Piety Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Jeg har satt sammen min egen pc og den har fungert fint i litt over 1 år. Etter en liten ulykke hvor jeg kjørte kneet inn i tray'en mens den var ute begynte dvdspilleren å slite. Men jeg har kjøpt ny dvdspiller og jeg får likedann feilmelding med den så problemet ligger tydeligvis ikke i dvdspilleren. Meldingene jeg får ved å åpne "Add hardware" er i vedlegget. Meldingen sier at driver ikke kan laster og er enten korrupt eller manglende. Jeg har forsøkt å laste ned flere driver, men felles for de alle er at jeg må peke på hvilken dvdspiller som skal oppdateres med driveren, men dvdspilleren vises ikke i explorer og kan dermed ikke være et gyldig valg... Noen som har peiling på hva årsak og løsning her? Har ikke reinstallert windows enda og er ikke spesielt lysten på det. På forhånd takk for gode tips. Jo dvderror.doc Endret 4. november 2006 av Piety Lenke til kommentar
Dreambox Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Jeg har satt sammen min egen pc og den har fungert fint i litt over 1 år. Etter en liten ulykke hvor jeg kjørte kneet inn i tray'en mens den var ute begynte dvdspilleren å slite. Men jeg har kjøpt ny dvdspiller og jeg får likedann feilmelding med den så problemet ligger tydeligvis ikke i dvdspilleren. Meldingene jeg får ved å åpne "Add hardware" er i vedlegget. Meldingen sier at driver ikke kan laster og er enten korrupt eller manglende. Jeg har forsøkt å laste ned flere driver, men felles for de alle er at jeg må peke på hvilken dvdspiller som skal oppdateres med driveren, men dvdspilleren vises ikke i explorer og kan dermed ikke være et gyldig valg... Noen som har peiling på hva årsak og løsning her? Har ikke reinstallert windows enda og er ikke spesielt lysten på det. På forhånd takk for gode tips. Jo dvderror.doc 7215549[/snapback] kan nok ikke hjelpe her, men hadde et slikt problem med min cd spiller en gang, sikker på at alle kablene står helt i, og at det ikke er noe brudd i noen av dem? Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Det ser ut som du har et virtuelt dvd-drev, og det bør du avinnstallere ser det ut som. Jeg har selv opplevd IRQ-konflikter ved å ha for mange ting tilkoblet maskinen samtidig. Så prøv å avinnstallere stealth-drevet ditt, og så restarter du maskinen din. Lenke til kommentar
Piety Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 7215549[/snapback] kan nok ikke hjelpe her, men hadde et slikt problem med min cd spiller en gang, sikker på at alle kablene står helt i, og at det ikke er noe brudd i noen av dem? 7215821[/snapback] Jeg har testet alle kablene og de virker ok (en var løs men det var lyden til dvd-rom bare). Driverfilene ser ok ut også Lenke til kommentar
Piety Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Kabler ok, og virtuelt drev avinstallert. Fungerer dessverre fortsatt ikke. Kan det være noe feil på hovedkortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå