Moro Klumpen Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Ang. det der så har jeg kontaktet LOS ang. pingen. De har visstnok fikset det. Fikk mail dagen derpå om at det var fikset. ping www.uio.no ligger på 12ms vg.no ligger også på 12ms Det er bare å si ifra... 7879843[/snapback] Hmm? Hva var pingen din før du nevnte det til LOS? For min ping er akkurat den samme nå som alltid.. Tviler på at de bare trykker på en knapp så får alle gamle los kunder 1/3 dels ping av det de vanligvis har, og at LOS tilfeldigvis har glemt å trykke på den knappen før nå 3 mnd etter. Regner med jeg får rundt 30 minimum når jeg får 20mbit med mindre de virkelig legger inn noen fancy innstillinger i modemet mitt. Jeg får fortsatt 45ms i ping til både vg og uio. Lenke til kommentar
mini_m3 Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Sett MTU til 1450, åpne porter og sette PC'en til statisk ip. Da skal det funke... 7816216[/snapback] Hvor setter jeg MTU på speedtouch modemet? nå har jeg satt alt jeg har på statisk ip, og fjernet det som ikke kan sette statisk på.. og det lengste jeg har greid å kjøre modemet uten restart er 3 dager (!) 3 dager er ikke mye å rope hurra for. Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 ja, åssen går man dette? sette MTU til 1450 på speedtuch modem ?? gjøres det i windows eller i http://10.0.0.1 ? Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 I speedtouch modemet?? Nei nei nei. Det er i ruteren. Jeg har tross alt ikke Speedtouch, kun det gamle. Det er omprogrammert... @ Moroklumpen ang. ping: Jeg hadde en ping til vg.no på 60ms, nå ligger den på 12ms. Lenke til kommentar
mini_m3 Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 I speedtouch modemet?? Nei nei nei. Det er i ruteren. Jeg har tross alt ikke Speedtouch, kun det gamle. Det er omprogrammert... @ Moroklumpen ang. ping: Jeg hadde en ping til vg.no på 60ms, nå ligger den på 12ms. 7923669[/snapback] noen som kan fortelle meg hva DNS egentlig er? er vist denne det er mye feil på, slik at jeg ikke kommer meg på nett og må restarte modemet. Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Hei, for å endre mtu må du inn på selve routeren. som vanlig er det //192.168.1.1 eller noe i den duren. Gå på start og så kjør også skriv cmd, her skriver du ipconfig. Så vidt jeg husker så er det adressen som står etter standard gateway. Passord og brukernavn er forskjellig, dette kan være Usr: admin, administrator, Admin, etc. Pass: password, 12345 etc. Prøv deg frem, hvis ikke står det nok i guiden på routeren sin bok. Når du er her inne er det bare å lese litt rundt, men ikke kødd for mye om du ikke vet hva du gjør, da kan du risikere å aldri få internett tilbake Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Ang. det der så har jeg kontaktet LOS ang. pingen. De har visstnok fikset det. Fikk mail dagen derpå om at det var fikset. ping www.uio.no ligger på 12ms vg.no ligger også på 12ms Det er bare å si ifra... 7879843[/snapback] Hmm? Hva var pingen din før du nevnte det til LOS? For min ping er akkurat den samme nå som alltid.. Tviler på at de bare trykker på en knapp så får alle gamle los kunder 1/3 dels ping av det de vanligvis har, og at LOS tilfeldigvis har glemt å trykke på den knappen før nå 3 mnd etter. Regner med jeg får rundt 30 minimum når jeg får 20mbit med mindre de virkelig legger inn noen fancy innstillinger i modemet mitt. Jeg får fortsatt 45ms i ping til både vg og uio. 7880389[/snapback] fastbuffer Lenke til kommentar
tEXASS Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Jeg går på kjør skriver telenet 10.0.0.1 (det som er min standard gateway) Jeg prøver å logge inn med Username: Kunde og Password: 1234 eller 12345 . Det kommer invalid password. Hva er galt? Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Usr: admin, administrator, Admin, etc. Pass: password, 12345 etc. Usrname er ikke Kunde.. Lenke til kommentar
mini_m3 Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Når jeg kjører bitcomet, så har jeg ping på godt over 1000 m/s!!! og da har jeg på maks 80 nedlastinger.... noen som har no godt oppsett til dette?? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 For å senke ping må du begrense upload (og downloadhastighet). Lenke til kommentar
mini_m3 Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) For å senke ping må du begrense upload (og downloadhastighet). 7956893[/snapback] Upload står på max 25 kb/s på bitcomet og download har jeg ikke satt no begrensing på, men er skjeldent over 150 kb/s, så det skulle da være mere enn nok båndbredde igjen til andre ting.... slik som en enkel ping..... SJkket nå, har 21 m/s når jeg pinger vg.. så fort jeg starter opp bitcomet, så ligger ping på rundt 400 - 900 m/s... Er det noen med andre internett leverandører som IKKE opplever dette? Endret 16. februar 2007 av mini_m3 Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 For å senke ping må du begrense upload (og downloadhastighet). 7956893[/snapback] Upload står på max 25 kb/s på bitcomet og download har jeg ikke satt no begrensing på, men er skjeldent over 150 kb/s, så det skulle da være mere enn nok båndbredde igjen til andre ting.... slik som en enkel ping..... SJkket nå, har 21 m/s når jeg pinger vg.. så fort jeg starter opp bitcomet, så ligger ping på rundt 400 - 900 m/s... Er det noen med andre internett leverandører som IKKE opplever dette? 7957583[/snapback] Problemet er beskrevet litt lengre bak i monstertråden. Hastigheten har ingenting å si for om du får strupet internettforbindelsen din eller ei. Problemet ligger i antall åpne sesjoner (samtidige inngående/utgående forbindelse mot andre internett-adresser). Kjører du populære torrentfiler med flere hundre/tusener brukere vil adsl-modemet ditt si god natt. Du må selv manuelt konfigurere bittorrent programmet ditt til å bruke færre forbindelser. Skrev et oppsett for UTorrent lengre bak i denne tråden som fungerer ok. Ulempen er at du ikke vil få like bra hastighet på nedlastningene, men til gjengjeld så vil adsl-modemet bli litt mer stabilt. Lenke til kommentar
Moro Klumpen Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 fastbuffer Stian hvor mye får du i ping til vg og uio? Er jeg den eneste som har slowmotion buffer? Lenke til kommentar
mini_m3 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 For å senke ping må du begrense upload (og downloadhastighet). 7956893[/snapback] Upload står på max 25 kb/s på bitcomet og download har jeg ikke satt no begrensing på, men er skjeldent over 150 kb/s, så det skulle da være mere enn nok båndbredde igjen til andre ting.... slik som en enkel ping..... SJkket nå, har 21 m/s når jeg pinger vg.. så fort jeg starter opp bitcomet, så ligger ping på rundt 400 - 900 m/s... Er det noen med andre internett leverandører som IKKE opplever dette? 7957583[/snapback] Problemet er beskrevet litt lengre bak i monstertråden. Hastigheten har ingenting å si for om du får strupet internettforbindelsen din eller ei. Problemet ligger i antall åpne sesjoner (samtidige inngående/utgående forbindelse mot andre internett-adresser). Kjører du populære torrentfiler med flere hundre/tusener brukere vil adsl-modemet ditt si god natt. Du må selv manuelt konfigurere bittorrent programmet ditt til å bruke færre forbindelser. Skrev et oppsett for UTorrent lengre bak i denne tråden som fungerer ok. Ulempen er at du ikke vil få like bra hastighet på nedlastningene, men til gjengjeld så vil adsl-modemet bli litt mer stabilt. 7961224[/snapback] oki.. tester dette oppsettet nå. Men jeg lurer veldig på hvorfor det skal være så vanskelig å kjøre torrent, når det er så mange andre som greier dette ganske smertefritt.... Så at bluecom hadde samme hastighet og pris som det vi får av LOS/NGT i dag, tror nok det kan bli det når bindingstiden er over. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Torrentproblemet kan nesten elimineres om du velger en router som tåler belastning. http://www.smallnetbuilder.com/routerchart...330-330-124.png Jeg har routeren som ligger øverst på denne oversikten og et routermodem i bridge. Fungerer helt suverent hvis man ikke kjører helt ubegrenset med torrents. Lenke til kommentar
Moro Klumpen Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 la7dfa-com, Jeg har routeren som er nr 2 på toppen som kan ha akkurat like mange connections som din router og det har ikke så mye å si åssen router man har for det er uansett modemet som ødelegger alt. Grunnen til at det går bra hos deg er at du kjører modemet i nettopp bridge og ikke som et routermodem. RG modemet er helt greit som et bridget modem men som et routermodem er det elendig. Men jeg har fått linja til og fungere ganske bra nå når det gjelder torrents, jeg bruker Azureus og det beste oppsettet sålangt til Azureus er å ta en max grense på 200 tilkoblinger globalt. Lenke til kommentar
mini_m3 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Torrentproblemet kan nesten elimineres om du velger en router som tåler belastning. http://www.smallnetbuilder.com/routerchart...330-330-124.png Jeg har routeren som ligger øverst på denne oversikten og et routermodem i bridge. Fungerer helt suverent hvis man ikke kjører helt ubegrenset med torrents. 7961963[/snapback] som sagt over her så er det routermodemet jeg sliter med. Kan sikkert sette dette i bridge, men det gidder jeg rett å slett ikke, siden LOS ikke er villige til å hjelpe om jeg gjør dette. å da blir jeg litt irritert, så da sender jeg dem bare 1 mail i uken og klager.. er det noen her som kan anbelfale ett modem, ett som tåler litt påkjenning? Kommer til å bytte ISP uansett, så da kan jeg likegodt koste på meg ett modem som jeg kan ha litt tillit til... Foresten så jeg ikke 3com router på den listen. Har ett slikt liggendes. Rart egentlig at dette ikke var på listen, er jo ganske ok merke det da...?? eller? Endret 17. februar 2007 av mini_m3 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 3com kan være ok hvis du velger dyre routermodem. Det er begrenset med routere som er testet på den listen. Bytter du til f.eks Ventelo som ISP så får du et rent modem som ikke blir noen bremse. Routermodemet jeg har satt i bridge er omtrent det rimeligste på markedet (Billion 5102s) og er ubrukelig hvis jeg bruker routerfunksjonen i det med ADSL2+. Som bridget modem fungerer det helt greit. Når det gjelder hva som svikter av et bridget routermodem og routeren som står etter så kan det være hipp som happ. Det avhenger av kvaliteten på innmaten i boksene. Hvertfall så har jeg opplevd begge deler her. Lenke til kommentar
mini_m3 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 3com kan være ok hvis du velger dyre routermodem. Det er begrenset med routere som er testet på den listen. Bytter du til f.eks Ventelo som ISP så får du et rent modem som ikke blir noen bremse. Routermodemet jeg har satt i bridge er omtrent det rimeligste på markedet (Billion 5102s) og er ubrukelig hvis jeg bruker routerfunksjonen i det med ADSL2+. Som bridget modem fungerer det helt greit. Når det gjelder hva som svikter av et bridget routermodem og routeren som står etter så kan det være hipp som happ. Det avhenger av kvaliteten på innmaten i boksene. Hvertfall så har jeg opplevd begge deler her. 7966739[/snapback] Tusen takk, det var dette jeg ville høre. Kjørte 3com routeren bak modemet før NGT fucket opp alt for meg som LOS kunde, og det funket i mange mnd mellom hver restart. Og da var det ikke snakk om at en måtte være forsiktg med å overbelaste router eller modem. Full pupp hele tiden Nå er det jo nesten en kamp å kjøre flere nett sider på en gang Så også at bluecom/ventelo hadde samme hastighet som jeg har nå til samme pris jeg betaler nå.. så da er et ikke så mye mere å lure på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå