nabbskall Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Hei, har bytta innmat på pcn min med en kompis, nå har jeg tenkt på å reinstallere windows, men problemet er at vanligvis kommer det "trykk en tast blablabla.." men nå kommer det ikke, windows booter bare opp uten noe sånt, har prøvd å starte installasjonen mens jeg har vert pålogget, men det funker heller ikke, cden er helt i orden og det er leseren og.. var inne å så på bios, der står det primary ide device der sto det ingenting, men på slave sto cdrommen, kan det ha noe å si? takker for svar=) Lenke til kommentar
DuffyKey Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Hvis jeg har forstått riktig, så får du ikke bootet fra cd-romen? Dette har ingenting med primary/secondary drive å gjøre. Men i BIOS må du finne en eller annen fane som innehar BOOT-rekkefølgen. Her kan du som regel velge mellom diskett, cd eller hdd. Og i hvilken rekkefølge disse skal starte. Siden du skal bruke cd, setter du cd-rom først. Deretter hdd.. Da skal du få opp den "trykk en knapp for å starte fra cd..." Var det forståelig? Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Hvis jeg har forstått riktig, så får du ikke bootet fra cd-romen?Dette har ingenting med primary/secondary drive å gjøre. Men i BIOS må du finne en eller annen fane som innehar BOOT-rekkefølgen. Her kan du som regel velge mellom diskett, cd eller hdd. Og i hvilken rekkefølge disse skal starte. Siden du skal bruke cd, setter du cd-rom først. Deretter hdd.. Da skal du få opp den "trykk en knapp for å starte fra cd..." Var det forståelig? 7216422[/snapback] ja det var det takk skal du ha du! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Jeg skjønner ikke helt hva problemet er så jeg spør: - Du starter windows CDen men den finner ingen harddisk å innstallere på? I så fall bør du sjekke begge tilkoblingene på harddisken. For enkelhets skyld kan du ha harddisken og CD-romen på hver sin flatkabel så slipper du å tenke på master/slave-innstillingene. Redigert: Jeg var to hakk for sent ute med svaret mitt. Endret 4. november 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Jeg skjønner ikke helt hva problemet er så jeg spør:- Du starter windows CDen men den finner ingen harddisk å innstallere på? I så fall bør du sjekke begge tilkoblingene på harddisken. For enkelhets skyld kan du ha harddisken og CD-romen på hver sin flatkabel så slipper du å tenke på master/slave-innstillingene. 7216443[/snapback] nei altså, før brukte det å komme opp trykk en tast for å fortsette, men nå gjør det altså ikke det, men tror jeg vet hva jeg må gjøre nå Lenke til kommentar
DuffyKey Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Bare hyggelig. Håper du får det til nå da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå