Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Tele2 har også tilsvarende løsning. PPPoE / PPPoA er ikke noe man egentlig ønsker seg som kunde. Når man i tillegg får et routermodem som dirigerer port 80, 21 mm i feil retning så er det lett å bli irritert på ISP. Lenke til kommentar
illegal Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg kom ved et uhell å slette den infoen i RG'en om at den forwarder til 10.0.0.2, men prøvde straks å adde en nye en ved: <nat add resvmap all interfacename i_pppoe 10.0.0.2 all> å da fikk jeg opp den samme oppføringen som var fra før på nat list. Men portene er stengte, jeg har statisk ip på routeren og åpnet portene i routeren, og internett funker men ikke portene. Msn funker også... vet dere hva som er galt? Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg kom ved et uhell å slette den infoen i RG'en om at den forwarder til 10.0.0.2, men prøvde straks å adde en nye en ved: <nat add resvmap all interfacename i_pppoe 10.0.0.2 all> å da fikk jeg opp den samme oppføringen som var fra før på nat list. Men portene er stengte, jeg har statisk ip på routeren og åpnet portene i routeren, og internett funker men ikke portene. Msn funker også...vet dere hva som er galt? 7987763[/snapback] Hvis du ikke har eksplisitt lagret innstillingene, skal de gamle komme tilbake ved å restarte modemet. Lenke til kommentar
illegal Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Hvis du ikke har eksplisitt lagret innstillingene, skal de gamle komme tilbake ved å restarte modemet. 7988171[/snapback] Det stemte faktisk:) takker men portene er fremdeles ikke åpne etter å ha forwarda dem i routeren som har 10.0.0.2......... Hmmmmmmmmmmmmm noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
cptZiggy Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Hmm, har nettopp flyttet inn i et hus hvor vi har LOS fiber. I gangne har vi et patchpanel med nummer som man finner igjen i leiligheten. Eneste problemet er at det er kun 3 tilkoblingsmuligheter på routeren, dvs kan jo bare 3 ha 3 TV/Internett tilkoblinger såvidt jeg forstår det? Er dette feil? Har også en trådløs router jeg vil ha kobla til (linksys) hvordan gjør jeg dette? MÅ igrunn har mulighet til å ha 1 internettilkobling, 3 TV og den trådløse routeren. Noen som kan hjelpe? Syns dette LOSopplegget virker utrolig rævva. Må jo bruke brukernanv og passord for å komme meg på? Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Må bare bemerke en ting som jeg har funnet ut av i det siste. Jeg formaterte pc'en igår og med det fikk innstillingene jeg hadde satt på TCP/IP innstillingene vekk (statisk ip adresse, standard gateway og DNS), men nå plugga jeg pc'en rett inn i ruteren og det funker fint. MSN og P2P programmer funker som de skal. Hva har skjedd i mellomtiden da jeg hadde statisk ip adresse? Jeg brukte denne manualen: http://portforward.com/networking/static-xp.htm Hva er best, burde jeg endre det tilbake til statisk ip adresse eller bare ha det som nå? Hva er raskest egentlig, har det noe å si? Takk for svar og evt. kommentarer! Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Må bare bemerke en ting som jeg har funnet ut av i det siste. Jeg formaterte pc'en igår og med det fikk innstillingene jeg hadde satt på TCP/IP innstillingene vekk (statisk ip adresse, standard gateway og DNS), men nå plugga jeg pc'en rett inn i ruteren og det funker fint. MSN og P2P programmer funker som de skal. Hva har skjedd i mellomtiden da jeg hadde statisk ip adresse? Jeg brukte denne manualen: http://portforward.com/networking/static-xp.htm Hva er best, burde jeg endre det tilbake til statisk ip adresse eller bare ha det som nå? Hva er raskest egentlig, har det noe å si? Takk for svar og evt. kommentarer! 8083107[/snapback] Det er mulig du har aktivert Universal Plug & Play Device Host servicen (kontrolpanel->administrasjonsverktøy->tjenester) som er aktivert som standard. Programmer som støtter denne vil automatisk legge til nye regler som åpner porter du trenger i modemet. Er ikke sikker dog på om dette modemet støtter UPNP, men virker kanskje slik. Endret 6. mars 2007 av hishadow Lenke til kommentar
Moro Klumpen Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Har ikke fått det nye abonnementet jeg bestilte rundt den 6 februar enda.. Snakker om trege folk. Svare på en mail vet ikke Los hva er virker det som.. Må vel ringe skal man få kontakt med et menneske og ikke et program som plukker ut random svar ut ifra det man skriver i mailen hvis man er heldig og får svar da.. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Åssen går det med nettverket da folkens? Jævla LOS Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 OK, nettet har gått sinnsykt tregt i det siste... noen andre som sliter med det samme? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 iTunes radio har kommet og gått denne natten ja....og de 7 forrige nettene også forøvrig. Men ellers har alt gått greit her i gården siden modemskiftet. Lenke til kommentar
longbow Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Nå trenger jeg litt hjelp her! Etter plutselig at gamlingens pc ikke kom inn på nettbanken, måtte jeg sjekke om dette kunne ordnes. Etter å ha fulgt veiledningen fra los for hvordan man setter opp nettet, har det hele blitt utrolig tregt... Nå bruker jeg opptil flere minutter på å laste ei side, og "problem ved lasting av side" forekommer hele tiden. Å ha 2 nettsider samtidig er bare å glemme - det funker ikke. Hvordan jeg har satt opp nettet: Har tp fra adsl modemet (port 1), til 3-com router (port 1), og så tp fra port 3 og 4 til 2 stasjonære pcer. 3-com routeren er satt opp med dynamisk ip (begge maskiner mottar automatisk), samt ip adressen på router er satt til 10.0.0.50, med dhcp deaktivert. Nettet funker, får pinga nettsider, men det å surfe går så utrolig sent! Noen som vet hva som er galt, eventuelt vet hvordan jeg fikser? for å sitte på dette gir flashbacks til modemet for leeeeenge siden... Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Sliter faktisk med det samme som deg... Det skjedde bare sånn plutselig... Jeg har satt PC'en til Statisk IP-adresse i god tro om det skulle bli bedre, men nei.... Lenke til kommentar
Moro Klumpen Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Mer byråkratisk og surrete selskap enn LOS og NGT skal man lete lenge etter. Når jeg bestilte ny hastighet via LOS så kunne jeg ikke få det før overgangen mellom LOS og NGT var ferdig, den tanken gikk greit for meg, ihvertfall i 5 uker. Etter flere telefoner til NGT og LOS så sier kundekonsulenten hos LOS at hvis jeg avbestiller LOS og heller bestiller NGT direkte så får jeg høyere hastighet med engang, den gang ei. Nå viser det seg at når jeg har bestilt NGT direkte kan jeg ikke bli ren NGT kunde før, ja gjett: overgangen er ferdig.. Og som alle andre innenfor "sporten" så vet jo ingen når det kan skje.. Skulle ikke forundre meg om jeg snart sitter uten nett siden NGT sendte oppsigelse til LOS mens de avbestilte bestillingen min direkte til NGT, så jeg har egentlig ingen ISP for øyeblikket. Latterlig Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Nå trenger jeg litt hjelp her!Etter plutselig at gamlingens pc ikke kom inn på nettbanken, måtte jeg sjekke om dette kunne ordnes. Etter å ha fulgt veiledningen fra los for hvordan man setter opp nettet, har det hele blitt utrolig tregt... Nå bruker jeg opptil flere minutter på å laste ei side, og "problem ved lasting av side" forekommer hele tiden. Å ha 2 nettsider samtidig er bare å glemme - det funker ikke. Hvordan jeg har satt opp nettet: Har tp fra adsl modemet (port 1), til 3-com router (port 1), og så tp fra port 3 og 4 til 2 stasjonære pcer. 3-com routeren er satt opp med dynamisk ip (begge maskiner mottar automatisk), samt ip adressen på router er satt til 10.0.0.50, med dhcp deaktivert. Nettet funker, får pinga nettsider, men det å surfe går så utrolig sent! Noen som vet hva som er galt, eventuelt vet hvordan jeg fikser? for å sitte på dette gir flashbacks til modemet for leeeeenge siden... 8273017[/snapback] For 3COM routeren, sett den opp med følgende oppsett: statisk IP 10.0.0.2 mask 255.255.255.0 gateway 10.0.0.1 dns1 217.13.4.24 (denne er viktig at du legger til!) dns2 217.13.7.140 (denne er viktig du legger til!) også sett den i LAN-port 2 i ADSL-modemet. For de to stasjonære PC-ene: når du skriver de er koblet til port 3 og 4, mener du ADSL-modemet eller 3COM routeren? I så fall, plugg dem i 3COM routeren i stedet. Endret 4. april 2007 av hishadow Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Sliter faktisk med det samme som deg... Det skjedde bare sånn plutselig... Jeg har satt PC'en til Statisk IP-adresse i god tro om det skulle bli bedre, men nei.... 8276891[/snapback] Jeg har for øyeblikket 2 maskiner tilkoblet ADSL-modemet. Maskin 1 har statisk IP 10.0.0.101 på LAN port 1, maskin 2 har statisk IP 10.0.0.102 på LAN port 3 (unngår LAN port 2). I tillegg har jeg lagt til NAT for maskin 1 for en bittorrent port. Fungerer rimelig smertefritt, BORTSETT fra at av og til så blir nettlesing i Firefox ute av sync. Problemet gir f.eks. at jeg når jeg trykker en link, så kommer feil side eller at feil bilde lastes for bakgrunnsgrafikk. Eneste løsning har vært å ta refresh for at Firefox skal laste siden ordentlig. Endret 4. april 2007 av hishadow Lenke til kommentar
xist Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Det går jevlig tregt hjemme hos meg her også for tiden, men nedlasting via torrents etc. går på full hastighet, eneste er surfing, som går ulidelig tregt. Særlig når det gjelder å komme inn på enkelte sider, f.eks footballstreams, og det og streame tv fungere ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Et mulig tips for de av dere som sliter med feil under websurfing: Prøv å deaktiver Checksum Offload for nettverkskortet. Nb! Hjelper ikke mot feilkonfigurert bittorrent program. Endret 9. april 2007 av hishadow Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Her er NGT --> LOS historien min: Først gikk det ikke, ingen connection Så gikk det tregt samt at nettleseren funka ikke parallelt med P2P programmer Så funka det etter at jeg satt MTU'en til 1490 --- Satt statisk ip adresse med stor suksess Den siste uka har nettet nærmest stoppa opp Nå funker det Hva faen sier jeg bare?? Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Satt statisk ip adresse med stor suksessDen siste uka har nettet nærmest stoppa opp Nå funker det Hva faen sier jeg bare?? 8345821[/snapback] Godt mulig dette har sammenheng med antall seeders/peers for bittorrents du har på. Utorrent oppsett som jeg bruker atm er: 450 global maximum number of connections 50 maximum number of connected peers pr torrent DHT deaktivert! Endret 9. april 2007 av hishadow Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå