cybirg Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Hei! Jeg skal lage en snøeffekt som er hentet fra kirupa.com. Effekten består av et movieclip (av ett snøflak) som eksporteres til actionscript og brukes i denne koden init = function () { width = 300; // pixels height = 200; // pixels max_snowsize = 10; // pixels snowflakes = 50; // quantity for (i=0; i<snowflakes; i++) { t = attachMovie("snow", "snow"+i, i); t._alpha = 20+Math.random()*60; t._x = -(width/2)+Math.random()*(1.5*width); t._y = -(height/2)+Math.random()*(1.5*height); t._xscale = t._yscale=50+Math.random()*(max_snowsize*10); t.k = 1+Math.random()*2; t.wind = -1.5+Math.random()*(1.4*3); t.onEnterFrame = mover; } }; mover = function() { this._y += this.k; this._x += this.wind; if (this._y>height+10) { this._y = -20; } if (this._x>width+20) { this._x = -(width/2)+Math.random()*(1.5*width); this._y = -20; } else if (this._x<-20) { this._x = -(width/2)+Math.random()*(1.5*width); this._y = -20; } } init(); Problemet er at snøflakene kommer over hele siden, dvs over alle andre layers uansett hvilket layer jeg legger koden i. Har noen en løsning på dette? Jeg ønsker at snøflakene skal være bak hovedvinduet for tekst og meny. Edit - løst: Uff da, dette var urutinert. Det var bare å lage et transparent movieclip som dekket hele scenen og legge denne bak layeren for tekst og meny. Laget en egen .swf for snø-effekten og brukte embedmovie into movieclip i hovedsiden. Endret 4. november 2006 av cybirg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå