MrVilla Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Hei der. Jeg har nettopp byttet ut noen deler i pc'en, blant annet hovedkort. Dette kortet, MSI P965 Platinum har innebygget realtek kontroller for nettverk. Denne får eg installert og alt i orden, men uansett hva jeg prøver så får jeg ikke nettverket opp å gå. Får kun beskjed om limited connection. Virker som at den ikke får tilegnet IP via DHCP fra switchen. Denne maskinen, min bærbare, har ingen problemmer så det må være på den "nye" maksinen feilen ligger. Jeg har reinstallert nettverkskortet, disablet og enablet det. Jeg har sjekket i Bios men kan ikke finne noe spesielt der, bortsett fra enable/disable onboard nettverk. Denne er selvfølgelig enablet. Uansett hva jeg prøve så få jeg opp automatic private adress og det irriterer vettet av meg! Noen som har noen forslag? Alt mottas med takk. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Har du forsøkt å bytta om nettverkskablene på maskinene for å eliminere muligheta for kabelfeil? Prøvd å skrive "ipconfig /renew" i kommandovindu på problem-maskinen? Hva skjer hvis du kobler dine to maskiner sammen med krysset kabel og gir begge fast IP? Får du da kommunikasjon mellom maskinene? Det kan ikke være at du har rotet med krysset kabel mellom nettverkskort og svitsj? Der skal det være ukrysset kabel, dobbeltsjekk det. Hvor lang er nettverkskabelen som er koblet til? Hvordan er det ellers koblet opp? (ute etter oversikt her) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå