer Skrevet 4. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 Ohh.. Vhor får jeg da tak i Emulator? takk:O) Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 4. november 2006 Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 Følger temmelig sikkert med distroen din. Lenke til kommentar
Canute Skrevet 4. november 2006 Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 Det er derimot ikke sikkert det fungerer, og om det fungerer så vil man veldig sjeldent få den ytelsen man fikk i Windows. Lenke til kommentar
L2killer Skrevet 4. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 hmm, ok, takk:) Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 4. november 2006 Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 Først: Det finnes MASSE bra spill til linux, i tillegg funker alle de mest populære spillene som WoW, HL2, CS osv med Wine, bruker man Cedega funker enda flere av dem. Når det gjelder ytelsen til wine så viser det seg gang på gang at man faktisk får bedre ytelse i wine på linux enn man får i windows. Dette gjelder selfølgelig ikke alt, men endel. Lenke til kommentar
Canute Skrevet 4. november 2006 Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Først: Det finnes MASSE bra spill til linux, i tillegg funker alle de mest populære spillene som WoW, HL2, CS osv med Wine, bruker man Cedega funker enda flere av dem.Når det gjelder ytelsen til wine så viser det seg gang på gang at man faktisk får bedre ytelse i wine på linux enn man får i windows. Dette gjelder selfølgelig ikke alt, men endel. 7218482[/snapback] Slutt nå å spre propaganda. Jada, på NOEN spill, ET PAR spill så får man et par fps mer, men det er heller sjeldent. Min erfaring er at jeg får mye verre ytelse. Si det heller som det er, ingenting er verre en fanboys (til og med når det gjelder Linux). Endret 4. november 2006 av Canute Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. november 2006 Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 Eg fant ei fin liste med spel tilgjengelege for Linux samt ei for kommersielle spel til Linux. Kva forskjellen er veit ikkje eg. Lenke til kommentar
saxin Skrevet 4. november 2006 Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 Du kan emulere, men noen spill er laget til begge platformer. Brukte en emulator kalt "Wine" her om dagen, og jeg fikk da til steam spilla og starcraft 7216800[/snapback] Wine Is Not a (CPU) Emulator. Wine just provides the Windows API. Du kan være heldig å få spillet til å fungere med WINE, Cedega etc. Men sikker på at det går kan du ikke være Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 5. november 2006 Rapporter Del Skrevet 5. november 2006 Først: Det finnes MASSE bra spill til linux, i tillegg funker alle de mest populære spillene som WoW, HL2, CS osv med Wine, bruker man Cedega funker enda flere av dem.Når det gjelder ytelsen til wine så viser det seg gang på gang at man faktisk får bedre ytelse i wine på linux enn man får i windows. Dette gjelder selfølgelig ikke alt, men endel. 7218482[/snapback] Slutt nå å spre propaganda. Jada, på NOEN spill, ET PAR spill så får man et par fps mer, men det er heller sjeldent. Min erfaring er at jeg får mye verre ytelse. Si det heller som det er, ingenting er verre en fanboys (til og med når det gjelder Linux). 7218702[/snapback] Dette er min erfaring, og ja ifølge den så stemmer det. Jeg opplever bedre ytelse med en del programmer (mulig jeg tok i litt hardt i forrige innlegg). Og jeg driter da i fps (er jo bare et tall ) dette er hvordan jeg opplever det. Men som sagt så vil man i de fleste situasjoner få dårligere ytelse i Wine. Også må man jo huske på at med WIne så er det jo mange ting som rett å slett ikke fungerer og da hjelper ytelse lite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå