Betenkt Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Noen som vet om/har en HTML-kode/script jeg kan sette inn på nettsiden min (lages i MS Publisher beta2) og jeg kan sette inn mitt eget passord. Vis passordet er godkjent vil jeg at siden/dokumentet bare kan skrives inn i koden. Eksempel at jeg kan skrive http://www.diskusjon.no og vis passordet er riktig kommer man dit eller jeg skriver C://plassering/plassering/plassering/bilder.htm vil åpne den (el.l. noe lignende. Om jeg bare kan skrive navnet på fila vis den ligger i samme mappe som fila jeg vil ha passord-boksen i er dette bra). Boksen skal brukes til å passordbeskytte Picasa Web Albums fra nettsiden min. Når man kan passordet kan man "finne ut" adressen slik at man slipper å gå gjennom nettsiden min senere. Hvorfor jeg vil ha det sånn er at jeg synes Picasa Web Albums fungerer fint bortsett fra at de ikke er mulig å ha passord. Trenger det slik at den kan ligge på topplister som en side for data og IT (tenk å lage litt guider o.l.) uten at folk som ikke skal se bildene mine ser dem. Desuten får jeg ikke funk. i Picasa med å lage bilder til HTML-pages til å funke og da er jo Web Albums fint Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 PHP <?php $fyltinn = $_POST['fylt']; if($fyltinn == "ja") { $brukernavn = "esso"; $pass = "osse"; $getpass = $_POST['passord']; $getbrukernavn = $_POST['brukernavn']; if (($brukernavn != $getbrukernavn) || ($pass != $getpass)) { die('A feil okørred'); } else { ?> <html> <body> <p><?php echo('ALT OK<br /> du er logget inn som '.$brukernavn.' med passord '.$pass.'.'); ?></p> <p>Top secret goverment info</p> </body> </html> <?php } } else { ?> <html> <body> <p style="color: blue"> Vennligst logg inn</p> <form action="tommy.php" method="POST"> <label>brukernavn</label> <input type="textfield" name="brukernavn" /> <label>passord</label> <input type="password" name="passord" /> <input type="hidden" name="fylt" value="ja" /> <input type="submit" value="Logg inn" /> </form> </body> </html> <?php } ?> Skrevet just for you på akkurat 3 minutter. Sikkerhet: Sveitserost Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Er vel en ide å bruke htaccess til å beskytte siden, legg inn dette .htaccess fila i mappa. Krever Apache-server. Alle mappene og undermappene hvor du putter denne fila vil da kreve passord. AuthType basic AuthName "Lukket området" AuthUserFile /hsphere/local/home/user/.htpassword Require valid-user Du må også opprette fila .htpassword hvor du putter brukernavn og passord. Google er din venn. Jonas: if (($brukernavn != $getbrukernavn) || ($pass != $getpass)) { die('A feil okørred'); } Det var da en fin feilmelding... Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Jeg mente å skrive: Error code: 0x0000001 Endret 8. november 2006 av Jonas Drange Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Daså, den var mye bedre. Virkelig informativ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå