Tinmar Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Jeg har en bredbåndsruter og en nettverksruter. Det som er problemet er at jeg ikke får til å spille Generals på internett. Det jeg da må gjøre er at jeg må åpne porter i NATen. Det jeg da lurer på er hvordan jeg skal sette det opp. Skal jeg åpne porter i bredbåndsruteren mot nettverksruteren eller pc'en f. eks.? Eller skal jeg bare åpne portene mot Ip'n til pc'n? Lenke til kommentar
nAD Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Det er litt krøkkete, men du må åpne porter for modemet > routeren > pc'en. At du NAT'er først til ip'en til routeren, så NAT'er du fra routeren til pc'en. Visst ikke du kan sette routeren din som client, da trenger du bare og NAT'e i modemet. Og en ting til, er ikke sikker. Men tror du må skrive din ip ut mot nettet under Options, Multiplayer på Generals. Endret 4. november 2006 av nAD Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Står den ikke fra før av da? Prøvde også metoden din, men da brukte jeg DMZ funksjonen på ruteren, og det funket ikke. Endret 4. november 2006 av Tinmar Lenke til kommentar
nAD Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 visst du bruker dmz på ruteren, må du fremdeles nat'e fra modem>router.. Hvilken isp? og hvilket modem og ruter har du? Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Har Nextgentel, Netopia 4542 (tror jeg) og en Dlink 614+. Tok faktisk og NAT'et fra modem->router, men allikevel funket det ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå