Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

LOS har gått over til NextGentel og jeg sliter.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min løsning:

Nytt modem, sette det i bridge. Kjøre PPPoE fra routeren. Back in bissniss. Trikset er da vel bare å få satt LOS-modemet i bridge, og kjøre slik det var før med PPPoE i routeren.

7354180[/snapback]

Funker ikke webserver, webmail eller noe fra nettet til din server? Når du sjekker dette hvor er du da? hvis du bruker en pc på lanet ditt hjemme og prøver å aksesse din webserver og webmail med internett ip/dyndns navn så vil det _IKKE_ funke. Har selv akkurat samme opplegget som deg bare jeg kjører enda flere nettbaserte tjenester og fant selv ut at alle kamerater osv kan logge inn via internett ip men ikke meg selv siden jeg sitter bak "2 routere". Men hvorfor har du dhcp klient av i routeren? Skal ikke den være på? Hvis du har lest det jeg har skrevet tidligere og andre så skal det gå med 0.2 som wan router ip, 0.1 som dns/gateway eventuelt de ip adressene som står i guiden som ligger på los.no som noen her linket til tidligere. Så annet enn den dhcp klienten så er alt av dine innstillinger like som mine og her funker de.. :hmm:

Lenke til kommentar
Funker ikke webserver, webmail eller noe fra nettet til din server? Når du sjekker dette hvor er du da? hvis du bruker en pc på lanet ditt hjemme og prøver å aksesse din webserver og webmail med internett ip/dyndns navn så vil det _IKKE_ funke. Har selv akkurat samme opplegget som deg bare jeg kjører enda flere nettbaserte tjenester og fant selv ut at alle kamerater osv kan logge inn via internett ip men ikke meg selv siden jeg sitter bak "2 routere". Men hvorfor har du dhcp klient av i routeren? Skal ikke den være på? Hvis du har lest det jeg har skrevet tidligere og andre så skal det gå med 0.2 som wan router ip, 0.1 som dns/gateway eventuelt de ip adressene som står i guiden som ligger på los.no som noen her linket til tidligere. Så annet enn den dhcp klienten så er alt av dine innstillinger like som mine og her funker de..

Som jeg sa, jeg løste det med å kutte ut det ene modemet fra LOS, slik at jeg ikke har to routere, men en. Satt som ei kule. Det tok heilt av, faktisk :)

Lenke til kommentar
Min løsning:

Nytt modem, sette det i bridge. Kjøre PPPoE fra routeren. Back in bissniss. Trikset er da vel bare å få satt LOS-modemet i bridge, og kjøre slik det var før med PPPoE i routeren.

7354180[/snapback]

Skulle gjerne bare kjørt en full reset på LOS-modemet og satt det opp i bridge-mode, ja. Problemet er - hvordan får vi tak i PPPoE brukernavn og passord? Er dette det samme som før?

Lenke til kommentar

Får ikke til å åpne porter her..

Sitter med en

Allied Telesyn AT-RG364 Residental Gateway som er koblet til internet å en 3com 3CRWE554G72T fra den.

Kabel fra Lan2 på allied til Lan1 på 3com

Har fulgt de fleste guider jeg har forstått å satt opp virtual servers å special apps-battlenet..

Men ser ut til at porten ikke åpner seg en millimeter...

Bilde av oppsett 1

Bilde av oppsett 2

Bilde av oppsett 3

Bilde av ipconfig /all

Bilde av virtual server

Bilde av Special apps

LAN + Internet protocol bilde

hva bør jeg gjøre her?

Kan ikke sette static ip til 10.0.0.2 uten å forandre lan ip'n til noe annet vel, fikk error om at det var samme subnet eller noe...

Lenke til kommentar
Får ikke til å åpne porter her..

Sitter med en

Allied Telesyn AT-RG364 Residental Gateway som er koblet til internet å en 3com 3CRWE554G72T fra den.

Kabel fra Lan2 på allied til Lan1 på 3com

Har fulgt de fleste guider jeg har forstått å satt opp virtual servers å special apps-battlenet..

Men ser ut til at porten ikke åpner seg en millimeter...

Bilde av oppsett 1

Bilde av oppsett 2

Bilde av oppsett 3

Bilde av ipconfig /all

Bilde av virtual server

Bilde av Special apps

LAN + Internet protocol bilde

hva bør jeg gjøre her?

Kan ikke sette static ip til 10.0.0.2 uten å forandre lan ip'n til noe annet vel, fikk error om at det var samme subnet eller noe...

7361898[/snapback]

Du MÅ endre LAN-ip'en bak 3com'en dersom du ønsker å bruke 3-com'en fortsatt.

Foreslår 192.168.0.1 på 3com'en...

Lenke til kommentar

Har testet med et Arescom-modem fra LOS (lånt fra en lokasjon som ikke er blitt overført til NGT ennå) og har funnet ut litt av hvert...

Gammelt LOS-nett VCI=32

Nytt NGT-nett VCI=33

Bruker jeg modem med gammel config så fungerer fortsatt gammelt PPPoE-passord enn så lenge.

PPPoE-passord for NGT fant jeg ved å telnet'e til RG634'en på ip 10.0.0.1 (login: kunde, passord: 1234) og skrive: pppoe show transport 1

Se etter "Dialout username" og "Dialout password"...

Testet å endre VCI på "gammelt" modem til 33 og deretter bruke PPPoE-passordet jeg fant i RG634'en (som er flyttet til NGT) på en laptop og det fungerte fint.

Så da er utfordringen enten å reset'e RG634'en og konfigurere den som bridge selv... eller evt kjøpe seg et eget ADSL2 modem.

Endret av sozo
Lenke til kommentar

jeg er så heldig og har en kjenning hos en annen leverandør, Bluecom nærmere bestemt, som gav meg et brukt modem som har vært hos noen andre før.

Type Billion av en eller annen slag. Eneste er at det blir litt varmt... :-/

Men det bekreftet det jeg trodde, og gjør at jeg heller kan bestille et modem som er konfigurerbart på skikkelig vis, eller eventuelt få et som kun går i bridge.

når det gjelder VCI, så har det ikke teknisk sett noe med hastighet å gjøre, men hvilket nett / rute man er koblet til fra dslam til ERX. skyt meg hvis jeg tar feil.

jeg er etter alle solemerker på det nye nettet. ser også tidligere i tråden at noen har kunne sette modemet i bridge. eller var det bare et forslag? husker ikke, og tråden er lang, og jeg er trett :)

Endret av jebbis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...