Gå til innhold

Stjålet fotoutstyr? Kunnskap om produktet.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meget underlig spm.

Er du redd noen skal få tak i bilder du har tatt av høyst privat art?

Om ikke den som stjeler det, så ihvertfall den som heller det. Og ihvertfall den som kamera ender opp hos til slutt og bruker det. Lite poeng i å stjele noe om ikke noen er villig til å bruke/kjøpe det.

AKIRA

Lenke til kommentar

Neida, jeg er ikke redd for at private bilder skal komme på avveie. Jeg tenkte ikke på meg selv i det hele tatt. Bare noe jeg satt og funderte på.

Ett tenkt scenario: Noen kjøper ett kamera med støtte for RAW. Bruker det til minnekortet er fullt eller batteriet er tomt. Setter minnekortet i en kortleser og får bare overført jpeg-filene når de bruker XP's bildeoverføringsopplegg. Så sitter en der og lurer på hvorfor ikke alle bildene fra kameraet ble tømt. -- Hva er RAW? Hvilke programmer må jeg ha for å se det?, "Hvilke programmer må jeg bruke til å overføre det fra minnekortet" og lignende tanker samler seg kanskje i hodet på mennesket da..

Lenke til kommentar
Ett tenkt scenario: Noen kjøper ett kamera med støtte for RAW. Bruker det til minnekortet er fullt eller batteriet er tomt. Setter minnekortet i en kortleser og får bare overført jpeg-filene når de bruker XP's bildeoverføringsopplegg. Så sitter en der og lurer på hvorfor ikke alle bildene fra kameraet ble tømt. -- Hva er RAW? Hvilke programmer må jeg ha for å se det?, "Hvilke programmer må jeg bruke til å overføre det fra minnekortet" og lignende tanker samler seg kanskje i hodet på mennesket da..

7216910[/snapback]

Det du lurer på, er hva en gjennomsnittlig heler har fotokunnskap? Hvorfor skulle det være av interesse for noen her på forumet i å spekulere i det?

Tåpelig tråd.

Lenke til kommentar

Synes ikke at spørsmålet er tåpelig i det hele tatt.

Med tanke på alle spørsmålene her på forumet om lignende ting som trådstarter skriver, kan man forledes (med rette?) til å tro at det er en håndfull brukere her som har kjøpt et stjålet kamera. Mange av spørsmålene tar lenger tid å skrive enn å finne svaret i instruksjonboka... :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg blir litt skeptisk når litt lugubre karer kommer innom butikken med et splitter nytt digitalkamera og trenger både batteri, minnekort, lader, USB kabel og veske til det. Når de hører prisen blir de plutselig veldig flaue og trasker slukøret ut igjen. Kameraet de kjøpte fra en eller annen kar på gata ble visst ikke så billig allikevel.

Har hørt at noen butikker nekter å selge slikt ekstrautstyr til kamera med mindre kunden kan fremvise kvittering på kameraet. Oslo Kameraservice bedriver visst denne praksisen i følge flere kunder. Akkurat DET er vel å gå litt vel langt? Man kan jo miste laderen eller trenge nytt batteri uten at det er tjuvegods.

Lenke til kommentar
Jeg blir litt skeptisk når litt lugubre karer kommer innom butikken med et splitter nytt digitalkamera og trenger både batteri, minnekort, lader, USB kabel og veske til det. Når de hører prisen blir de plutselig veldig flaue og trasker slukøret ut igjen. Kameraet de kjøpte fra en eller annen kar på gata ble visst ikke så billig allikevel.

Har hørt at noen butikker nekter å selge slikt ekstrautstyr til kamera med mindre kunden kan fremvise kvittering på kameraet. Oslo Kameraservice bedriver visst denne praksisen i følge flere kunder. Akkurat DET er vel å gå litt vel langt? Man kan jo miste laderen eller trenge nytt batteri uten at det er tjuvegods.

7265347[/snapback]

Det hender vi spør om kunden kan fremvise kvittering for kameraet om de skal ha en lader eller en annen viktig ting til et spesielt kamera. Jeg synes ikke det er drøyt, og det stopper effektivt folk som har kjøpt stjålte produkter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...