jaelee Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Hei frustrert ngt/los kunder. Eg kjenner til dette problemet. Kva type ruter er det dere har i tillegg til at rg 634? Kan ha ein løsning på dette problemet. Lenke til kommentar
bakela00 Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 sliter med det samme problemet som jebbis jeg også... alt funker som bare det, rent bortsett fra ftp (eneste jeg har prøvd av forwarding) Lenke til kommentar
jebbis Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 den har jeg ikke fått med meg. men, tenker litt på _når_ det skjer. muligens jeg må kanskje vurdere ett bytte? Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Jeg har samme problemer som beskrevet i denne tråden, men jeg fikk i dag et nytt modem tilsendt fra NGT, sammen med brukernavn og passord til broadpark.no og tjenestene til NGT. Kanskje er dette løsningen på problemene!? Lenke til kommentar
jebbis Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Min løsning: Nytt modem, sette det i bridge. Kjøre PPPoE fra routeren. Back in bissniss. Trikset er da vel bare å få satt LOS-modemet i bridge, og kjøre slik det var før med PPPoE i routeren. Lenke til kommentar
Moro Klumpen Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Min løsning: Nytt modem, sette det i bridge. Kjøre PPPoE fra routeren. Back in bissniss. Trikset er da vel bare å få satt LOS-modemet i bridge, og kjøre slik det var før med PPPoE i routeren. 7354180[/snapback] Funker ikke webserver, webmail eller noe fra nettet til din server? Når du sjekker dette hvor er du da? hvis du bruker en pc på lanet ditt hjemme og prøver å aksesse din webserver og webmail med internett ip/dyndns navn så vil det _IKKE_ funke. Har selv akkurat samme opplegget som deg bare jeg kjører enda flere nettbaserte tjenester og fant selv ut at alle kamerater osv kan logge inn via internett ip men ikke meg selv siden jeg sitter bak "2 routere". Men hvorfor har du dhcp klient av i routeren? Skal ikke den være på? Hvis du har lest det jeg har skrevet tidligere og andre så skal det gå med 0.2 som wan router ip, 0.1 som dns/gateway eventuelt de ip adressene som står i guiden som ligger på los.no som noen her linket til tidligere. Så annet enn den dhcp klienten så er alt av dine innstillinger like som mine og her funker de.. Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Er det noen som har mottatt "brukernavn og passord i et eget brev" ennå? Lenke til kommentar
Moro Klumpen Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Jeg har ikke fått det ihvertfall. Syns det er dårlig for er lenge siden jeg fikk brevet om at jeg ble satt over til NGT (igjen?) Jeg har jo hatt nextgentel host nå siden jul i fjor ca men tydeligvis ikke oppkobla mot det nettet før nå.. :S Lenke til kommentar
jebbis Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Funker ikke webserver, webmail eller noe fra nettet til din server? Når du sjekker dette hvor er du da? hvis du bruker en pc på lanet ditt hjemme og prøver å aksesse din webserver og webmail med internett ip/dyndns navn så vil det _IKKE_ funke. Har selv akkurat samme opplegget som deg bare jeg kjører enda flere nettbaserte tjenester og fant selv ut at alle kamerater osv kan logge inn via internett ip men ikke meg selv siden jeg sitter bak "2 routere". Men hvorfor har du dhcp klient av i routeren? Skal ikke den være på? Hvis du har lest det jeg har skrevet tidligere og andre så skal det gå med 0.2 som wan router ip, 0.1 som dns/gateway eventuelt de ip adressene som står i guiden som ligger på los.no som noen her linket til tidligere. Så annet enn den dhcp klienten så er alt av dine innstillinger like som mine og her funker de.. Som jeg sa, jeg løste det med å kutte ut det ene modemet fra LOS, slik at jeg ikke har to routere, men en. Satt som ei kule. Det tok heilt av, faktisk Lenke til kommentar
Boye Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Oj.....hvorfor i grana har jeg ikke forsøkt dette selv? Det var en kjempeide! Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Min løsning: Nytt modem, sette det i bridge. Kjøre PPPoE fra routeren. Back in bissniss. Trikset er da vel bare å få satt LOS-modemet i bridge, og kjøre slik det var før med PPPoE i routeren. 7354180[/snapback] Skulle gjerne bare kjørt en full reset på LOS-modemet og satt det opp i bridge-mode, ja. Problemet er - hvordan får vi tak i PPPoE brukernavn og passord? Er dette det samme som før? Lenke til kommentar
roygeir Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Får ikke til å åpne porter her.. Sitter med en Allied Telesyn AT-RG364 Residental Gateway som er koblet til internet å en 3com 3CRWE554G72T fra den. Kabel fra Lan2 på allied til Lan1 på 3com Har fulgt de fleste guider jeg har forstått å satt opp virtual servers å special apps-battlenet.. Men ser ut til at porten ikke åpner seg en millimeter... Bilde av oppsett 1 Bilde av oppsett 2 Bilde av oppsett 3 Bilde av ipconfig /all Bilde av virtual server Bilde av Special apps LAN + Internet protocol bilde hva bør jeg gjøre her? Kan ikke sette static ip til 10.0.0.2 uten å forandre lan ip'n til noe annet vel, fikk error om at det var samme subnet eller noe... Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Vanskelig å svare på. Noen andre kan sikkert dette. En kompis av meg bestillte bare et nytt modem (fra NGT) og kvittet seg med LOS modemet. Da funket alt visst veldig bra. Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Får ikke til å åpne porter her.. Sitter med en Allied Telesyn AT-RG364 Residental Gateway som er koblet til internet å en 3com 3CRWE554G72T fra den. Kabel fra Lan2 på allied til Lan1 på 3com Har fulgt de fleste guider jeg har forstått å satt opp virtual servers å special apps-battlenet.. Men ser ut til at porten ikke åpner seg en millimeter... Bilde av oppsett 1 Bilde av oppsett 2 Bilde av oppsett 3 Bilde av ipconfig /all Bilde av virtual server Bilde av Special apps LAN + Internet protocol bilde hva bør jeg gjøre her? Kan ikke sette static ip til 10.0.0.2 uten å forandre lan ip'n til noe annet vel, fikk error om at det var samme subnet eller noe... 7361898[/snapback] Du MÅ endre LAN-ip'en bak 3com'en dersom du ønsker å bruke 3-com'en fortsatt. Foreslår 192.168.0.1 på 3com'en... Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Har testet med et Arescom-modem fra LOS (lånt fra en lokasjon som ikke er blitt overført til NGT ennå) og har funnet ut litt av hvert... Gammelt LOS-nett VCI=32 Nytt NGT-nett VCI=33 Bruker jeg modem med gammel config så fungerer fortsatt gammelt PPPoE-passord enn så lenge. PPPoE-passord for NGT fant jeg ved å telnet'e til RG634'en på ip 10.0.0.1 (login: kunde, passord: 1234) og skrive: pppoe show transport 1 Se etter "Dialout username" og "Dialout password"... Testet å endre VCI på "gammelt" modem til 33 og deretter bruke PPPoE-passordet jeg fant i RG634'en (som er flyttet til NGT) på en laptop og det fungerte fint. Så da er utfordringen enten å reset'e RG634'en og konfigurere den som bridge selv... eller evt kjøpe seg et eget ADSL2 modem. Endret 26. november 2006 av sozo Lenke til kommentar
jebbis Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 jeg er altså overført, og bruker gammelt brukernavn og passord, som jeg nå har satt opp i routerne. som nevnt over er modemet i bridge. Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 jeg er altså overført, og bruker gammelt brukernavn og passord, som jeg nå har satt opp i routerne. som nevnt over er modemet i bridge. 7366654[/snapback] Da bruker du VCI 32 da? Lenke til kommentar
Moro Klumpen Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Hva står VCI for og hva er det godt for? Har det noe med hastigheten eller måten dataene blir overført på? Jebbis: du sier du har nytt modem, åssen modem er det du har nå da? Fra ngt eller noe du har handlet på en nettbutikk? Lenke til kommentar
jebbis Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) jeg er så heldig og har en kjenning hos en annen leverandør, Bluecom nærmere bestemt, som gav meg et brukt modem som har vært hos noen andre før. Type Billion av en eller annen slag. Eneste er at det blir litt varmt... :-/ Men det bekreftet det jeg trodde, og gjør at jeg heller kan bestille et modem som er konfigurerbart på skikkelig vis, eller eventuelt få et som kun går i bridge. når det gjelder VCI, så har det ikke teknisk sett noe med hastighet å gjøre, men hvilket nett / rute man er koblet til fra dslam til ERX. skyt meg hvis jeg tar feil. jeg er etter alle solemerker på det nye nettet. ser også tidligere i tråden at noen har kunne sette modemet i bridge. eller var det bare et forslag? husker ikke, og tråden er lang, og jeg er trett Endret 27. november 2006 av jebbis Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Hva er VCI for no? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå