deltamannen Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Lurer på om jeg skal kjøpe meg en konsoll når studielånet kommer over nyttår. Det som er viktig for meg er spillbarheten til spillene. vet ikke om det er riktig ord, men jeg lurer på om det er skjedd noen forbedring i f.eks. AI i spillene i det siste. Det siste spillet jeg spilte var Conflict: Global Storm til PS2, og det var ganske bra. skikkelig vanskelig på hard. Er litt bekymret for at konsollprodusentene satser for mye på online-spilling, og at det går utover spillets historie eller innlevelsesevne. Åssen er det på X-box 360, og hvordan blir det med Wii og PS3? Kommer nok til å spille endel online, men vil også ha spill med en kul story Lenke til kommentar
Bare Chrissj Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Skal du ha en fet onlinedel så er vel uten tvil xbox 360 det beste valget pr. dags dato. Og med spill som Splinter Cell DA, Saints Row og Dead Rising er ikke jeg i tvil om hva jeg hadde valgt. Gears of War er jo rundt hjørnet, og mange, MANGE andre fete spill er rundt hjørnet. PS3 har vel ikke de feteste launch-spilla, og jeg skal selv ha Wii for å spille Zelda TP. Men i mitt tilfelle er det Xbox 360 som gjelder. Jeg kan faktisk takke konsollen for å ha fått tilbake spillegleden. Siden jeg kjøpte meg den har jeg kjøpt flere spill det siste halvåret enn jeg har gjort de siste åra. Jeg angrer i allefall IKKE på mitt kjøp. EDIT: Fjernet QUOTE'n Endret 4. november 2006 av Chrissj Lenke til kommentar
Dodle Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 samme her,ps3 blir selvfølgelig bra men innen den kommer så har jeg hatt glede av 360 i nesten 1,5 år....... Var jeg deg så ville jeg kjøpt 360 nå også ventet til ps3 faller i pris.........hvis du fremdeles vil ha den da.6 lapper for en konsoll synes jeg er vel drøyt.....selv om den har blu-ray spiller Lenke til kommentar
Bare Chrissj Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Enig med du... Synes Sony fokuserer litt vel mye på blu-ray og litt for lite på det som er viktig for en spillkonsoll; SPILLENE!! Jeg kommer nok til å kjøpe med en addon så jeg kan spille av HD DVD på boxen, men drøyer nok ikke altfor lenge med å kjøpe en stand-alone spiller. Så snart Cambridge Audio kommer med en HD DVD/Blu-ray-spiller så er vi i gang Lenke til kommentar
deltamannen Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Er det mange spille med coop-mode til 360? har sett endel skjermbilder, og det ser rått ut. Er forresten multiplayer og coop-mode det samme? Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Coop er multiplayer men multiplayer er ikke nødvendigvis coop. Coop er en multiplayer modus som lar to eller flere spillere spille sammen, med samme mål. Multiplayer er en fellesbetegnelse for å spille med flere spillere, enten det er på samme maskin eller på et nettverk. Lenke til kommentar
deltamannen Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 og coop er med split-screen da? har noen prøvd å spille med to skjermer i coop, eller må man ha to skjermer, to konsoller og to spill for å få det til? eller går det an i det hele tatt Lenke til kommentar
Mala Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) og coop er med split-screen da? har noen prøvd å spille med to skjermer i coop, eller må man ha to skjermer, to konsoller og to spill for å få det til? eller går det an i det hele tatt 7215828[/snapback] Man kan spille coop-up over xbox Live slik at du sitter hos deg og spiller imens ein annen sitter hos seg å spiller også. Så det behøver ikkje nødvendigvis vere delt skjerm, sjøl om det er ein viss sjarm der også Endret 4. november 2006 av Mala Lenke til kommentar
deltamannen Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Men hva med AI? har det skjedd en forbedring der på 360 i forhold til x-box? Synes det er litt kjedelig med soldater som står å stanger i en vegg, mens man ligger på andre siden og skyter en og en Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Men hva med AI? har det skjedd en forbedring der på 360 i forhold til x-box? 7215896[/snapback] Ja. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Synes ikke det er noen spill til 360 enda som viser så eksepsjonelt bra AI, men den har ihvertfall potensialet til det teknisk Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Er vel egentlig absolutt ingen som viser noen som helst form for eksepsjonelt bra AI Lenke til kommentar
deltamannen Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 leste i en annen tråd der noen mente at 360 hadde en liten fordel på AI, men husker ikke hvorfor. Grafikkmessig ser de ganske så like ut imo. gleder meg til de første omtalene kommer på PS3. tror den eneste fordelen PS3 har er at den er stille. Lenke til kommentar
Bare Chrissj Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 og coop er med split-screen da? har noen prøvd å spille med to skjermer i coop, eller må man ha to skjermer, to konsoller og to spill for å få det til? eller går det an i det hele tatt 7215828[/snapback] Om ikke jeg husker feil så mener jeg at det er mulighet for co-op på splitscreen på GRAW? Mener det. Angående AI så har det ikke vært noen merkbar forandring, men tror dette er mer opp til spillutviklerne enn maskinen. Om AI'en er bra eller dårlig i Saints Row kan diskuteres, men jeg synes det er kult at medlemmer av samme gjeng kommer løpende og hjelper når du havner i trøbbel. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Kem trenger AI når man treffer virkelige spiller online? Men fra pølsevev til salami. FEAR sin AI på 360 er vel ikkje noe verre enn den man finner på PC? Det spilllet hadde jo ganske grei AI etter det eg husker. Lenke til kommentar
deltamannen Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Tror nok også at de fleste av oss har bedre AI enn en PC, håper det iaf. men i noen spill er det helt håpløst, og ødelegger spillegleden. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Kem trenger AI når man treffer virkelige spiller online? Nettop Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Lurer på om jeg skal kjøpe meg en konsoll når studielånet kommer over nyttår. Det som er viktig for meg er spillbarheten til spillene. vet ikke om det er riktig ord, men jeg lurer på om det er skjedd noen forbedring i f.eks. AI i spillene i det siste. Det siste spillet jeg spilte var Conflict: Global Storm til PS2, og det var ganske bra. skikkelig vanskelig på hard. Er litt bekymret for at konsollprodusentene satser for mye på online-spilling, og at det går utover spillets historie eller innlevelsesevne. Åssen er det på X-box 360, og hvordan blir det med Wii og PS3? Kommer nok til å spille endel online, men vil også ha spill med en kul story 7215617[/snapback] Det virker som du har mest lyst på skytespill, og da er PC'en enda klart best. FPS, og alle sjangerene som har spunnet seg ut fra det, startet på PC, og PC'en har enda en del fordeler, og de virkelige innovative FPSene kommer som oftest på PC først(Half-Life 2, Far Cry, F.E.A.R), selvom det er visse unntak(Halo 1, Chronicles of Riddick). Men hvis du, f.eks spiller Half-Life 2 eller F.E.A.R på konsoll etter å ha først spillt de på PC kommer du til å merke flere ubehagelige små forskjeller. Dette har ikke nødvendigvis å gjøre med teknikken bak, men med justeringer i gameplay for å tilpasse ny kontroller og det at man sitter lenger fra skjermen. AI, f.eks, må ofte sakkes ned for å tilpasses den treigere siktingen, mellomrommet mellom man skyter og kulen treffer må sakkes ned av samme grunn, og lignende. Det samme vil man finne på konsollspill som oversettes til PC'en. Halo 1 er f.eks et mye bedre balansert spill på Xbox1 enn på PC. Men rent teknisk, så er det liten grunn til forskjellene, særlig nå med den nye generasjonen. Og F.E.A.R sin AI, som regnes som ett høydepunkt for AI og er prosessorintensiv som få, skal etter sigende kunne gjøres på alle de nye konsollene, til og med den langt mindre kraftige Wii. Egentlig kommer det ann på hva slags spill man liker. For selvom konsoller er blitt mye bedre på tradisjonelle PCspill(Da særlig Xbox360 med en stor andel tidligere utviklere vant til å jobbe på PC), og PC'er har blitt litt bedre på konsollspill, så er ennå PC best til PCspill og konsoll best til konsollspill. Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Enig med Niskivara. Men Gears of War og Call of Duty 3 f.eks. får du ikke til PC. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Vel. Vil du ha innlevelse er Wii et bra alternativ. Og nei, du trenger ikke veive desperat rundt med armene heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå