kremt Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Ja, går det an? Tenkte å bruke en bærbar ved siden av den stasjonære, hadde vært fett, ha den stående ved siden av meg på pulten her, så kan jeg bruke 2 maskiner samtidig Så da tenkte jeg på om det gikk an å bruke denne maskinen uten batteriet, bare kjøre den på ac-adapteren. Går dette? Grunnen til at jeg vil gjøre det slik er at da blir ikke batteri så fort ødelagt som hvis det står i maskinen hele tiden med laderen i maskinen Forresten, noen tips til en grei bærbar til 5-6 lapper? Trenger ikke å ha verdens beste akkurat, bare en helt grei en, men børe være 54g trådløst kort innebygget da. Har sett litt på denne, er den noe bra? La merke til den lave oppløsnigen på skjermen da, bare 1024x768? Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Så da tenkte jeg på om det gikk an å bruke denne maskinen uten batteriet, bare kjøre den på ac-adapteren. Går dette? ja Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Det burde gå fint. Selv kjører jeg min Dell I9300 uten batteriet nesten hele tiden. Men sjekk med produsenten for sikkerhets skyld! Lenke til kommentar
brrah Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Apropro dette, har det noe å si om man har batteriet i hele tiden selv om den går på AC strøm? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Apropro dette, har det noe å si om man har batteriet i hele tiden selv om den går på AC strøm? 7217096[/snapback] Jeg vil tro at det da blir fortere utslitt, klarer ikke å holde på strømmen så lenge. Men dette er bare antagelser Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Apropro dette, har det noe å si om man har batteriet i hele tiden selv om den går på AC strøm? 7217096[/snapback] Jeg vil tro at det da blir fortere utslitt, klarer ikke å holde på strømmen så lenge. Men dette er bare antagelser 7217126[/snapback] Jepp, stemmer det. er best å ta det av pc'en hvis man ikke bruker det. Mvh Lenke til kommentar
remmm Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Batteriet kobler seg ut hvis det er fullt og du kjører på strøm, så det skal ikke ha så mye å si om du har det inni. Men om pcn din blir veldig varm, og batteriet står i vil jo dette også bli varmt, og batterier vil helst ikke ha mye varme. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Batteriet kobler seg ut hvis det er fullt og du kjører på strøm, så det skal ikke ha så mye å si om du har det inni. Men om pcn din blir veldig varm, og batteriet står i vil jo dette også bli varmt, og batterier vil helst ikke ha mye varme. 7217322[/snapback] Alså bedre og ta det ut når du ikke bruker det...... Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Batteriet blir jo slitt når det står i med strøm på over lengre tid. Det negativet er jo at du må restarte når du tar ut og inn igjen batteriet.. Lenke til kommentar
remmm Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Grunnen til at batteriet blir slitt er ikke at det står i med strøm, men på grunn av varmen fra resten av pcn. Men som jada-jada sier er det bedre å ta ut batteriet om du skal kjøre lenge på kun strøm. Sånn som jeg som tar med meg pcn bort nesten hver dag, ser jeg ikke noe vits i å ta det ut. Har hørt at om du har tenkt å kjøre på kun strøm veldig lenge lønner det seg å lade ut batteriet til ca. 40 %, da vil det ikke tape seg så fort... Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Grunnen til at batteriet blir slitt er ikke at det står i med strøm, men på grunn av varmen fra resten av pcn. Men som jada-jada sier er det bedre å ta ut batteriet om du skal kjøre lenge på kun strøm. Sånn som jeg som tar med meg pcn bort nesten hver dag, ser jeg ikke noe vits i å ta det ut. Har hørt at om du har tenkt å kjøre på kun strøm veldig lenge lønner det seg å lade ut batteriet til ca. 40 %, da vil det ikke tape seg så fort... 7217863[/snapback] Jepp. og la det gjerne stå ett kjølig sted når du ikke bruker det. Mvh Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Apropro dette, har det noe å si om man har batteriet i hele tiden selv om den går på AC strøm? 7217096[/snapback] Jeg vil tro at det da blir fortere utslitt, klarer ikke å holde på strømmen så lenge. Men dette er bare antagelser 7217126[/snapback] Jepp, stemmer det. er best å ta det av pc'en hvis man ikke bruker det. Mvh 7217219[/snapback] Hvor lenge har du tenkt å ha PCen? På jobben har vi bare brukt bærbare de siste 10 årene. De går normalt på strøm hele tida, med batteriet i. PCene blir stort sett utslitte og kasseres før batteriene byttes. Men det er klart: Dersom du aldri lar PCen bruke ned batteriet, la oss si et par ganger i måneden, så blir batteriet litt sløvt etter et par år, dvs at det kun holder et par timer før opplading (mot 3-4 noemalt). Jeg vil tro at du kommer til å bytte ut PCen før batteriet blir et problem. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Jeg vil tro at du kommer til å bytte ut PCen før batteriet blir et problem. 7218102[/snapback] Men saken er den at jeg har sett folk med under ett år gamle laptoper som hadde batteritid med fullt oppladet batteri på hele 15 minutters brukstid Derfor vil ikke gå i samme fella Lenke til kommentar
murdoc Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 vell.. min ahr ståttt på i sirka 23 av 24 timer i døgnes i et helt år sirka, å alltid hatt bateriet.. når det var nytt, så hadde jeg litt over 4 timer på det, å har enda over 3 timer igjen, og det er vell det man kan regne med og ha etter 1 år? Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 de pcene med 15minutters batteritid er ikkje tilfeldig vis billig billig Acer vel?? De har i utganspunktet under 1t batteri tid og hadde dårlige batterier, en kompis har en sånn som han fikk med hjelpemiddel sentralen. Eksempel på god pc nr 2 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325163 eventuelt med en 512 brikke ekstra Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Dette tilfellet var en Packard Bell med en mobile athlon 2400+ cpu. Er dette en grei laptop? http://elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=23122&cid=5546 Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Dette tilfellet var en Packard Bell med en mobile athlon 2400+ cpu. Er dette en grei laptop? http://elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=23122&cid=5546 7221830[/snapback] Ja Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Se link i signatur for informasjon om bruk av batterier i bærbare pcer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå