Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

LOS har gått over til NextGentel og jeg sliter.

Anbefalte innlegg

Hva mener du med jevne mellomrom?

En gang i uka kanskje. Totalt blir det nok ihverfall et par ganger i månden.

Det som skjer er at nettet går ekstremt treig, og til slutt vil ikke sidene lastes i det hele tatt. Så fort modemet kommer på igjen går alt som normalt.

7410903[/snapback]

Høres ut som et standard D-link problem. Billigste D-Linken er slik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg håper noen kan hjelpe meg med å få åpnet porter.

Jeg har ikke allverdens kunnskap om dette (og routere) men har prøvd endel nå uten å få det til.

Routeren min er Jensen AirLink WBR 6954.

Har prøvd 10.0.0.2 som statisk ip på nettverksinstillinger uten hell.

Hva er egentlig konklusjonen, er det modemet til LOS som er flaskehalsen? Eller er det innstillinger på routeren (som har 4 pc`er tilkoblet med kabel)

Endret av Broseen
Lenke til kommentar

Jeg får det heller ikke til, alt funket kjempefint før LOS gjorde oppdateringene, nå hevder Azureus at jeg til og med sitter bak en brannvegg til tross for at jeg forsøker å koble meg direkte til modem og brannveggen i modemet visstnok ifølge TELNET skal være av? Funky shit.

Endret av Boye
Lenke til kommentar
Kan høres som at primær dns henger. Vet ikke om det er ruteren din som henger eller om los har en case (men dette hadde de nok merket).

Prøv å last ned en større fil. går dette bra så er i allefall linjen ok.

Prøv å åpne en side med mange bilder og referanser (vg , dagbladet etc). fungere dette tregt vil jeg sette en finger på dns.

Prøv da å gå utenom ruteren din.

Og test nslookup mot primær og sekundær dns.

7394290[/snapback]

Nettet mitt faller ut halve døgnet. Er drittlei :nei:

Lenke til kommentar

I dag er linjen min så godt som død. Etter en times telefonkø kom LOS frem til at routeren min måtte være problemet (byttet den tre ganger) selv om problemet vedvarer når jeg tar linjen direkte fra modemet deres. Hva er galt med slike folk?

Så nå ha vi prøvd et oppsett som gjør routeren min til en switch, and guess what....det hjelper ikke :hrm:

Både når LOS og jeg tester linja så er hastighetene greie, dvs de gangene jeg faktisk kommer inn på itavisen da.

Så nå er det bare å vente et par dager og se om de finner ut noe mer..

Lenke til kommentar

Broseen, ikke gi deg. Vi sendte akkurat et brev til LOS for å høre angående alternativer for å få tilbake gammel PPPoE rutertilkobling eller andre praktiske løsninger, og la ved en link til denne tråden. Hvis det ikke ordnes, går vi tilbake til Telenor. Å bruke Telnet til å konfigurere modemet er noe som ikke frister meg så voldsomt, for å si det sånn.

Ikke engang Command&Conquer fungerer over nettet, og en sikkerhetstest på Symantec.com koblet direkte til modem viser at vi er 100% "Stealth" og beskyttet (noe vi selv ønsker kontroll over).

Men det er bra noen får dette ordnet :)

Lenke til kommentar
Jeg må si meg positivt overrasket så langt. Etter å ha satt egen router opp med 10.0.0.2 på WAN-interface så fungerer stort sett det meste som før. Bedre hastighet har jeg også.

7428010[/snapback]

Det går unna som bare rakkeren her også, gjennomsnitt nedlasting på 4.8 mbit (3 mbit linje). Ingen brudd, ikke noe tull. Hadde problemer med å koble til med gamle FTP clienten, men bytte client og alt ok.

Lenke til kommentar

Hoi!

Mye nyttige innlegg.. spesielt ang telnet for å kunne konfigurere jævelskapet.

Mitt modem/gateway er:

Allied Telesyn AT-RG634

1. Mitt første problem (som jeg fikk en løsning på fra LOS):

Stengte for enkelte inngående porter

Satte RG634 i bridge modus, som visstnok aktiveres automagisk når man anvender statisk IP-adresse (IP=10.0.0.2 MASK=255.255.255.0 GATEWAY=10.0.0.1 DNS1=217.13.4.24 DNS2=217.13.7.140). Bruker også LAN2 porten.

Dette ser nå ut til å fungere utmerket, foruten problemet som oppstod deretter ...

2. Mitt andre problem:

Timeout for nesten samtlige andre programmer når P2P er aktivt

Dette var et nytt problem for meg som jeg ikke har opplevd tidligere. Hvis jeg kjører noen "nettverksintensive" programmer som P2P-baserte, så får nesten samtlige andre programmer problemer med å opprette forbindelse. Merker dette spesielt i Firefox. Jeg må ofte sitte å trykke 2-3 ganger for at en nettside skal få forbindelse. Ifølge event loggen så støtte Windows XP også på maksgrensen for antall nyopprettede forbindelser. Jeg har patchet TCPIP.SYS til en langt høyere verdi nå, så denne eventen kommer ikke lengre opp. MEN fortsatt så får jeg timeout. Btw: upload er godt under kapasiteten.

Noen kloke forslag??

Endret av hishadow
Lenke til kommentar

Ellers hvis noen vet en metode for å fortsatt kunne "ringe opp" fra PC'en, slik at modemet/gatewayen min ikke trenger å forholde seg til slike "avanserte oppgaver" :p

Midlertidig har jeg måtte justere ned antall_forbindelser/samtidige_nedlastninger etc. Ser ut som om modemet/gatewayen har problemer med å holde følge nå som den er ansvarlig for selve endepunktet mot internett.

Endret av hishadow
Lenke til kommentar

Hei

For dere med problem med å skifte MTU pga statisk ip i 3com ruteren, gå in her: www.dslreports.com/drtcp kjør dette programmet, sett MTU til 1480 trykk save og lukk programmet. Gå inn på nettverkstilkoblinger, deaktiver og aktiver den koblingen som du bruker, så vil msn og https:// sider fungere.

Hadde ikke dette problemet med Vista, men kun på XP maskiner ;)

Lenke til kommentar

Dette gjelder kun spesifikke/valgte nettverkskort, eller tar jeg feil? Hvis en har 6 maskiner, må alle 6 justeres? Fant MTU-setting på selve ADSL modemet, tenke tenke.....

EDIT: Standard MTU på PPPoE i Telesyn selve modemet ser ut til å være 1492 hvis jeg forstår oppsettet riktig. Denne kan justeres. Skal se om jeg kan få noe vettug ut av dette ikveld....

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...