stoffix Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 jeg fant et bilde på deviantart som jeg likte, så jeg lagret det. hele tiden så trodde jeg at det var svart hvitt. men nå, når jeg skulle skifte bakgrunnsbilde, så så jeg plutselig farger i thumbnail bildet i explorer. jeg åpner bildet, og det er fortsatt svart hvitt. hva kan ha skjedd, og hva er riktig fra artisten sin side? ligger fargene der, men er bare deaktivert? jeg legger ved et bildet her, bildet er et jpg bilde, det er iallefall det det ble lagret som. hvis det kan ha noe med saken å gjøre, så brukte jeg opera når jeg lagret bildet. Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Har du linken til der du fant det? Vil teste her å se om det samme skjer med meg. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 jeg fant bildet her. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Savet begge til HD... Previewen av det store bildet blir i farger hos meg også Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 her er det svart-hvitt på begge versjonene Lenke til kommentar
BorN Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Får det samme som Rivers. Det store bildet blir farget i preview-delen av Windows. Lenke til kommentar
araziel Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Kan vel ligge noe i exif-dataen e.l som gjør at fargene er der, men ikke vises. Fikk svart-hvitt på alt jeg åpna i, men ser preview i farger ja. Lenke til kommentar
sokkhue Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 sort-hvit i miniatyrbilde- visning.. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Har hatt det samme "problemet" et par ganger selv, det vil si at Windows viser et annet bilde i thumbnailvisning enn det som er det aktuelle bildet. Jeg tror kanskje at problemet muligens oppstår når windows lager en thumbs.db fil til bruk i thumbnailvisning, men dette innebærer jo at det dermed må ligge fargeinformasjon i selve bidet. Forhåpentligvis vil noen med mer kunnskap komme å gi en oppklaring på dette heller spennende fenomenet. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Dette prøvde jeg også. Lasta ned den store versjonen og da var thumbsen farget helt til jeg høyreklikket og valgte å oppdatere miniatyrbildet. Merkelig! Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Thumbnailen er lagret i JPEG fila, det er ingenting som garanterer at thumbnailen er korrekt. I dette tilfellet er den feil siden den viser en annen versjon av bildet. Bruk et program som Opanda IExif for å finne informasjonen i fila. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 at thumbnailen er lagret i JPEG fila er vel bare tull? etter det jeg vet, så blir den generet, og lagret i en annen fil av windows, iallefall til vanlig... Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) at thumbnailen er lagret i JPEG fila er vel bare tull? 7219571[/snapback] Nei. Det er en egen seksjon for thumbnails i exif-headeren. Hvis Windows benytter denne som ikon i Explorer og den ikke har blitt holdt oppdatert gjennom bildebehandlingen, vil den heller ikke samsvare med selve bildet. Mvh Kjetil Endret 5. november 2006 av rotekaizer Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Takk for forklaring. Lenke til kommentar
gimme Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Får opp svart hvitt jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå