Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

LOS har gått over til NextGentel og jeg sliter.


Anbefalte innlegg

Et lite spørsmål: de siste nettene har jeg sittet spilt litt online spill, men av og til så "stopper" nettet opp (også nettleseren når jeg tester der). Forbindelsen ser ut til å komme tilbake etter 15-20sec. Har andre lignende problemer?

 

ps. jeg har ikke noe bittorrent trafikk gående (eller har kjørt noe de seneste dagene.)

7747252[/snapback]

 

 

Har akkurat de problemene du sier der. Uansett om jeg ikke har lasta ned på flere dager så er det sånn. Snakker forøvrig med en på kundeservicen nå. Kjapt svar... Tok 25min før de svarte...

 

EDIT: Ser ingen grunn overhode til å beholde NGT som leverandør:

1. Svar på linjetesten de tok: Du har for mange bittorrent tilkoblinger, still ned maks grense. Nei til nytt modem.

2. IPTV som jeg hadde før som testpilot forsvant like før overgangen til NGT og etter det fikk jeg 11mbit (IPTV hastigheten) til vanlig internett bruk, i dag satt de den ned til 4mbit :mad::realmad:

 

Det er nå ingen fordeler for meg å ha LOS/NGT, faktisk bare en sekk full av ulemper.. Skal snakke med de i dag/morgen om hvorfor de satt ned linja/om de kan koble opp IPTV igjen. Jeg betaler ikke 500kr for et nytt modem og så får jeg møkka nett som bare kan åpne en nettside av gangen og har elendig ping i spill. Kamerater har rundt 30+ ping i spill mens jeg alltid har 50++ i ping når jeg har 3x så kjapp linje.

Endret av Moro Klumpen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lurer på om ikke LOS har sluttet med å sende nye rutere. Jeg klagde men fikk ikke. Eller kanskje det har noe med hvem som svarer på mailen...

7722425[/snapback]

 

 

De har visst det. Sendte en klagemail, siden det tok sin tid med det nye modemet.. Fikk dette svaret

" Vi har prøvd å bestille ny ruter men dette ble avslått pga det finnes ingen feil på linjen og Allied Telesyn rg 634 som dere har fra oss. Problemet oppstår mellom egen privat ruter mot rg modem"

 

Utrolig merkelig at det var de som tilbød seg å sende ny router, for så å ombestemme seg uten å si ifra til meg. De må jo ha visst at det ikke var problemer med linja, men at min trådløse router ikke fungerer med den nye løsninga. Det koker over hos meg nå!

Lenke til kommentar

Syns det er frekt av en ISP å svare at feilen ligger ikke hos oss og at det er deg, kunden som har feilen. Feilen er jo at modemet de har gitt oss er rett og slett elendig og takler svært dårlig p2p trafikk når den er satt som routermodem. De setter jo på en måte en grense på hva du kan bruke linja di til, i og med at bittorrent lager utrolig mye connections.

 

En teknikker hadde funnet det for godt at jeg hadde adsl2+ når jeg egentlig skulle ha 4000/500 linje så de satt ned hastigheten min av "ren godhet og hjelp til problemet mitt" så nå kommer jeg til å finne meg en ny isp, helst en med adsl2. Good luck dere som fortsatt skal ha NGT.

Lenke til kommentar

har samme problemer og ringt og skrevet mail med los jeg også men har ikke fått noe nytt modem foreløpig.. de mente linja var stabil og god som den var.. har ikke gitt helt opp enda men det jeg lurer på. kan jeg kjøpe et eget modem som jeg kan disponere istedenfor dette drittmodemet og hva i tilfelle anbefaler dere.. har i tillegg en 3com router men hadde vært greit kunne jeg få alt i en boks hvis mulig. (er 2 andre pc i nettverket også, trådløse)

Lenke til kommentar

Han jeg snakket med på kundeservicen sa at nextgentel selger modem men at de koster 500kr. Jeg fant ikke det Thomson modemet på nextshop.no (ngt sin salgs side) som LOS har delt ut til noen i denne tråden men de har noen andre der så jeg. Har et lite ultimatum når det gjelder valg av isp, vil helst ha bluecom men de har ikke noe bra fart på den sentralen jeg er kobla til og da får jeg bare maks 6000/600 linje mens tele2 har opptil 12mbit men selvfølgelig er det NGT som har kjapp tilkobling på den sentralen. Blir jo ikke stort mer tragisk enn det. NGT kan tilby meg 20/1 for samme prisen som bluecom tar for lik hastighet (jeg kan ikke få fra bluecom :cry: ) og de er faktisk billigere enn både Telenor og Tele2 med sine 12/0.650mbit linjer :ohmy: Tror jeg kanskje går for 20/1 linja til NGT med nytt modem selvfølgelig...

 

Må si jeg begynte å le litt for meg selv når jeg leser på ngt.no om adsl2+

Med en slik linje har du kapasitet nok til alt du kan tenke deg: film, web-TV, nedlasting, telefoni, overføring av bilder, etc. MegaFree basert på ADSL2+ teknologien er ganske enkelt det kraftigste bredbåndet du kan få.

 

Hos meg funker ikke to av de tinga der samtidig engang og jeg hadde 11mbit :!:

Lenke til kommentar

Det er høl i høve av NGT å totalt ignorere Bittorrent trafikk. Det er jo så å si blitt standarden for overføring av filer over Internett, både for oppgraderinger og salg av software/video/etc. Pga elendig omstilling fra LOS til NGT, så sitter en haug med folk igjen med et modem som ikke takler normalt bredbåndsbruk.

 

Jeg har forsåvidt et brev liggende fra LOS når de gjennomførte omleggingen. Der står det at et nytt modem var på vei. Modemet kom aldri og istedet ble det gamle modemet omprogrammert.

 

Mitt eneste ønske er egentlig å kunne ha min PC som endepunktet, istedetfor modemet.

 

ed:leif

Endret av hishadow
Lenke til kommentar
Han jeg snakket med på kundeservicen sa at nextgentel selger modem men at de koster 500kr. Jeg fant ikke det Thomson modemet på nextshop.no (ngt sin salgs side) som LOS har delt ut til noen i denne tråden men de har noen andre der så jeg.

 

Det skal jo ikke være slik at man må punge ut med 500 kr bare fordi de nye innstillingene gjør at modemet ikke takler bittorrent.

Lenke til kommentar

hishadow, det virker som at de prøver å "kriminalisere" oss siden vi bruker bittorrent. Det blir jo bare for dumt. Vi har jo ikke noen form for sperre på hva vi bruker linja til, eller det vil si utenom det modemet som ikke takler bittorrent som vi har nå. Jeg har standard innstillinger i azureus og satt max connections til 200 og likevel er jeg ikke kvitt problemene.

 

Jeg tror det stod at jeg også skulle få nytt modem i den omlegginga, passord til broadpark og hele pakka skulle jeg også få men det har jeg ikke sett noe til.

 

NGT blir jo ikke akkurat mer populære av å oppføre seg sånn de gjør mot de nye kundene sine. Etter å ha lest på mange isp sider så virker det som at alle opererer med "lån av modem" og ikke kjøp så da bør du jo kunne få lov til å bytte inn modemet du låner til et annet som faktisk funker.

Lenke til kommentar

Ville bare slenge meg på tråden igjen og si at det er forbasket synd at ikke flere fikk samme service som meg. Kan begynne å lure om ikke hele løsningen ligger i å flytte PPPoE tilkobling fra modem tilbake til ruter som "i gamle dager". LOS sier selvsagt bastant at "dette går ikke", men en vet jo aldri.

 

Vi har fortsatt RG modemet liggende (ja, jeg tok feil - de sendte ikke returlapp likevel, så nå returneres den "en vakker dag"), og det hadde vært artig å forsøkt å styre litt med akkurat det modemet siden vi likevel har et funksjonabelt et. Skal se om jeg får tid, veldig mange som har kommet med detaljer angående konsollen.

Lenke til kommentar

Spurte om det var mulig å gjøre som du sa Boye, bruke modemet kun som et modem og ikke router. Men det sa kundekonsulenten bastant nei til, det skulle vist ikke gå ann siden NGT kjørte "routermodem oppkobling" greier. Han sa det samme når jeg spurte om Thomsom modemet noen her har fått kan kobles opp i bridge, han mumlet noe om at modemet kan jo kjøre NAT men det har vel ikke noe å si om man kjører bridge eller ikke? Hadde vært utrolig greit om noen hadde fått til å satt opp RG'n som bridge så boksen ikke må jobbe så mye. Det ville jo løst alle problemene igrunn.

 

De som var testpiloter for IPTV får forresten det ikke igjen siden LOS hadde et prøveprosjekt på det og NGT kjører det kommersielt og derfor vil ikke LOS fortsette å broadcaste det samtidig som NGT gjør det så det går ann nå å bestille IPTV fra NGT (som om noen gidder det til de HØYE prisene :ermm: ) Til alle dere IPTV testpiloter som har fet linje pga IPTV'n forsvant: enjoy it while it lasts..

Lenke til kommentar

Hehe. Litt morro å se hvordan kundesupporten til LOS har utviklet seg. For mitt tilfelle var det før kontakt innen minutter, mens det nå er kontakt innen timer. :D

 

NGT er en slimål av et selskap. De er kostet på å være kostnadsledere og i prosessen ofrer de support. Er ikke også NGT klagesakleder også? :) De gjør dette selvsagt bevist og balanserer (og trør gjerne utenfor) nær akseptable for kunder. De som er heldige å ikke oppleve problemer ser bare NGT som er firma som levere det som ble betalte for, mens de som får det minste problem ender opp med et supporthelvete til NGT. Legger man til telefonutleggene og nedetiden for dem med problemer blir straks ikke NGT like attraktivt.

 

For oss LOS kunder som ble påtvunget ekteskap med NGT er dette ikke like morro. Heldigvis er min "ekteskapspakt" snart over og overlevering av skillemissepapirene kommer snart.

Lenke til kommentar

I dag har det vært Unormalt stabilt (i forhold til standaren ngt satt med en gang), har kjørt torrent i hele dag uten de store problemene, har bare falt av ett par ganer og det har kun vart i noen sekunder.... Hva er det som skjer??? en dag uten frustrasjon, så godt.

Lenke til kommentar
I dag har det vært Unormalt stabilt (i forhold til standaren ngt satt med en gang), har kjørt torrent i hele dag uten de store problemene, har bare falt av ett par ganer og det har kun vart i noen sekunder.... Hva er det som skjer? en dag uten frustrasjon, så godt.

7765308[/snapback]

 

 

Tidligere i går var det helt umulig selv med vanlig surfing uten torrent, men så tok jeg en restart av modemet og siden det har alt gått strålende. Er dog første gang på en måned, så jeg spretter ikke champagnen enda.

Endret av barney
Lenke til kommentar

Jeg har ikke merket at nettet har vært noe sånn veldig ustabilt, eller det er jo det i forhold til andre isp'er. Datt ut på fredag sånn 1 min ellerno og 5 (!!) ganger bare mellom kl 24-1.45 natt til mandag. Hvis jeg hadde brukt 56k modem hadde jeg ikke mista nettet så ofte engang :mad: Restarta modemet etter første gangen det datt ut men det bare ballet på seg og har restarta routeren et par ganger også uten at det hjelper så må være den linja. Mellom gang 2 og 3 fikk jeg bare åpnet EN nettside så datt dritt linja ut igjen. Og dette betaler vi for.. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg har ikke merket at nettet har vært noe sånn veldig ustabilt, eller det er jo det i forhold til andre isp'er. Datt ut på fredag sånn 1 min ellerno og 5 (!!) ganger bare mellom kl 24-1.45 natt til mandag. Hvis jeg hadde brukt 56k modem hadde jeg ikke mista nettet så ofte engang :mad:  Restarta modemet etter første gangen det datt ut men det bare ballet på seg og har restarta routeren et par ganger også uten at det hjelper så må være den linja. Mellom gang 2 og 3 fikk jeg bare åpnet EN nettside så datt dritt linja ut igjen. Og dette betaler vi for.. :thumbdown:

7772566[/snapback]

 

sitter med samme greiene her også... Hvor mage er det som skal fortsette å bruke LOS her egentlig?? jeg har snart gitt det helt opp og kommer nok til å bytte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...