Bruker-88036 Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Hva kan man tenke seg at en som her stjålet, eller som har kjøpt stjålet fotoutstyr, har av kunnskap om produktet, programvare og utstyr? Kan man regne med at de har kunnskap om "Hvordan tømme kameraet", "Hvilken kabel trenger jeg?" "Hvor får jeg kjøpt batterilader" o.l.? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Meget underlig spm. Er du redd noen skal få tak i bilder du har tatt av høyst privat art? Om ikke den som stjeler det, så ihvertfall den som heller det. Og ihvertfall den som kamera ender opp hos til slutt og bruker det. Lite poeng i å stjele noe om ikke noen er villig til å bruke/kjøpe det. AKIRA Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Neida, jeg er ikke redd for at private bilder skal komme på avveie. Jeg tenkte ikke på meg selv i det hele tatt. Bare noe jeg satt og funderte på. Ett tenkt scenario: Noen kjøper ett kamera med støtte for RAW. Bruker det til minnekortet er fullt eller batteriet er tomt. Setter minnekortet i en kortleser og får bare overført jpeg-filene når de bruker XP's bildeoverføringsopplegg. Så sitter en der og lurer på hvorfor ikke alle bildene fra kameraet ble tømt. -- Hva er RAW? Hvilke programmer må jeg ha for å se det?, "Hvilke programmer må jeg bruke til å overføre det fra minnekortet" og lignende tanker samler seg kanskje i hodet på mennesket da.. Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Det er ikke sunt å tenke for mye Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Ett tenkt scenario: Noen kjøper ett kamera med støtte for RAW. Bruker det til minnekortet er fullt eller batteriet er tomt. Setter minnekortet i en kortleser og får bare overført jpeg-filene når de bruker XP's bildeoverføringsopplegg. Så sitter en der og lurer på hvorfor ikke alle bildene fra kameraet ble tømt. -- Hva er RAW? Hvilke programmer må jeg ha for å se det?, "Hvilke programmer må jeg bruke til å overføre det fra minnekortet" og lignende tanker samler seg kanskje i hodet på mennesket da.. 7216910[/snapback] Det du lurer på, er hva en gjennomsnittlig heler har fotokunnskap? Hvorfor skulle det være av interesse for noen her på forumet i å spekulere i det? Tåpelig tråd. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Synes ikke at spørsmålet er tåpelig i det hele tatt. Med tanke på alle spørsmålene her på forumet om lignende ting som trådstarter skriver, kan man forledes (med rette?) til å tro at det er en håndfull brukere her som har kjøpt et stjålet kamera. Mange av spørsmålene tar lenger tid å skrive enn å finne svaret i instruksjonboka... Lenke til kommentar
AnRe Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Den samme instruksjonsboka som er gratis å laste ned fra produsenten.... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Jeg blir litt skeptisk når litt lugubre karer kommer innom butikken med et splitter nytt digitalkamera og trenger både batteri, minnekort, lader, USB kabel og veske til det. Når de hører prisen blir de plutselig veldig flaue og trasker slukøret ut igjen. Kameraet de kjøpte fra en eller annen kar på gata ble visst ikke så billig allikevel. Har hørt at noen butikker nekter å selge slikt ekstrautstyr til kamera med mindre kunden kan fremvise kvittering på kameraet. Oslo Kameraservice bedriver visst denne praksisen i følge flere kunder. Akkurat DET er vel å gå litt vel langt? Man kan jo miste laderen eller trenge nytt batteri uten at det er tjuvegods. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Jeg blir litt skeptisk når litt lugubre karer kommer innom butikken med et splitter nytt digitalkamera og trenger både batteri, minnekort, lader, USB kabel og veske til det. Når de hører prisen blir de plutselig veldig flaue og trasker slukøret ut igjen. Kameraet de kjøpte fra en eller annen kar på gata ble visst ikke så billig allikevel. Har hørt at noen butikker nekter å selge slikt ekstrautstyr til kamera med mindre kunden kan fremvise kvittering på kameraet. Oslo Kameraservice bedriver visst denne praksisen i følge flere kunder. Akkurat DET er vel å gå litt vel langt? Man kan jo miste laderen eller trenge nytt batteri uten at det er tjuvegods. 7265347[/snapback] Det hender vi spør om kunden kan fremvise kvittering for kameraet om de skal ha en lader eller en annen viktig ting til et spesielt kamera. Jeg synes ikke det er drøyt, og det stopper effektivt folk som har kjøpt stjålte produkter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå