anarkisten Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Får ikke noe lyd ut av høyttalerne. Har testet høyttalerne på andre medier, det er ikke dem det er noe galt med. Jeg har egentlig ikke noen grunn til å tro det er noe galt med lydkortet. Når jeg putter lydledning fra høyttalerne inn i de forskjellige portene på lydkortet spraker det med forskjellig styrke i høyttalerne. Nå har epost-lyd-meldingen forandret til å bli som varsellyden, et kontant pip fra maskinen. Hva kan være galt og hvordan feilsøker jeg dette ? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Først sjekk at lydkortet ditt finnes i Device Manager/Enhetsbehandling, og at det ikke er noen feilmelding. Så må du sjekke at du ikke har slått av lyden i Mixer/Play Control. Lenke til kommentar
anarkisten Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 Jeg ser ingen feilmeldinger i device manager. Et spor kan være følgende. Jeg titter i "Sounds and Media" i Kontrollpanelet. Der er det ingen mulighet for å justere volumet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Hvis du finner noe under Audio i device Manager så fjern det og reboot. Windows skal da reinstallere driverne, og det bør holde hvis det bare er et software problem. Men det kan jo være hardware, og da må du kanskje kjøpe nytt lydkort. Lenke til kommentar
anarkisten Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 Står bare ; Audio Codecs og Legacy Audio Drivers og jeg får ikke avinnstallert noen av dem. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Hmm, ser ut som at Windows ikke finner lydkortet ditt. Hvis lydkortet ikke er integrert i hovedkortet, kan du prøve å flytte det til en annen kortplass. Du kan også boot i Safe Mode og sjekke om lydkortet står i oppført i Device Manager da. Lydkortet har fungert før? Lenke til kommentar
anarkisten Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 Ja, lydkortet har fungert utmerket før. Helt maskinen for to uker siden mistet strøm, strømledning til hovedkortet glapp ut. Etter jeg fikset det har lyden vært død. Men som sagt så gir den forskjellige sprakelyder i høyttaleren når jeg plugger den inn i de forskjellige portene på lydkortet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 De sprakelydene betyr jo bare at høyttalerene virker, det har jo null og niks sammenheng med om lydkortet virker. Tror du bør skaffe deg nytt lydkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå