Moro Klumpen Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Dere om har sendt mail og klagd til LOS, hvor lang tid har det tatt før dere har fått svar? Lenke til kommentar
ZeniX Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Dere om har sendt mail og klagd til LOS, hvor lang tid har det tatt før dere har fått svar? 7848363[/snapback] Jeg sendte en mail til de nå på tirsdag kl 16 og fikk telefon av de kl 20. Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Jeg har også bedt om å få et nytt modem, eller bytter jeg leverandør. Min bindingstid er heldigvis over. Lenke til kommentar
Moro Klumpen Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Jeg sendte mail natt til onsdag men har ikke fått svar enda. Eneste jeg har fått er mail fra NGT med en spørreundersøkelse om hva jeg syns om broadpark, litt vanskelig å svare når jeg ikke har fått brukernavn og passord enda, 3 mnd etter jeg ble satt over til NGT.. Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Jeg sendte mail natt til onsdag men har ikke fått svar enda. Eneste jeg har fått er mail fra NGT med en spørreundersøkelse om hva jeg syns om broadpark, litt vanskelig å svare når jeg ikke har fått brukernavn og passord enda, 3 mnd etter jeg ble satt over til NGT.. 7848859[/snapback] Haha. NGT i et nøtteskall. Support er dessverre nedprioritert hos NGT og du må nok smøre deg meg en uke eller fire før du får svar. Det er ulempen når du er kunde hos et firma som vil være kostnadsleder. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Jeg sendte mail natt til onsdag men har ikke fått svar enda. Eneste jeg har fått er mail fra NGT med en spørreundersøkelse om hva jeg syns om broadpark, litt vanskelig å svare når jeg ikke har fått brukernavn og passord enda, 3 mnd etter jeg ble satt over til NGT.. 7848859[/snapback] Ditto. Har ikke fått en dritt av de (ikke at jeg vil ha det, tror broadpark suger.. noen som har erfaring med det?) Lenke til kommentar
Moro Klumpen Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Bedre sent enn aldri: fikk svar fra LOS nå anngående min liste med utallige problemer grunnet overgangen. Mailen jeg sendte var over 1 side i word med times new roman skrift og str 12. I mailen skrev jeg at jeg kjører statisk wan mode på min D-Link DGL4300 router og som takk for lang mail får jeg et langt copy'n paste svar der de sier at "jeg må bruke ip 10.0.0.2" og så siden de "ikke viste" hvilken router jeg bruker så slang de med oppsett for dlink og linksys. Man blir litt små irritert, nei faktisk veldig irritert når man skrev pent og pyntlig i mailen at jeg hadde koblet det opp sånn fra førav og det stod ganske klart at jeg bruker en D-LINK.. Jeg klagde på at når noen åpner P2P programmer så blir linja sendt rett tilbake til middelalderen og da svarer de med at jeg må bruke ip 10.0.0.2 på pc'n og slå av dhcp i router så skal vist alt bli bra, er det bare meg eller er det der akkurat det samme som å for eks bare koble en pc direkte i RG modemet og ta statisk ip 10.0.0.2? Det er jo tydelig at de folka der ikke har snøring på hva de driver med, problemet er jo uansett at connections grensa i RG'n som lager bråk og ikke NATing. Noen flere som har fått den samme tåpelige mailen jeg fikk? Ser at NGT har et abo som heter Mega der man ikke har bindingstid og man får låne en trådløs router, tenker det er akkurat samme router som noen av dere her i tråden har fått. Tenkte jeg skulle teste ut Mega og hvis det suger like mye som linja gjør nå bytter jeg leverandør. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Fikk tlf fra de idag. De mente jeg ikke hadde fått noe brev på at jeg skal få tilsendt et nytt modem (noe de har rett i) og de sa at de har omprogrammert modemet jeg har, men har ikke alle vi rett på nytt modem da..? (Alt funker nå foressten, men det klikka istad faktisk for første gang på en uke...) Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Det er pga supporten sender ut standariserte e-poster. Når de mottar en e-post så virker det som om dem bruker en ferdig mal. Jeg fikk også en mail idag som klart viser at de ikke leste min opprinnelige e-post i det hele tatt, hvor jeg forklarte jeg vil ha byttet ut deres modem. Blir nye leverandør på meg også om 1-2 mnd. Må bare få en oversikt over hvem jeg bør satse på. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Ny leverandør? For å være helt ærlig så skal det ikke være så stress med LOS.. Men for all del. Sjekk www.telepriser.no der får du oppdaterte priser over alle bredbåndsleverandørene i Norge.. Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Ny leverandør? For å være helt ærlig så skal det ikke være så stress med LOS.. Jeg bruker bare min forbrukermakt. Hvis jeg ikke er fornøyd med produktet jeg betaler for, så finner jeg noe annet å bruke pengene mine på. Lenke til kommentar
Xenonstar Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Fikk det til å funke. Måtte bare endre på innstillingene på IP tlf ruteren. Fra PPPoE til DHCP og fra NAT til Bridge. 7241343[/snapback] Bra Lenke til kommentar
Moro Klumpen Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Ny leverandør? For å være helt ærlig så skal det ikke være så stress med LOS.. 7858515[/snapback] Ikke så mye stress? LOS/NGT har elendig ping i forhold til Bluecom og det er en stor fordel og ha Bluecom hvis man spiller. Jeg kan ikke logge inn på min egen ftp, web, mail server og andre ting med min internett ip så jeg vet jo faktisk ikke om ftp serveren min er online eller ikke for jeg må bruke lanip og det er latterlig. Modemet takler ikke bittorrent og jeg må bruke elendige innstillinger i Azureus for at ikke hele internett linja skal dø når jeg laster ned en tvserie episode Linja faller ofte ut også pga NGT nettet ikke er helt stabilt. Som sagt er ikke en eneste positiv ting å si om de. Eneste fordelen for meg er at de er eneste leverandør som leverer høyere enn 12mbit på sentralen jeg er tilknyttet. Thats it. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Det med høy ping er jeg helt enig med deg i, men hvis man har IP telefoni, vil dette ha innvirkning as well? Hvor kan jeg sjekke pingen (uten å gå game online)? Lenke til kommentar
Moro Klumpen Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Når du leser denne tråden angrer du nok på at du har NGT https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=654991 Når jeg hadde 11mbit hadde jeg 35ms i ping til vg.no uansett når på døgnet, når jeg fikk 4mbit hastigheten tilbake får jeg aldri mindre enn 45ms det er jo latterlig høy ping. Flere i den tråden har jo mye mindre linjer enn 4mbit og de har 1/3 av pingen jeg får. Når jeg spiller Battlefield 2142 får jeg veldig ofte 70+ i ping med 4mbit linje. Hvis det er windows du har: Start->kjør-> skriv cmd->ping vg.no Hva får dere på ping til vg.no? Eller eventuelt UiO sin ip: 129.240.4.44 Lenke til kommentar
ZeniX Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Jeg fikk Speedtouch modemet i posten idag. Satt det opp og kjørte aktiverings prosessen. Kom raskt på internett via TP kabel. Men da jeg skal prøve å koble på Speedtouchen via trådløst så nekter den å koble til. Jeg finner den trådløse forbindelsen, men når jeg prøver å koble til så kommer det bare "Windows cannot connect to SpeedtouchD0187A". Alt virker å være som det skal på innstillingene i routern. WLAN lampen lyser forøvrig rødt. Noen tips? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Tja, vårt modem var kryptert fra starten av (men skrudde WLAN av). Se eventuelt klistremerke på baksiden av modem, eller vedlagt i boksen. Endret 3. februar 2007 av Boye Lenke til kommentar
Moro Klumpen Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Nå ser det endelig ut som jeg også får et av disse trådløse routermodemene. Men bare pga at jeg skal oppgradere linja til mega20, ved oppgradering til et mega abonnementene så får man nå låne et trådløst routermodem. Heldigvis sier jeg bare for LOS hadde aldri gått med på å sende meg et ellers. Siden jeg ikke har fått kunde nr hos NGT måtte jeg ringe til LOS for å få de til å sette opp hastigheten, fikk endelig tilsendt passordet og brukernavnet til broadpark også btw. Sitter i skrivende stund og ser på "fashion TV" fra broadpark :!: er vel rundt 1-3fps så ikke rare greiene Måtte nye torrent tider komme med nytt modem og kjappere linje Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Når du leser denne tråden angrer du nok på at du har NGThttps://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=654991 Når jeg hadde 11mbit hadde jeg 35ms i ping til vg.no uansett når på døgnet, når jeg fikk 4mbit hastigheten tilbake får jeg aldri mindre enn 45ms det er jo latterlig høy ping. Flere i den tråden har jo mye mindre linjer enn 4mbit og de har 1/3 av pingen jeg får. Når jeg spiller Battlefield 2142 får jeg veldig ofte 70+ i ping med 4mbit linje. Hvis det er windows du har: Start->kjør-> skriv cmd->ping vg.no Hva får dere på ping til vg.no? Eller eventuelt UiO sin ip: 129.240.4.44 7860557[/snapback] Ang. det der så har jeg kontaktet LOS ang. pingen. De har visstnok fikset det. Fikk mail dagen derpå om at det var fikset. ping www.uio.no ligger på 12ms vg.no ligger også på 12ms Det er bare å si ifra... Lenke til kommentar
ZeniX Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Etter å ha ringt support hos ngt og litt fikling med routern så fikk jeg endelig til den trådløse. Nå er det bare velstand her i gården Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå