iceman89 Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 hei hva kan d være når jeg kan surfe på nett. men kan ikke spille eller downloade? Eksempel: prøver å logge på World Of Warcraft og Steam. (men får bare disconected from server) hva kan d være. å hva kan jeg jøre? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Hei! Har du Telenor muligens? Mange andre ISP'er gjør det også. De kan begrense internett-trafikken din pga. virus/spam. Det hadde vært fint om du testa noen andre programmer får å se om det virker. http://www.online.no/datasikkerhet/abuse.html Lenke til kommentar
iceman89 Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Jeg har tested mange mange andre også. som Limewire. vanlig Download fra Internett. får d ikke til å funke. kan dette ha noe med Internet tilkoblingen på min PC å gjøre..? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Jeg har tested mange mange andre også. som Limewire. vanlig Download fra Internett. får d ikke til å funke. kan dette ha noe med Internet tilkoblingen på min PC å gjøre..? 7215957[/snapback] Okei. Det kan være det ja. Har du muligens en annen pc å teste linja di på? Lenke til kommentar
iceman89 Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Jeg har tested mange mange andre også. som Limewire. vanlig Download fra Internett. får d ikke til å funke. kan dette ha noe med Internet tilkoblingen på min PC å gjøre..? 7215957[/snapback] Okei. Det kan være det ja. Har du muligens en annen pc å teste linja di på? 7215961[/snapback] *Okei. Det kan være det ja. Har du muligens en annen pc å teste linja di på?* Har en Laptop jeg har testet jevnlig på nette. men det fungere ikke på denne heller. har ingen anelse på hva d kan være. hatt problemet nå i 2 dager. å hvordan opner jeg d om det er telenor som har begrenset tilkoblingen min? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Da er det viktig du scanner ALLE maskinene dine i ditt nettverk for virus og spyware. Dette kan du gjøre med forskjellige programmer, f.eks. Avast! Antivirus, Spybot S&D og Ad-aware. Gjør det i slik rekkefølge. Når du har sletta alt av virus og spyware, tar du kontakt med Telenor Kundeservice Aksess Response Team. Har du spørsmål eller ønsker å gi en tilbakemelding om at datamaskinen er sjekket, kontakter du Telenor Kundeservice Aksess Response Team ([email protected]). Vi kan kontaktes via e-post, faks eller brev. For å sende en e-post: husk å bruke vår web-baserte e-postleser på http://epost.telenor.no. Husk at du også har en lisens på Norton Internet Security! Denne bør du installere på din maskin. Du kan evt. bruke denne på din maskin for scanning av virus. Endret 4. november 2006 av Glenn Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Om det ikke dukker opp virus / trojanere så kan du jo prøve følgende : Du kan jo alltids også prøve å slå av bredbåndsruteren, så alle datamaskinene og se litt på tv. Så kan du jo komme tilbake og slå på bredbåndsruteren og resten av utstyret, det kan kanskje hjelpe. Hvis ikke så tipper jeg det kan være noen innstillinger som kan være forandret, I noen tilfeller så kan spyware prøve å forandre så at du får oppringt internet men om du ikke har tlf modem så vil du ikke kunne koble opp mot nett så sjekk gjerne nettverksinstillinger også. Edit : Kom til å tenke at du har begrenset tilgang til nett, sikker på at brannmuren din ikke roter litt med deg? Åpne brannmuren din og se om programmene er blokkert i denne. Endret 4. november 2006 av Malvado Lenke til kommentar
iceman89 Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Om det ikke dukker opp virus / trojanere så kan du jo prøve følgende : Du kan jo alltids også prøve å slå av bredbåndsruteren, så alle datamaskinene og se litt på tv. Så kan du jo komme tilbake og slå på bredbåndsruteren og resten av utstyret, det kan kanskje hjelpe. Hvis ikke så tipper jeg det kan være noen innstillinger som kan være forandret, I noen tilfeller så kan spyware prøve å forandre så at du får oppringt internet men om du ikke har tlf modem så vil du ikke kunne koble opp mot nett så sjekk gjerne nettverksinstillinger også. Edit : Kom til å tenke at du har begrenset tilgang til nett, sikker på at brannmuren din ikke roter litt med deg? Åpne brannmuren din og se om programmene er blokkert i denne. 7216181[/snapback] Hva skal jeg se om Brannmuren tuller med meg da. hva skal jeg se etter..? Lenke til kommentar
Ninja Panda Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Hvis du er usikker på om du er begrenset eller ikke, ring telenor og spør Lenke til kommentar
TCK Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg kan si med 99% sikkerhet at si at Telenor har begrenset linjen din. Gjør sånn som de andre har skrevet, og send mail til Telenor å si hva du har gjort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå