Gå til innhold

eBøker på norsk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...
Ja det er det jeg og synes. Ebøker på engelsk er jo big business over there :/

No skjer det saker og ting ihvertfall.

Digitalbok.no har e-ink lesere(2 stk.), sony slapp akkurat Reader PRS-505(som eg har påvei i posten) og iRex iLiad er til testing på eit par skuler. .:-)

Håper dette gjer sitt til at utvalget av norske ebøker blir bedre. Det er ihvertfall kun fordeler både samfunn og miljømessig med digital distribusjon.:-) Sparer ganske mange trær samt drivstoff og energi på prod. og distribusjon. Dette samt at ein får bøker raskere og rimeligere heim til seg.:-D

Endret av crusade
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Ja det er det jeg og synes. Ebøker på engelsk er jo big business over there :/

No skjer det saker og ting ihvertfall.

Digitalbok.no har e-ink lesere(2 stk.), sony slapp akkurat Reader PRS-505(som eg har påvei i posten) og iRex iLiad er til testing på eit par skuler. .:-)

Håper dette gjer sitt til at utvalget av norske ebøker blir bedre. Det er ihvertfall kun fordeler både samfunn og miljømessig med digital distribusjon.:-) Sparer ganske mange trær samt drivstoff og energi på prod. og distribusjon. Dette samt at ein får bøker raskere og rimeligere heim til seg.:-D

Angående utviklingen innen ebøker - sjekk ut forumsider hos MobileRead: http://www.mobileread.com/forums

Mest om e-ink lesere - jeg har selv en Hanlin V3 ebokleser (leseplate), og er kanonfornøyd med den. Nå er det etter hvert blitt støtte for Mobipocket-bøker med DRM også, slik at jeg kan kjøpe - og lese - nye bøker fra amerikanske og engelske "ebokhandlere" (også fra Digitalbok.no antakelig, men de har så vidt jeg kan se ikke norske bøker foreløpig, og ligger nok litt høyere i pris på engelske nå som $-kursen er så lav).

Ebøker på norsk går fortsatt tregt - jeg har foreløpig funnet én: Mnem av Simon Stranger (funnet via http://leseplate.blogspot.com/2008/09/eggen-og-renberg.html). De særnorske Æ, Ø, Å er imidlertid problematiske når jeg konverterer fra PDF for å lese på V3-en...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...