Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

LOS har gått over til NextGentel og jeg sliter.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan fiksa du opplastingshastigheten da?

7276240[/snapback]

Sålenge ting er NATet riktig så funker opplastningshastigheten slik som den gjorde før. Med 4000/540 linja til LOS så har jeg ca maks innhastighet på rundt 520 kB/sek (de kjører selvsagt på en høyere innhastighet enn spesifikasjonen på linja, for å unngå klager, som de fleste ISPer gjør) og en maks uthastighet på rundt 50 kB/sek. Men husk at dersom du bruker full hastighet på enten inn eller ut så vil det påvirke den andre veien. Så laster du ned fullt har du drit ut, og motsatt. Men det du vel antageligvis fra før - kjekt å nevne dog.

Hvordan utarter opplastningsproblemene dine seg?

Lenke til kommentar

Da er alt oppe og går hos meg også. Det er riktig at alt blir routet opp mot 10.0.0.2 hvis du kjører webserver slik som jeg gjør. Det eneste jeg er misfornøyd med nå er at jeg ikke kan kjøre dynamisk DNS direkte fra den gamle routeren min. Det må nå gjøres med dyndns updater fra den ene pc'en. Kanskje det finnes støtte for dette i routeren fra Los?

Blir veldig happy hvis noen kan komme med en oppskrift på å bridge AT'en slik at jeg kan bruke PPPoE på min egen router som før. Er noe knot med Telnet og 1000 siders bruksanvisning fra Allied Telesyn

Har satt opp d-linken min med statisk ip 10.0.0.2. Pc'ene i nettverket har de samme gamle adressene som før og er åpne på de portene jeg har definert.

Vurderer sterkt å skifte ISP, men vil avvente for å se om noen kommer opp med en god løsning på bridge-mode. Helst bør det være Los som fikser dette.

Lenke til kommentar

- Jeg kan ikke logge på msn.

- Når jeg laster ned torrents er opplastinga perfekt samt nedlastinga.

- Jeg kan slite noe ganger med å legge innlegg her inne på forumet (det er jo det samme som opplasting an info).

- Jeg kan ikke laste opp filer til vårt skolenett f.eks.

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Plages du av dette selv om du skrur av all p2p software, og du vet linja ikke er i bruk overhodet?

Om så er, så ville jeg ha ringt og bedt LOS sjekke linja di og routeren din for feil - eventuelt kan du prøve å sette DNS serverene dine manuelt. Ifølge blekka til LOS kan du bruke 217.13.4.24 og 217.13.7.140.

Og faktisk så ser jeg nå, som en kommentar til dette med 10.0.0.1 vs 10.0.0.2, så stemmer det jo faktisk at det står under punkt 5. Nyttig Informasjon at man skal bruke 10.0.0.2 ... Men det var ikke AKKURAT matnyttig informasjon :p

Lenke til kommentar

Etter å ha fjernet DHCP delen i D-Link routeren min har jeg nå fått det til å funke sånn halvveis. Får ihvertfall en grei hastighet ut. Men har fremdeles problemer med NAT'ingen. Noen som har lyst til å legge ut en liten guide om hvordan man setter Allied Telesyncen i Bridge mode istedet? Hadde vært mye greiere...

Lenke til kommentar

Jeg ble satt over fra LOS til Ngt i dag og det første jeg merka var at ned hastigheten min gikk betraktlig opp! Jeg hadde 4000/500 før og i praksis ble det 500/50KBs og i dag fikk jeg opptil 11000/700kbit :D Men... Opplastning av torrents går senere enn det gjorde med 500kbit upload :nei: Maks jeg har vært oppe i upload i dag er 28KBs Jeg kjører vanligvis ftp, webcam, mail og div andre server ting fra den ene maskinen min og i dag funker ingen av de tjenestene lengre. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Har Allied telesyn modem fra LOS og D-Link DGL 4300 router, nå står routeren bare på DHCP. Må jeg inn og rote på modemet eller?

Lenke til kommentar
Jeg ble satt over fra LOS til Ngt i dag og det første jeg merka var at ned hastigheten min gikk betraktlig opp! Jeg hadde 4000/500 før og i praksis ble det 500/50KBs og i dag fikk jeg opptil 11000/700kbit  :D  Men... Opplastning av torrents går senere enn det gjorde med 500kbit upload :nei: Maks jeg har vært oppe i upload i dag er 28KBs Jeg kjører vanligvis ftp, webcam, mail og div andre server ting fra den ene maskinen min og i dag funker ingen av de tjenestene lengre. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Har Allied telesyn modem fra LOS og D-Link DGL 4300 router, nå står routeren bare på DHCP. Må jeg inn og rote på modemet eller?

7283704[/snapback]

Skal legge til at jeg også har fått litt bedre hastigheter. Merker det ikke i "speedometer" testene, men når jeg kjører torrents, så har jeg tjent mellom 100 å 150kb/s etter at det ble byttet. Eneste minuset er at jeg ikke får NAT'et lengre...

Fikk ingen uthastighet nesten i begynnelsen. Ringte LOS support, så guidet de meg igjennom endel innstillinger på D-Linken min. Etter dette så fikk jeg normal uthastighet igjen. Kjør en hastighetstes å se hvor mye du får ut MoroKlumpen. Er det veldig lite, så anbefaler jeg deg å ringe LOS å høre med de. Hjalp ihvertfall meg idag. Følte for en gangs skyld jeg kom til en i support som faktisk kunne noe :)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Dinside sitt speedometer:

Nedlastingshastighet:

6 359 kbit/s

(2 000 000 bytes på 2,516 sek)

Opplastingshastighet:

720 kbit/s

(1 000 000 bytes på 11,109 sek)

HW sitt speedometer:

Nedlastingshastigheten din er 9313 kbits/sekund.

Opplastingshastigheten din er 685 kbits/sekund.

Disse hastighetene høres jo veldig bra ut i teorien men når jeg bruker torrents får jeg at nat er blokkert av brannmur i azureus. Noen som har en løsning som gjør at jeg kan kjøre ftp og mail servere osv igjen og få den uploadhastigheten på torrents som i testene?

Lenke til kommentar

Jeg sliter enda med opplastingshastigheten. Den går verken opp eller ned. Den ligger på nesten 0, mens nedlastinga går perfekt.

Jeg kan ikke logge på MSN og jeg kan ikke laste opp filer. Jeg kan kun svare på innlegg her på forumet med hurtigsvar...

Vær så snill å hjelp!

Min ruter: GIGABYTE GN-BR01G

Lenke til kommentar

Kom heller ikke inn på MSN, blandt annet. Når jeg ringte LOS ba de meg gjøre dette. Hvis jeg ikke husker helt feil :)

Jeg fikk beskjed om dette:

* Slå av DHCP i routeren min

* Putt kabelen fra modemet i en LAN port istedet for WAN porten.

* Sett at routeren skal ha ip 10.0.0.50

* Restart PC'en min.

Dette funket for meg. Etter dette funket både ut å inn hastighet som det skulle. Men får ikke åpnet NAT. Får se hva jeg får til etter hvert.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
...

Jeg kan ikke logge på MSN...

Snakket nettopp med min søster som også har gått over fra LOS til NGT i dag og hun har akkurat samme problemet. Får ikke logget på MSN etter at hun endret fra PPPoE til Dynamisk tilkobling. Det gjelder alle PCene i huset. Ingen endringer på selve PCene, bare modemet/routeren.

Jeg satt på telefonen med henne ganske lenge og gikk igjenom all settings på routeren, men fant ikke noe muffens. En D-Link DI-604.

Eneste jeg kan skjønne at det kan være er en feil hos 'boksene' til LOS/NGT etter overgang fra PPPoE. Så kanskje det funker om en stund :ermm:

Hun har i alle fall sendt en mail til LOS/NGT om dette, får se hva de svarer.

Lenke til kommentar
Jeg fikk beskjed om dette:

* Slå av DHCP i routeren min

* Putt kabelen fra modemet i en LAN port istedet for WAN porten.

* Sett at routeren skal ha ip 10.0.0.50

* Restart PC'en min.

Dette funket for meg. Etter dette funket både ut å inn hastighet som det skulle. Men får ikke åpnet NAT. Får se hva jeg får til etter hvert.

7283953[/snapback]

* Putt kabelen fra modemet i en LAN port istedet for WAN porten. <-- Da blir jo egentlig routeren en switch. Og hvis du bruker routeren som en brannmur så kan du jo ikke det nå for da vil vel ikke router brannmur innstillingene ha noe og si såvidt jeg vet. Tidligere når jeg hadde Telenor så prøvde jeg og sette opp pppoe oppkoblinga i selve modemet og noe og da gav den ut en egen ip til routeren så måtte jeg bare sette den på statisk og det funka greit tror jeg, helt til jeg skulle rote med litt for mye innstillinger i modemet :innocent: Er det noen fornuftige innstillinger jeg kan fikse på med telnet ? Er kobla direkte til modemet nå. Vil gjerne få fikset dette kjapt.

Lenke til kommentar

Vet jo det men er eneste måten jeg får det til på. Så fort noen har en bedre måte å få det ordentlig til på, så bytter jeg. Som jeg sier, måten jeg gjør det på, så får man ikke NAT'et å det suger bigtime.

Jeg vil sette det jævla modemet i Bridgemode jeg, å kjøre alt av innstillinger fra D-Linken, men det er hvis ikke så lett......

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Flere her snakket om å endre noe nat greier i modemet, er inne og ser der nå og eneste som står under status der er:

Name interface type IKE translation

1: MYNAT i_ppoe internal ports

Skal jeg legge til noe? Håper noen der ute vet mer enn meg om dette modemet.

Edit 1:

Har alle dere andre samme versjon som jeg har?

Build : RG600B

Hardware ver: RG634B B

Software ver: 3-4_57

Recovery ver: 3-0-4_07

Dsp clock: 98 Mhz

Build type: RELEASE

Jeg har tidligere vært med i et prøveprosjekt fra LOS der jeg fikk gratis IPTV så lurte på om jeg har andre innstillinger i modemet mitt enn "alle" andre.

Edit 2:

Kom til å tenke på en ting. I stad når jeg kom inn på websiden jeg kjører så stod det at "ip 10.0.0.101" hadde vært inne og sett siden. Min inett ip er da ikke akkurat det, så må være noe med at modemet gir vel routeren x.x.x.101 ip da? Føler jeg surrer som et uvær her :p

Endret av Moro Klumpen
Lenke til kommentar

Synes det er rart av LOS/NGT å gjøre det så tungvindt som dette. Ble glad når han på support ga meg råd til å komme på nett, men som du sier det er en veldig halvveis løsning. Modemet virker jo helt ubrukelig spør du meg. Som sagt, håper det er noen her inne som vet mer enn meg som har en god løsning på hvordan man skal få dette opp å gå på en skikkelig måte etterhvert.

Lenke til kommentar

Jeg kom ikke inn på brigde når jeg telnetta ista, ikke ppoe heller. Testa ikke så mye. Jeg må restarte hver gang jeg skal koble meg direkte istedet for via routeren som vanlig:S merkelig at ikke det bare holder med deaktivering og så aktivering av nettverkskortet mens jeg har kobla meg direkte. Har holdt på så mye med dette i dag så jeg har helt vondt i hodet. Satser på at noen her har funnet utav noe smart jeg kan teste i morgen.

Endret av Moro Klumpen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...