Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

6er på prøve

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å lære stoffet bra må du være motivert til å faktisk lære stoffet. Du burde skrive stikkord/regne på eksempler på det du holder på med. Ikke les til prøver dagen før, men du burde øve ei stund før hvis du vil ha 6. Enkelte får bare 6 uansett hvor lite de øver, og nei, det er ingen av oss normale folk, men jeg har et par i klassen min som kan det...

Jeg øver strengt talt 3-4 dager før, enkelte ganger 2 dager før, spørs hvor vanskelig prøven er for meg. Det er ikke å anbefale, men det virker helt fint opp til videregående. På universitetet må du øve så sjukt mye for å gjøre det bra.

Lenke til kommentar

Kommer an på hvilke fag det er:

Rene lese seg til stoffet... fag er ganske enkle... bare les... les mer og forstå.. og reflekter. Begynn å lese en uke før prøve... noter stikkord, forklar forskjellige begreper for deg selv. Øver du foreksempel på en prøve i realisme i norsk. Sett deg ned å prøv å skriv ned alt du vet om realismen.

Fag som krever mer oppgave og problemløsning er det veldig viktig å regne/gjøre mange oppgaver. Matematikk f.eks trenger nesten ingen forberedelse til prøver hvis du har regnet gjennom mange oppgaver underveis... men er nesten umulig om du starter kvelden før.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...