TSP Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Dette er koden som gjør så ett eller annet galt skjer: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor [xPHP] <?php //edit this $_max_file_size = '500000000'; //file size in bytes. $upload_dir = "uploads/web/"; //upload folder.. $_i = "3"; //number of files to upload at one time //end edit echo "Maximum file size : " . $_max_file_size/1000 . "MB<br>"; echo "<form enctype='multipart/form-data' action='?do=upload' method='post'>"; echo "<input type='hidden' name='MAX_FILE_SIZE' value='" . $_max_file_size , "'>"; echo "Choose your file(s): <br>"; //show number of files to select For($i=0; $i <= $_i-1;$i++) { echo "<input name='file" . $i . "' type='file'><br>"; } echo "<input type='submit' value='Upload File'>"; echo "</form>"; if($_GET['do'] == 'upload') { //upload all the fields until done For($i=0; $i <= $_i-1; $i++) { //create a random number $_random = rand(1, 1000000); //file with the upload folder $target_path = $upload_dir . $_random . basename($_FILES['file' . $i]['name']); //actual file name with the random number $_file_name = $_random . basename($_FILES['file' . $i]['name']); //do not upload the 'left blank' fields if(basename($_FILES['file' . $i]['name']) != '') { if(move_uploaded_file($_FILES['file' . $i]['tmp_name'], $target_path)) { //uploaded successfuly $_uploaded=1; } else { //error uploading $_error=1; } } else { $_check=$_check+1; } } //file(s) did upload if($_uploaded == '1') { $_uploaded=0; echo "The file(s) have been uploaded.<br>"; } //file uploaded? if($_error == '1') { $_error=0; echo "There was an error uploading some of the file(s), please try again! Maybe the file size. Maximum file size is " . $_max_file_size/1000 . "KB<br>"; } //user selected a file? if($_check == $_i) { $_check=0; echo "Select a file first than click 'Upload File'<br>"; } } ?>[/xPHP] Jeg vil i mitt neste innlegg ta denne koden bit for bit og prøve å finne ut hva som trigger feilen. Endret 4. november 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
TSP Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 (endret) PHP <?php//edit this $_max_file_size = '500000000'; //file size in bytes. $upload_dir = "uploads/web/"; //upload folder.. $_i = "3"; //number of files to upload at one time //end edit echo "Maximum file size : " . $_max_file_size/1000 . "MB<br>"; echo "<form enctype='multipart/form-data' action='?do=upload' method='post'>"; echo "<input type='hidden' name='MAX_FILE_SIZE' value='" . $_max_file_size , "'>"; echo "Choose your file(s): <br>"; //show number of files to select For($i=0; $i <= $_i-1;$i++) { echo "<input name='file" . $i . "' type='file'><br>"; } echo "<input type='submit' value='Upload File'>"; echo "</form>"; ?> Det gikk fint La oss nå prøve å strekke den litt lenger. PHP <?php//edit this $_max_file_size = '500000000'; //file size in bytes. $upload_dir = "uploads/web/"; //upload folder.. $_i = "3"; //number of files to upload at one time //end edit echo "Maximum file size : " . $_max_file_size/1000 . "MB<br>"; echo "<form enctype='multipart/form-data' action='?do=upload' method='post'>"; echo "<input type='hidden' name='MAX_FILE_SIZE' value='" . $_max_file_size , "'>"; echo "Choose your file(s): <br>"; //show number of files to select For($i=0; $i <= $_i-1;$i++) { echo "<input name='file" . $i . "' type='file'><br>"; } echo "<input type='submit' value='Upload File'>"; echo "</form>"; ?> Joda, det går jo overraskende fint enda. Men når jeg nå prøver å redigere igjen og det er to PHP-tagger i ett innlegg ser det ut til at den andre PHP-taggen får samme innhold som dne forrige, så hva skjer nå om jeg oppdaterer posten? Det gikk ikke så fint; innholdet i tag nummer 2 ble likt nr 1, vi har allerede oppdaget ett av problemene med denne. Man kan altså ikke ha 2 PHP-scripts i samme innlegg uten å måtte legge det riktig inn igjen hver gang du redigerer innlegget ditt. Vi bruker ett nytt innlegg for å fortsette testingen og finne svaret på problemet jeg egentlig ville ha svaret på. Endret 4. november 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
TSP Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Når jeg prøvde dette fikk diskusjon.no tekniske problemer, eller diskusjon.no mente hvertfall at den fikk det. Ergo er vi kommet til ett pkt hvor feilen blir trigget, vi prøver å ta bort noe av koden og fortsetter, men først tar jeg den koden som ikke virket nå inn i code. Merk dere forøvrig at man ikke kan ta [php ] inne i code-taggen og jeg endrer derfor fra php til xphpKlikk for å se/fjerne innholdet nedenfor [xphp]<?php //edit this $_max_file_size = '500000000'; //file size in bytes. $upload_dir = "uploads/web/"; //upload folder.. $_i = "3"; //number of files to upload at one time //end edit echo "Maximum file size : " . $_max_file_size/1000 . "MB<br>"; echo "<form enctype='multipart/form-data' action='?do=upload' method='post'>"; echo "<input type='hidden' name='MAX_FILE_SIZE' value='" . $_max_file_size , "'>"; echo "Choose your file(s): <br>"; //show number of files to select For($i=0; $i <= $_i-1;$i++) { echo "<input name='file" . $i . "' type='file'><br>"; } echo "<input type='submit' value='Upload File'>"; echo "</form>"; if($_GET['do'] == 'upload') { //upload all the fields until done For($i=0; $i <= $_i-1; $i++) { //create a random number $_random = rand(1, 1000000); //file with the upload folder $target_path = $upload_dir . $_random . basename($_FILES['file' . $i]['name']); //actual file name with the random number $_file_name = $_random . basename($_FILES['file' . $i]['name']); //do not upload the 'left blank' fields if(basename($_FILES['file' . $i]['name']) != '') { if(move_uploaded_file($_FILES['file' . $i]['tmp_name'], $target_path)) { //uploaded successfuly $_uploaded=1; } else { //error uploading $_error=1; } } else { $_check=$_check+1; } ?>[/xphp] Vi fortsetter: PHP <?php//edit this $_max_file_size = '500000000'; //file size in bytes. $upload_dir = "uploads/web/"; //upload folder.. $_i = "3"; //number of files to upload at one time //end edit echo "Maximum file size : " . $_max_file_size/1000 . "MB<br>"; echo "<form enctype='multipart/form-data' action='?do=upload' method='post'>"; echo "<input type='hidden' name='MAX_FILE_SIZE' value='" . $_max_file_size , "'>"; echo "Choose your file(s): <br>"; //show number of files to select For($i=0; $i <= $_i-1;$i++) { echo "<input name='file" . $i . "' type='file'><br>"; } echo "<input type='submit' value='Upload File'>"; echo "</form>"; if($_GET['do'] == 'upload') { //upload all the fields until done For($i=0; $i <= $_i-1; $i++) { //create a random number $_random = rand(1, 1000000); //file with the upload folder $target_path = $upload_dir . $_random . basename($_FILES['file' . $i]['name']); //actual file name with the random number $_file_name = $_random . basename($_FILES['file' . $i]['name']); //do not upload the 'left blank' fields if(basename($_FILES['file' . $i]['name']) != '') { ?> gg Endret 4. november 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
TSP Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Tillegger jeg mitt forrige innlegg en eneste linje til virker det ikke og diskusjon.no opplever problemer. Jeg klarte riktignok å få inn gg, men ikke for eksempel hallo. Uantsett; dette var biten jeg fjernet for at det virket bedre enn forrige gang: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor if(move_uploaded_file($_FILES['file' . $i]['tmp_name'], $target_path)) { //uploaded successfuly $_uploaded=1; } else { //error uploading $_error=1; } } else { $_check=$_check+1; } En annen feil jeg stadig merker jeg får er at jeg blir redirectet til "postdata lagret" og at noen filer visstnok mangler. Om jeg derimot går tilbake igjen og trykker oppdater igjen pleier det å virke. Men nå syns jeg noen klokere hoder kan overta, men for meg virker det som om maksimal postlengde på en måte blir minket når det er PHPtag der. Endret 4. november 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Hmm, rart. fjortentegnbompi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg