Vidarak Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Hva er VCI for no? 7372891[/snapback] Det er vel noe sånt som en ID som ATM-trafikken mellom deg og ISP bruker for å havne på riktig nett. For eksempel bruker altså LOS for tiden VCI=32 på det gamle nettet og VCI=33 på det nye nextgentel-nettet. I ATM heter det altså VCI... I Ethernet heter tilsvarende VLAN. http://www.computerhope.com/jargon/v/vci.htm Endret 27. november 2006 av sozo Lenke til kommentar
longbow Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Hei igjen. Etter mye styr og mye problemer her, fikk jeg litt hjelp fra en person i telefonen hos los kundeservice! Slik er det satt opp; tp fra adsl boks (port 2), til 3com router (valgfri port), og dette fungerer jo vel å bra det, men kommer ikke inn på routeren via pcen! min ip er nå 10.0.0.154, med gateway 10.0.0.1. Men er det noen av dere andre som har opplevd at nettet forsvinner av å til, særlig når jeg skal starte opp og av og til under surfing? kan ta opp mot 20-30 sekunder før nettet er på plass, og tar laaang tid å laste enkelte sider når det detter ut... noen som har samme problem? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Kan høres som at primær dns henger. Vet ikke om det er ruteren din som henger eller om los har en case (men dette hadde de nok merket). Prøv å last ned en større fil. går dette bra så er i allefall linjen ok. Prøv å åpne en side med mange bilder og referanser (vg , dagbladet etc). fungere dette tregt vil jeg sette en finger på dns. Prøv da å gå utenom ruteren din. Og test nslookup mot primær og sekundær dns. Lenke til kommentar
longbow Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Tror ikke jeg faller ut fra nettet, for er tilkoblet msn gjennom store deler av dagen uten å miste forbindelsen der. Men er til tider meget trægt internett, sidene tar veldig lang tid å laste og får feks ikke pinget nettsider når jeg tester det i mellomtiden når de lastes. Av å til kommer feilmeldingen om at siden ikke kunne vises. Ser også på lastingen i bitcomet - at den detter drastisk nedover i ei lita tid, for så å "bygge" seg opp igjen.. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Min også. Veldig varierende hastighet. Vurderer sterkt å bytte nettlevrandør. Kan faen ikke ha det sånn som det her... Lenke til kommentar
Boye Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 For å få tilgang til 3com routeren via PC kan du gjøre følgende: - Fjern TP fra ADSL boks til 3com ruter (denne må IKKE være tilkoblet) - Skru av datamaskin (eventuelt disable/enable nettverkskort i Windows hvis du vet hvordan du gjør dette) - Gå nå inn på ruter som vanlig, du har IKKE bredbånd - Gå inn i "LAN Settings" og sett IP Address til f.eks. 10.0.0.10 - Skru av DHCP i samme vindu - Trykk APPLY - Koble til ADSL igjen til valgfri 3com port Du skal nå ha tilgang til 3com ruter samtidig som du er online. DVS, dette fungerer for meg iallefall Ingen god løsning, å sitte bak selve modemet framfor ruteren har gitt meg problemer jeg aldri hadde tidligere (multiplayer i samme hus er et stort problem, maskiner som ikke finner hverandre). Men det løser seg nok. Lenke til kommentar
longbow Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 kommer inn på routeren når jeg endrer ip adressen min til 192.168.1.2. men da funker jo ikke nettet, så må inn å gjøre forandringer uten nett... og så tilbake for å motta ip adresser automatisk! tungvint! Lenke til kommentar
Morphines Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Jeg ønsker å fjerne min gamle router (W-Link) siden LOS sin gamle AT-RG634 ADSL modem nå er en router, og jeg trenger ikke to stk. Men problemet da er at jeg ikke er "connectable" på peer to peer nettverk (port forwarding). Er det noen mulighet å ordne dette softwaremessig ? Regner med at jeg ikke kan sette opp AT-RG634 med port forwarding ? Har prøvd Porttrigger og STL Port Forward uten positivt utfall. Takker for all hjelp Ellers så funker alt 100% (også port forward) sålenge jeg legger inn 10.0.0.2 som statisk IP i routeren PS: for de med MSN problemer, deaktiver DHCP og legg in ny ip 10.0.0.50 + sett wan kabelen over i lan på routeren, så funker det. Aner ikke om port forwardinga vil virke, da routeren kun fungerer som switch. Endret 30. november 2006 av Morphines Lenke til kommentar
Inge_P Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Ok, her er en email jeg fikk fra Los: -------------------------- 3Com officeconnct som switch: NB! ikkje ha noko tilkobla på wan port ¨på 3com men kun kabel frå pc til ein av lan portane. Så restarter dere ruter med av og på strømmen 3com 1. Logg deg inn på kundes ruter. 2. Sørg for at ruter står oppe med dynamisk dhcp under internet settings og setter den til dynamisk ip adresse og save settings. 3. Gå inn på lan settings. Sett ip start pool til 52 og end lar dykk stå som den er. Save settings 4. Logg inn at på ruter for den ber om dette. Gå inn på lan settings og forandr ip adress til 10.0.0.50. Save settings 5. Gå under nettverkstilkoblinger og deaktiver lokal tilkobling eller trådløs nettverkstilkobling. Kommer an på om dei er på trådløst eller med kabel. Sjekk at standard gateway står til 10.0.0.50 og sjekk at du har fått ip 10.0.0.... 6. Logg inn på 10.0.0.50 og gå tilbake på lan settings og fjern dhcp server funksjonen og save settings. Så kobler du til kabel frå zyxel eller rg og sett den inn på ein av lan portane på 3com og gå inn på nettverkstilkoblinger og deaktiver og aktivert nettverk for da får pc ny ip og kunden skal vere på nett. --------------------- ..jeg gjorde dette, og her er symptomene(som de var før jeg gjorde dette): -får opp nettsider av og til -på dagbladet.no f.eks, kommer tekst opp lenge før bildene, altså nettet er umåtelig tregt. -online spill går fint -ping til google.no er 73-74ms, uten å bli avbrytt bortsett fra når jeg prøver å gå inn på noen websider ...og det verste av alt! om man sier opp Los/NGT så er det 1 måneds oppsigelse fra den 1. i neste månede. ...så om man ikke sa opp igår, så må man vente til 1.februar med å bli kvitt dem. ...ang. dette, er det mulig å starte en avtale med en ny nettleverandør før den gamle er ferdig? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Ja, da var iallefall 3com bekreftet. Var det noen som fikk med seg NextGenTel på NRK Forbrukerinspektørenes verstingliste? De havnet på "top 3". http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.1404311 Endret 1. desember 2006 av Boye Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Fanken! Btw er det noen andre som har jækla høy ping? Når jeg spiller CS f. eks er min latency så høy at jeg alltid blir kicka ut av serverene. Jeg har jo IP tlf, men når den ikke er på så har det vel ikke noe å si.. Er det NGT som fucker alt opp eller er det bare meg? Lenke til kommentar
sentry Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Ok, her er en email jeg fikk fra Los:-------------------------- 3Com officeconnct som switch: NB! ikkje ha noko tilkobla på wan port ¨på 3com men kun kabel frå pc til ein av lan portane. Så restarter dere ruter med av og på strømmen 3com 1. Logg deg inn på kundes ruter. 2. Sørg for at ruter står oppe med dynamisk dhcp under internet settings og setter den til dynamisk ip adresse og save settings. 3. Gå inn på lan settings. Sett ip start pool til 52 og end lar dykk stå som den er. Save settings 4. Logg inn at på ruter for den ber om dette. Gå inn på lan settings og forandr ip adress til 10.0.0.50. Save settings 5. Gå under nettverkstilkoblinger og deaktiver lokal tilkobling eller trådløs nettverkstilkobling. Kommer an på om dei er på trådløst eller med kabel. Sjekk at standard gateway står til 10.0.0.50 og sjekk at du har fått ip 10.0.0.... 6. Logg inn på 10.0.0.50 og gå tilbake på lan settings og fjern dhcp server funksjonen og save settings. Så kobler du til kabel frå zyxel eller rg og sett den inn på ein av lan portane på 3com og gå inn på nettverkstilkoblinger og deaktiver og aktivert nettverk for da får pc ny ip og kunden skal vere på nett. --------------------- ..jeg gjorde dette, og her er symptomene(som de var før jeg gjorde dette): -får opp nettsider av og til -på dagbladet.no f.eks, kommer tekst opp lenge før bildene, altså nettet er umåtelig tregt. -online spill går fint -ping til google.no er 73-74ms, uten å bli avbrytt bortsett fra når jeg prøver å gå inn på noen websider ...og det verste av alt! om man sier opp Los/NGT så er det 1 måneds oppsigelse fra den 1. i neste månede. ...så om man ikke sa opp igår, så må man vente til 1.februar med å bli kvitt dem. ...ang. dette, er det mulig å starte en avtale med en ny nettleverandør før den gamle er ferdig? 7397769[/snapback] Jeg har en 3Com Switch og Nextgentel ADSL som jeg har hatt i noen år nå. Det jeg måtte gjøre var som følgende: - Sette ledningen fra adsl router til 3com inn i port 1 - ta en maskin og sette fast ip på 192.168.1.xxx slik at jeg fikk tilgang på 3com. - Satte opp trådløst nettverk slik jeg ønsket - Endret ikke noe på ip til 3com boks, da jeg bruker min Netopia router fra NGT som dhcp server. Det eneste som er tungvindt her er at jeg må ha en pc med en fast ip på 192 segmentet for å å konfigurerer 3comen. Resten går som en drøm. Alle port åpninger i NAT o.l gjør jeg på NGT router. Vet ikke om dette kan hjelpe noen. Lenke til kommentar
Inge_P Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Litt flaut...men nå funker det etter en å ha kuttet strømmen fra ADSLmodemet i 3 min, og satt fast IP på hver av PC'ene. Hvis noen har problemer med at nettsider kommer opp, men det kommer opp "56K modem"-style, så prøv å kutte strømmen til ADSLmodemet i 3 min... Lenke til kommentar
Boye Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Som jeg skrev ovenfor, hvis du setter IP til 3com ruter til f.eks. 10.0.0.10 med subnet 255.255.255.0 i "LAN SETTINGS" vil du få tilgang til ruter via PC som vanlig. Dette er fort gjort. Lenke til kommentar
Sawdaw^^ Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Nå har alle LOS kunder gått over til Nextgentel og ifølge brevet jeg fikk sto det at ommleggingen skulle skje 02.11.06. Betyr det at jeg skal ha nett den dagen, eller går det noen dager ekstra? Jeg har endra innstillinger på ruteren, men jeg kommer enda ikke på nett. Vi har også IP telefoni fra Telio som heller ikke funker for øyeblikket (naturligvis). Hva skjer, hva skal jeg gjør? Jeg har ikke endra noe "kabel oppsett". 7215277[/snapback] Det jeg vil anbefale deg er å ikke gjøre en dritt. En kamerat av meg har fått akkurat de samme beskjedene, og jeg var hos han når han prøvde det modemet han fikk av NGT. Dette modemet fungerte jo da ikke (Selv om det er 1 i dag og du skrev den 2) så skal jo egentlig ikke dette ha noen betydning. Men som sagt, behold det gamle til det slutter å fungere, da får du som regel nytt utstyr kostnadsfritt Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Hei, takk for infoen, men jeg har løst dette ved å endre MTU'en til 1490. Jeg opplever foressten at når jeg tar BitComet på stresser nettleseren med å finne sidene. (Skal endre første innlegget ) Lenke til kommentar
Atma Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Litt flaut...men nå funker det etter en å ha kuttet strømmen fra ADSLmodemet i 3 min, og satt fast IP på hver av PC'ene. Hvis noen har problemer med at nettsider kommer opp, men det kommer opp "56K modem"-style, så prøv å kutte strømmen til ADSLmodemet i 3 min... 7401603[/snapback] Det sammer skjer her med gjevne mellomrom. Trenger bare ta strømmen til modemet (dvs. restarte det) så funker alt igjen. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Litt flaut...men nå funker det etter en å ha kuttet strømmen fra ADSLmodemet i 3 min, og satt fast IP på hver av PC'ene. Hvis noen har problemer med at nettsider kommer opp, men det kommer opp "56K modem"-style, så prøv å kutte strømmen til ADSLmodemet i 3 min... 7401603[/snapback] Det sammer skjer her med gjevne mellomrom. Trenger bare ta strømmen til modemet (dvs. restarte det) så funker alt igjen. 7410236[/snapback] Hva mener du med jevne mellomrom? Så det pleier å skje? Lenke til kommentar
Atma Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) Hva mener du med jevne mellomrom? En gang i uka kanskje. Totalt blir det nok ihverfall et par ganger i månden. Det som skjer er at nettet går ekstremt treig, og til slutt vil ikke sidene lastes i det hele tatt. Så fort modemet kommer på igjen går alt som normalt. Endret 2. desember 2006 av Atma Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Dette synes jeg er latterlig. Slikt skal ikke skje. Klag til NGT/LOS. Oppgrader firmwaren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå